301

Odp: Sprzegło 323A

moje pytanie: czy siłownik pneumatyczny powinien działać razem z siłownikiem hydraulicznym ?

GG-11131606 Spokojny ze mnie chłopak weź podejdź pogadaj looknij !!
Nie szukam awantury, powodu do kłótni !! Lecz męczę atmosferę jaka jest tu między ludźmi
http://koleso.topof.ru/logos/pneumant_logo.gif
błędów nie popełnia tylko ten kto nic nie robi smile

302

Odp: Sprzegło 323A

Nie przy normalnej zmianie biegów ,tylko jeśli rozłączamy drugi stopień .

303

Odp: Sprzegło 323A

Lub jeśli używamy 'żółwia'. Wtedy pierwszy stopień jest rozłączony siłownikiem powietrznym, a drugi stopień wysprzęglasz pompką sprzęgłową.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

304

Odp: Sprzegło 323A

Witam rzadko się udzielam na forum ale dziś mam problem z łożyskiem oporowym na sprzęgle :(a wiec zatarło się i teraz moje pytanie gdzie kopić dobre łożysko i tak mniej więcej jak się za to zabrać.

305

Odp: Sprzegło 323A

boberek odezwij się do mnie to dam ci namiar na łożysko

GG 16238418

306

Odp: Sprzegło 323A

Witam,
Czy istnieje możliwość, aby siłownik pneumatyczny II stopnia (czy też I przy używaniu żółwia) był zbyt słaby, aby wycisnąć drugi stopień sprzęgła? Po załączeniu żółwia i wyłączeniu I stopnia dodatkowe naciśnięcie pedału sprzęgła rozłącza drugi stopień. Lecz to kłopotliwe, by za każdym razem gdy trzeba włączać WOM potrzeba załączyć półbiegi i dopiero wcisnąć pedał (nie można klawiszem siłownika załączyć elektrozaworu, zanim nie załączy się siłownika od sprzęgła kłowego półbiegów w skrzyni - tak jest u mnie zrobiona elektryka).
Gdy normalnie, bez żadnych kombinacji wciskam do oporu sprzęgło, to II stopień nie jest rozłączany. Regulacja jest poprawna (łapki 1mm, śruby IIst. na żółwiu nie mają luzu, a gdy ustawione jest 0.5mm to efekt taki sam - teoretycznie im mniejsza szczelina tym szybciej powinien rozłączać drugi stopień lub razem z pierwszym - teraz jest ustawione na "zero")

307

Odp: Sprzegło 323A

Sprawdź czy na siłownik II stopnia dochodzi powietrze, miałem podobnie u siebie i okazało się że w przewodach był paproch i blokował częściowo dopływ powietrza

308

Odp: Sprzegło 323A

Pedał sprzęgła po wciśnięciu do oporu powinien wcisnąć czujnik który uruchomi siłownik powietrzny a czujnik to taka blaszka z sprężynką w kabinie na przedniej ścianie za pedałem sprzęgła natomiast od strony zbiornika paliwa jest jego elektryczna część ,i sprawdź czy on działa bo powinien bez włączania półbiegów.

309

Odp: Sprzegło 323A

Wszystkie układy są sprawne, czyli:
- powietrze do siłownika dochodzi
- elektrozawór otwiera powietrze gdy do oporu wciśnie się sprzęgło bez żółwia i/lub lekko z żółwiem
Po prostu siłownik wówczas nie ma siły i "wychodzi" mniej niż wtedy gdy wyłącza tylko I stopień. Jak gdyby za niskie było ciśnienie instalacji. Gdyby wychodził wtedy "ciut" więcej, to rozłączył by także II stopień.
Mniej i ciut nic nie mówią - więc powiem tak: gdy wyłącza drugi stopień naciskając pedał sprzęgła to wychodzi połowę tego co wówczas, gdy wyłącza tylko pierwszy stopień klawiszem.
Gdy klawiszem wyłączy się pierwszy stopień i dodatkowo wciśnie jeszcze pedał, to trzpień siłownika cofa się kilkanaście mm, jakby zachodziło w nim częściowe sprężanie powietrza ale drugi stopień rozłączy. Inaczej nie ma siły - za mało "wychodzi" podczas normalnego wciskania sprzęgła.

310

Odp: Sprzegło 323A

czyli brak dostatecznego ciśnienia zostaje ,mi żeby blokada dobrze trzymała to ciśnienie prawie na 8 atm musiałem ustawić .

311

Odp: Sprzegło 323A

Ciśnienie na zegarku w kabinie dochodzi do końca zielonego. Jest przed samym czerwonym. Wszystkie elektropneumatyczne podzespoły oprócz sprzęgła działają.
Gdzie wpiąć zegarek kontrolny, by sprawdzić ciśnienie instalacji (końcówka do węża do pompowania kół może??)?
Czy można bezkarnie podnosić ciśnienie instalacji do żądanego poziomu?
Mile widziany sposób regulacji (obstawiam główny zawór upustowy koło zbiorniczka na płyn odwadniający).

OCZYWIŚCIE ROZMOWA NT. FORTSCHRITT'A 323A

312

Odp: Sprzegło 323A

U mnie żeby włączyć 2 stopień musi być chociaż milimetr za zielonym ,ciśnienie ustawia się właśnie tam gdzie pisałeś.Nie wszystkie forszaje maja takie problemy bo sławkowi 2 stopień działa z pedała w kabinie.

313 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2011-11-11 15:05:32)

Odp: Sprzegło 323A

Mi też tylko  ja  mam  kawałek  drutu  dospawany  do  pierwszego stopnia  sprzęgła    ,  jak za mocno  wcisnę pedał , czasem wyłączy  mi  się  pompa i  to  mnie  wkurza.  Pierwszy  stopień  bierze  zaraz  z początku też . A sprężarka bije ciśnienie  sporo po nad  zielone   pole . Ale to nie mój  tuning .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

314

Odp: Sprzegło 323A

Czy zwiększenie ciśnienia nie zaszkodzi układowi pneumatycznego sterowania hamulcami przyczepy?
Maxymalne ciśnienie w jakim może pracować układ to 1MPa, czyli do tej granicy zawiera się pole na zegarku?
Czy ktoś może dokładnie, krok po kroku opisać jak zwiększyć ciśnienie (wykręć to o tyle, tu i tu, potem to itd. : w komnacie pneumatyki znalazłem opis ale zbyt wiele się z niego nie dowiedziałem, a i membrany przerwać nie chcę) ??

315

Odp: Sprzegło 323A

zmniejsza się i zwiększa   ciśnienie na tym zaworze bezpieczeństwa co "psika "  wkręcając śrubkę   zwiększasz ciśnienie ..  wykręcając  zmniejszasz. ..  coś mi się zdaje by prawidłowo działo  sprzęgło musi byc minimum  4 atm ...    ja miałem w swoim nastawione na 7 atm ...  ale to przesada ....  wystarczy te 5-6 atm   zresztą  trafił mi się już drugi ciągnik w którym cisnienie zabija ...  tj   w ruskim było ustawione na 9 atm  po jaką cholere to nie wiem ...  przyczepy by hamowały wystarczy ciśnienie w układzie rzędu 3 atm   więc    jak na mój gust  ciśnienie około 5 atm wystarczy ...

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

316

Odp: Sprzegło 323A

Panowie mam pytanko. Z nadmiaru wolnego czasu rozebraliśmy dzisiaj sprzęgło w 323 ponieważ nie rozłączało do końca. W jakie sposób powinna być zamontowana tarcza II stopnia ? Frezy z jednej strony wystają więcej a z drugiej mniej i nie wiem czy poprzednik dobrze złożył sprzęgło ?

317

Odp: Sprzegło 323A

W obu tarczach frezy maja wystawać bardziej do strony skrzyni biegów .

GG 16238418

318

Odp: Sprzegło 323A

No to miałem tak założone ale  na frezie od tarczy II stopnia widać jakby dochodziła do końca wałka i tam się blokowała

319

Odp: Sprzegło 323A

wojtas napisał/a:

zmniejsza się i zwiększa   ciśnienie na tym zaworze bezpieczeństwa co "psika "  wkręcając śrubkę   zwiększasz ciśnienie ..  wykręcając  zmniejszasz. ..

Czyli mam rozumieć, że regulacja polega tylko na wkręcaniu lub wykręcaniu śrubki "8" na górze tego stalowego korka z karbowaną przeciwnakrętką?
Inne wersje w komnacie pneumatycznej mówiły, aby regulację wykonywać tym gwintowanym korkiem na klucz "17", a samą śrubkę "8" ustawiać ok. 1mm od dolnego skrajnego położenia.
Nie chcę uszkodzić membrany ponoć bardzo delikatnej, dlatego pytam.

320

Odp: Sprzegło 323A

Prośbę ponowiłem w pneumatyce, tam się pewnie bardziej przyda.


Dokonałem pomiaru ciśnienia na przyłączu do węża pompowania kół i manometr wskazał ~ 4,5bar. Wskazówka na zegarku w kabinie była wówczas 4mm na czerwonym polu za zielonym.

I jeszcze ciekawostka: bawiłem się dziś troszkę kermitem jeżdżąc na półbiegach. Gdy ciągnik był "zimny", to można było wciskając sprzęgło zatrzymać się na "połówce". Gdy traktorek pokręcił się ok. 15min. nie było już takiej możliwości (pedał do dechy a robaczek dalej sunie do przodu) Reaguje dopiero, gdy wyłączy się żółwia i naciśnie pedał sprzęgła:crez: