Temat: Hamulec Skrzyni Biegów
Otóż moja poczciwina (1971 che che starszy od właściciela) nie ma już oryginalnego mechanizmu pneumatycznego przy sprzęgle. Ostatnio przeprowadziłem remont skrzyni. Przy nowej, hamulec skrzyni jest nieco inny. Nie ma wyprowadzonej rureczki do węża powietrznego tylko jest dźwigienka z kawałkiem pręcika który był przyczepiony nie wiem do czego bo teraz jest upalony palnikiem. Hamulec ten polega na tym, że jak tę dźwigienkę pociągniesz, to ona przekręca taki gwintowany wałek który przesuwając się do środka, dociska "szczękę" hamulcową do wałka w skrzyni. Możnaby tę dźwigienkę przypiąć do pedału od sprzęgła za pomocą sprężyny, lecz to problemu nie rozwiązuje do końca bo hamulec działałby przy działającym ULS a nie o to chodzi. Wymyśliłem więc, że siłą sprawczą całego układu mógłby być jakiś elektromagnes który działałby tylko przy wyłączonym ULS. Wszystko załatwiałyby odpowiednie wyłączniki: przy dźwigience od włączania ULS, drugi przy sprzęgle no i jeszcze jeden - gdybym chciał całe ustrojstwo wyłączyć. W związku z tym proszę was o opinie i przemyślenia. A może ktoś już robił coś takiego? Uff czy to może ma jakiś sens?:crez: