Odp: Sprzegło 323A
moje pytanie: czy siłownik pneumatyczny powinien działać razem z siłownikiem hydraulicznym ?
Nie szukam awantury, powodu do kłótni !! Lecz męczę atmosferę jaka jest tu między ludźmi
błędów nie popełnia tylko ten kto nic nie robi
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Sprzegło 323A
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 18 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
moje pytanie: czy siłownik pneumatyczny powinien działać razem z siłownikiem hydraulicznym ?
Nie przy normalnej zmianie biegów ,tylko jeśli rozłączamy drugi stopień .
Lub jeśli używamy 'żółwia'. Wtedy pierwszy stopień jest rozłączony siłownikiem powietrznym, a drugi stopień wysprzęglasz pompką sprzęgłową.
Witam rzadko się udzielam na forum ale dziś mam problem z łożyskiem oporowym na sprzęgle :(a wiec zatarło się i teraz moje pytanie gdzie kopić dobre łożysko i tak mniej więcej jak się za to zabrać.
boberek odezwij się do mnie to dam ci namiar na łożysko
Witam,
Czy istnieje możliwość, aby siłownik pneumatyczny II stopnia (czy też I przy używaniu żółwia) był zbyt słaby, aby wycisnąć drugi stopień sprzęgła? Po załączeniu żółwia i wyłączeniu I stopnia dodatkowe naciśnięcie pedału sprzęgła rozłącza drugi stopień. Lecz to kłopotliwe, by za każdym razem gdy trzeba włączać WOM potrzeba załączyć półbiegi i dopiero wcisnąć pedał (nie można klawiszem siłownika załączyć elektrozaworu, zanim nie załączy się siłownika od sprzęgła kłowego półbiegów w skrzyni - tak jest u mnie zrobiona elektryka).
Gdy normalnie, bez żadnych kombinacji wciskam do oporu sprzęgło, to II stopień nie jest rozłączany. Regulacja jest poprawna (łapki 1mm, śruby IIst. na żółwiu nie mają luzu, a gdy ustawione jest 0.5mm to efekt taki sam - teoretycznie im mniejsza szczelina tym szybciej powinien rozłączać drugi stopień lub razem z pierwszym - teraz jest ustawione na "zero")
Sprawdź czy na siłownik II stopnia dochodzi powietrze, miałem podobnie u siebie i okazało się że w przewodach był paproch i blokował częściowo dopływ powietrza
Pedał sprzęgła po wciśnięciu do oporu powinien wcisnąć czujnik który uruchomi siłownik powietrzny a czujnik to taka blaszka z sprężynką w kabinie na przedniej ścianie za pedałem sprzęgła natomiast od strony zbiornika paliwa jest jego elektryczna część ,i sprawdź czy on działa bo powinien bez włączania półbiegów.
Wszystkie układy są sprawne, czyli:
- powietrze do siłownika dochodzi
- elektrozawór otwiera powietrze gdy do oporu wciśnie się sprzęgło bez żółwia i/lub lekko z żółwiem
Po prostu siłownik wówczas nie ma siły i "wychodzi" mniej niż wtedy gdy wyłącza tylko I stopień. Jak gdyby za niskie było ciśnienie instalacji. Gdyby wychodził wtedy "ciut" więcej, to rozłączył by także II stopień.
Mniej i ciut nic nie mówią - więc powiem tak: gdy wyłącza drugi stopień naciskając pedał sprzęgła to wychodzi połowę tego co wówczas, gdy wyłącza tylko pierwszy stopień klawiszem.
Gdy klawiszem wyłączy się pierwszy stopień i dodatkowo wciśnie jeszcze pedał, to trzpień siłownika cofa się kilkanaście mm, jakby zachodziło w nim częściowe sprężanie powietrza ale drugi stopień rozłączy. Inaczej nie ma siły - za mało "wychodzi" podczas normalnego wciskania sprzęgła.
czyli brak dostatecznego ciśnienia zostaje ,mi żeby blokada dobrze trzymała to ciśnienie prawie na 8 atm musiałem ustawić .
Ciśnienie na zegarku w kabinie dochodzi do końca zielonego. Jest przed samym czerwonym. Wszystkie elektropneumatyczne podzespoły oprócz sprzęgła działają.
Gdzie wpiąć zegarek kontrolny, by sprawdzić ciśnienie instalacji (końcówka do węża do pompowania kół może??)?
Czy można bezkarnie podnosić ciśnienie instalacji do żądanego poziomu?
Mile widziany sposób regulacji (obstawiam główny zawór upustowy koło zbiorniczka na płyn odwadniający).
OCZYWIŚCIE ROZMOWA NT. FORTSCHRITT'A 323A
U mnie żeby włączyć 2 stopień musi być chociaż milimetr za zielonym ,ciśnienie ustawia się właśnie tam gdzie pisałeś.Nie wszystkie forszaje maja takie problemy bo sławkowi 2 stopień działa z pedała w kabinie.
Mi też tylko ja mam kawałek drutu dospawany do pierwszego stopnia sprzęgła , jak za mocno wcisnę pedał , czasem wyłączy mi się pompa i to mnie wkurza. Pierwszy stopień bierze zaraz z początku też . A sprężarka bije ciśnienie sporo po nad zielone pole . Ale to nie mój tuning .
Czy zwiększenie ciśnienia nie zaszkodzi układowi pneumatycznego sterowania hamulcami przyczepy?
Maxymalne ciśnienie w jakim może pracować układ to 1MPa, czyli do tej granicy zawiera się pole na zegarku?
Czy ktoś może dokładnie, krok po kroku opisać jak zwiększyć ciśnienie (wykręć to o tyle, tu i tu, potem to itd. : w komnacie pneumatyki znalazłem opis ale zbyt wiele się z niego nie dowiedziałem, a i membrany przerwać nie chcę) ??
zmniejsza się i zwiększa ciśnienie na tym zaworze bezpieczeństwa co "psika " wkręcając śrubkę zwiększasz ciśnienie .. wykręcając zmniejszasz. .. coś mi się zdaje by prawidłowo działo sprzęgło musi byc minimum 4 atm ... ja miałem w swoim nastawione na 7 atm ... ale to przesada .... wystarczy te 5-6 atm zresztą trafił mi się już drugi ciągnik w którym cisnienie zabija ... tj w ruskim było ustawione na 9 atm po jaką cholere to nie wiem ... przyczepy by hamowały wystarczy ciśnienie w układzie rzędu 3 atm więc jak na mój gust ciśnienie około 5 atm wystarczy ...
Panowie mam pytanko. Z nadmiaru wolnego czasu rozebraliśmy dzisiaj sprzęgło w 323 ponieważ nie rozłączało do końca. W jakie sposób powinna być zamontowana tarcza II stopnia ? Frezy z jednej strony wystają więcej a z drugiej mniej i nie wiem czy poprzednik dobrze złożył sprzęgło ?
W obu tarczach frezy maja wystawać bardziej do strony skrzyni biegów .
No to miałem tak założone ale na frezie od tarczy II stopnia widać jakby dochodziła do końca wałka i tam się blokowała
zmniejsza się i zwiększa ciśnienie na tym zaworze bezpieczeństwa co "psika " wkręcając śrubkę zwiększasz ciśnienie .. wykręcając zmniejszasz. ..
Czyli mam rozumieć, że regulacja polega tylko na wkręcaniu lub wykręcaniu śrubki "8" na górze tego stalowego korka z karbowaną przeciwnakrętką?
Inne wersje w komnacie pneumatycznej mówiły, aby regulację wykonywać tym gwintowanym korkiem na klucz "17", a samą śrubkę "8" ustawiać ok. 1mm od dolnego skrajnego położenia.
Nie chcę uszkodzić membrany ponoć bardzo delikatnej, dlatego pytam.
Prośbę ponowiłem w pneumatyce, tam się pewnie bardziej przyda.
Dokonałem pomiaru ciśnienia na przyłączu do węża pompowania kół i manometr wskazał ~ 4,5bar. Wskazówka na zegarku w kabinie była wówczas 4mm na czerwonym polu za zielonym.
I jeszcze ciekawostka: bawiłem się dziś troszkę kermitem jeżdżąc na półbiegach. Gdy ciągnik był "zimny", to można było wciskając sprzęgło zatrzymać się na "połówce". Gdy traktorek pokręcił się ok. 15min. nie było już takiej możliwości (pedał do dechy a robaczek dalej sunie do przodu) Reaguje dopiero, gdy wyłączy się żółwia i naciśnie pedał sprzęgła:crez:
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 18 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » Sprzegło 323A
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo