Temat: Fastrac JCB wszystko o nim
Założyłem ten wątek na prośbę kolegi Scoda i Maniek .Fastrac zachowuje się w polu ponadprzeciętnie a do transportu jest idealny .W moim modelu 155 o mocy 168 KM jest silnik perkins serii 1006 z turbiną skrzynia oferuje 36 biegów do przodu i 12 do tyłu w tym jeden półbieg przełączany pod obciążeniem ,rewers natomiast jest elektropneumtyczny ale użycie go wymaga wciśnięcia sprzęgła .Skrzynia jest smarowana olejem w obegu zamkniętym a na tuz i hydraulikę zewnętrzą jest osbna pompa i zbiornik .Zawieszenie z przodu na sprężynach śróbowych plus amortyzatory ,tył natomiast jest zawieszony hyropneumatycznie czyli amortyzatory hydrauliczne plus akumulatory z azotem.Wom 540 i 1000 obr/min załączany elektrohydraulicznie z przodu i z tyłu .Przedni tuz ma udźwig 3,5t. a tylny 7t. sterowany erh plus przyciski na błotnikach i najfajniejsza rzecz a mianowicie hamulce tarczowe na wszystkich kołach hydrauliczne wspomagane pneumatycznie normalnie brzytew ,przy ładunkach do 20t i normalnych warunkach atm. nie ma potrzeby zapinania hamulców przyczep.To tyle odemnie jak są ptania to słucham.