181 Ostatnio edytowany przez karlos (2007-08-20 20:58:06)

Odp: Uszczelka pod głowicą

moze byc tak ze jesli masz centralne smarowanie to paliwko wali do oleju

a teraz moj silniczek

wal korbowy
panewki gl i korbowe
pierscienie dyst
korbowody
walek rozrzadu
kielichy popych
uszczelki kpl
tuleje
tloki
zawory ssace i wyd
tulejki pop oleju
prowadnice zaworow
filtry kpl
rozrusznik (poprawki i jakas tam regulacja)
konc wtryskiwaczy
pompa wodna (nowy wirnik)
plus jeszcze jakies drobniejsze sprawy typu nar podk itp

calosc 7000 z robocizna za robote 1500 jesli chcecie to moge podac ceny czesci dodam tylko ze wszystkie czesci z niemiec a na silnik rok gwarancji
robili mi ci panowie http://fortschritt.p2a.pl/profile.php?id=155

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

182

Odp: Uszczelka pod głowicą

olej z weża i  bagnetu z duza ilocia oleju

Nie bardzo rozumiem :hmmm:

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

183

Odp: Uszczelka pod głowicą

Wymieniając uszczelki pod głowicą zauważyłem ,że niemcy dawali dodatkowe cieńkie uszczelki na płaszcze wodne http://img209.imageshack.us/img209/3301/niemieckieuszczelkidx3.jpg
Nie dawało mi to spokoju i potpytałem mechanika gdy splanowywał mi głowice i powiedział ,że oni robią to sylikonem w ten sposób http://img209.imageshack.us/img209/9106/sylikonnablokxn5.jpg
http://img209.imageshack.us/img209/476/sylikonnauszczelkxe4.jpg

184

Odp: Uszczelka pod głowicą

Dobrze ci doradził ,uszczelki np.w osobówkach fabrycznie mają na około otworów cienkie ślaczki z silikonu.

185

Odp: Uszczelka pod głowicą

Po splanowaniu głowicy pukał zawór w tłok . (nowa klawiatura i dopasowanie luzu po ulorzeniu sie glowicy pomogło ) Ale mam pytanie czy wasze silniki pracujac na wyższych obr. grzechoczą (tzn. czy pow 1300 obr. zaczynają hałasować ?) U mnie jest takie siekanie - może to wina pompy wtr. jest trochę licha (słabo odpala )

186

Odp: Uszczelka pod głowicą

Jesteś pewien, że to siekanie z silnika, a nie ze sprężarki? Może w pompie wtryskowej, w regulatorze coś hałasuje?

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

187

Odp: Uszczelka pod głowicą

Podczas osłuchiwania z kolegą uznaliśmy ,że to wina pompy i wtrysków (bo cała reszta jest przejrzana ) nirównomierny odgłos cylindrów powoduje siekanie . Chyba ,że to pirścienie (ale po robocie wymienie jedno i drugie to się dowiemy wink . A odgłos idzie z cylindrów na wysokości głowicy.

188

Odp: Uszczelka pod głowicą

u mnie to aż waliło nie tylko pukało a przyczynę już znacie

[you] nie zaśmiecaj forum zanim napiszesz pomyśl[you]

189

Odp: Uszczelka pod głowicą

No i dziś rano zawziąłem się i rozebrałem silnik (wkurzyło mnie to klepanie ) i okazalo się , że wymieniajac uszczelkę pod glowicą przeoczyłem krzywy popychacz który na wysokich obrotach stukał o blok . Ale to nie wszystko bo ten popychacz to stukał pewnie od jakiegoś czasu (bo przyzwyczaiłem sie do metalicznego dzwieku silnika ) ale wymieniajac uszczelke dalem jedna z glowic do splanowania i.... tzw. fachowiec zebrał jak sie pózniej okazalo ponad 1 mm z głowicy do tego rzemieslnicza cieńka uszczelka (1mm -oryginalna ifoska jaka dziś dostalem ma 1,8 mm ) wszystko to wystarczyło aby po rozgrzaniu silnika (zimny chodził ładnie) zaczynało coś klepać (wszystkie zawory dotykaly tłoków na dwóch garach ) Można było to zebranie głowicy (i zbyt mały luz pomiędzy tlokiem a zaworami ) zniwelować podkładkami pod półbloki ale z powodu braku takowych uszczelek kupiłem okazyjnie (za 250 zł ) głowicę w dobrym stanie + oryginalne uszczelki (z magicznym znaczkiem IFA ) i przyznam się ,że tak ładnie to mój forszaj jeszcze nie chodził . Stawiam wszystkim :beer: .Cześć .

190

Odp: Uszczelka pod głowicą

Pozwólcie ze sie podepne. Dzis poraz pierwszy od dluzszego czasu odpalilem Forschritka i sie przerazilem. Nalalem wody odpalilem normalnie troche pocykal i przegazowalem go. Otworem odpowietrzajacym (czy jakos tak) pod korkiem wlewu oleju wyciekl mi olej. Zgazilem silnik i mysle dlaczego tak sie stalo. Sprawdzilem na miarke oleju i na polowie calej miarki byla ciesz. Od razu pomyslalem ze padla uszczelka pod glowica, ale pytanie dlaczego przeciez woda byla spuszczona wiec jak mogla sie tam dostac. Wiec jak nie woda to paliwo. Patrze jeszcze raz na miarke i stwierdzilem ze ropa poniewaz byla zmieszana z olejem a woda z olejem sie nie miesza. Wiec pytanie dlaczego tak sie stalo?? Czy w tak krotkim czasie po odpaleniu (ok 1-2 min) mogo dostac sie tyle ropy do oleju?? Ktoredy ona sie dostala?? I co mam teraz z tym zrobic?? I czy to na pewno to co mysle czy moze to rzeczywiscie woda i rzeczywiscie poszla uszczelka a nawet blok. Powiem jeszcze ze kranika przy rozruszniku nie odkrecalem tylko ten z dolu. Prosze o pomoc i  z gory dziekuje

gg 7253078

191

Odp: Uszczelka pod głowicą

o kur.......a jeśli nie odkrecałes kranika nad rozrusznikiem to padł blok od mrozu
przynajmniej tak mi sie wydaje

Ciężko jest i być ciężko musi
gg 8499045

192

Odp: Uszczelka pod głowicą

Nie piszesz czy masz centralne smarowanie (ale zakładam ,że tak jest ) ropa dostała ci się przez pompe wtryskową na postoju (nie w ciagu tych dwóch minut ) zacząłbym od sprawdzenia pompki zasilającej (najlepiej u pompiarza ) . A na ten otwór odpowietrzający nasadż sobie wąż i sprowadż go po silniku w dół (u mnie tak jest ) wtedy nie ochlapuje silnika i nie tylko . Olej musisz wymienić . Jeśli to byłaby woda to olej jest mleczno- biały

193

Odp: Uszczelka pod głowicą

No to cale szczescie ze to nie byla woda. Jesli chodzi o smarowanie to mam centralne. Zastanawia mnie jeszcze jaka byla tego przyczyna. Ma tu jakis wplyw mroz?? Dlaczego tak w ogóle sie stalo?? Jesli chodzi o spost wody to wszyskto zleci tym jednym kranikiem i wystarczy zeby tylko ten odkrecic. Przeciez mroz tez potrzebuje warunki rzeby cos rozsadzic to ze bylo tam troszke wody to nie znaczy ze musi rozszadzic.

gg 7253078

194

Odp: Uszczelka pod głowicą

jeśli w oleju jest ropa to najprawdopodobniej masz uszkodzony zawór od świecy płomiennej która jest kolektorze ssącym a elektrozawór jest powyżej lub jakiś paproch dostał się pod iglice wtymże zaworze

195

Odp: Uszczelka pod głowicą

Spokojnie, nie stresuj się !
Paliwo w oleju może się znaleźć z paru powodów. I nigdy od razu. Padnięta końcówka wtrysku, nieszczelna pompa zasilająca, nieszczelny zawór urządzenia rozruchowego, w mniejszym stopniu nieszczelność sekcji tłoczącej, choć nie jest to niemożliwe. W forszaju zasilanie można nazwać opadowym. Pompa znajduje się poniżej zbiornika paliwa i na dobrą sprawę obyłoby się bez pompy zasilającej, gdyby nie jeden szczegół. Ciśnienie paliwa podanego.
Przed bebeszeniem silnika, zrób dokładny przegląd instalacji paliwowej.
To ani blok, ani uszczelka pod głowicą. Zamarznięta woda też tego nie mogła zrobić (gdyby tam była). Tylko spokój !

196

Odp: Uszczelka pod głowicą

Zawór urzadzenia rozruchowego to odpada bo jest odlaczony. Dziwi mnie to ze w czasie postoju tak sie stalo  bo zeby ponad 5- krotnie niz stan oleju nawalilo mi ropy?? Wczesniej tak nie bylo bo wtedy mi ten olej otworem odpowietrzajacym uciekal. No dobra powiedzcie za co mam sie wpierw zabrac?? Jak zdiognozowac co jest przyczyna??

gg 7253078

197

Odp: Uszczelka pod głowicą

Powoli Kolego. Gdzie Ci ten olej uciekał ? jakim otworem odpowietrzającym ? Z czego ?
Na moje kiepawe oko, zacznij od pompy zasilającej.
Tak jak Ci mówiłem, to jest prawie układ opadowy. W pompie zasilającej masz dwa zawory. Jeden zamyka dopływ, drugi zamyka wypływ. Powiedzmy że pod pierwszy dostaje się paproch. Ropa ze zbiornika sączy się do pompy, przez układ smarowania dostaje się do sprężarki, po napełnieniu obu idzie do miski olejowej - powoli. Zgodnie z prawami fizyki. Zacznij od tego. Przed oddaniem do fachowca, odkręć to co jest do odkręcenia w pompie zasilającej. Sprawdź zawory i przylgnie zaworów. Mam nadzieję, że nie jesteś humanista, po rozkręceniu sam dojdziesz co jest grane.

198

Odp: Uszczelka pod głowicą

W moim forszaju nie mam centralnego smarowania pompy i sprężarki, ale cały czas paliwo idzie mi do korpusu pompy wtryskowej, ponieważ zauważyłem kiedyś, że wykapuje sobie z tej rureczki odpowietrzającej pompe wtryskową, więc na rurke założyłem wężyk i poniżej butelkę do której nadmiar paliwa leci sobie do butelki, więc przy pełnym zbiorniku przez noc butelka się napełni ( 1 litr), a jak jest ok 1/4 zbiornika, to już trochę dłużej trwa napełnianie zbiornika, podejżewam pompę zasilającą, ale jakoś jeszcze nie zabrałem się do jej wykręcenia i sprawdzenia, bo gdyby coś było nie tak, to musiałbym założyć nową pompke a jak narazie nie zebrało mi się jeszcze na jej zakup, więc jest jak jest, ale zapomniałem zupełnie o tych zaworkach w pompie, całkiem możliwe, że to one nie trzymają i paliwko pod wpływem swojego ciężaru leci sobie ze zbiornika do komory pompy, ale też całkiem możliwe, że to paliwko leci sobie przez tłoczek i jego popychacz, możliwe, że padło uszczelnienie tego ustrojstwa, jak przyjdzie mi natchnienie, to się za to wezme.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

199 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2008-01-22 09:25:59)

Odp: Uszczelka pod głowicą

Tak jak koledzy piszą. Odczep dla pewności ten przewód, odpal na chwile ciągnik i zobacz czy z niego daje. U mnie jak go kupiłem to właśnie tak był ten przewód zamocowany żeby ropy nie waliło do silnika... jeśli nie będzie z tego lecieć... to już jedna ewentualność z głowy... szukasz wtedy dalej...

http://img167.imageshack.us/img167/2861/przewdss6.jpg

200

Odp: Uszczelka pod głowicą

Miałem ten sam problem przyczyną była uszkodzona pompka zasilająca za 130 zł rozwiązałem problem

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty