Odp: turbo doladowanie
jak ci wydmuchuje to masz coś krzywe .. albo pół bloki masz źle złozone albo głowice zwichrowane ... tyle na temat ... jak jest wszystko dobrze to nie ma prawa nic dmuchac ...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 18 19 20 21 22 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
jak ci wydmuchuje to masz coś krzywe .. albo pół bloki masz źle złozone albo głowice zwichrowane ... tyle na temat ... jak jest wszystko dobrze to nie ma prawa nic dmuchac ...
tak jak wyżej mi tez dmuchało, przyczyną było za niskie osadzenie tulei
silnik iffy bez turbo wydmuchuje uszczelki pod glowica , a co topiro po zalozeniu turbiny, bajki pisza ci co niby turbo zalozyli
Ja mam turbo juz kilka lat i nie miałem jedyny problem.:)
no ja nie wiem Ci co maja turbo ale mam 323 dwa lata i zero problemu z uszczelką a miałem 303 to raz w sezonie wywaliło uszczelkę z pod głowicy więc czy turbo czy nie powinno być dobrze
Oskar pokaż mi silnik w którym wadliwa wadliwa uszczelka założona do krzywego bloku i głowic nie zostanie wydmuchana jeszcze ktoś źle dokręci
Podstawa to uszczelka!
juz piec silnikow ify wywalilem na zlom, a co do turbo nie widze sensu , lepiej zalozyc nowszy silnik , ale kazdy ma swoje zdanie , nie chce mi sie wierzyc zeby silnik dlugo wytrzymal, przeciez silnik turbo rozni sie od zwyklego chociazby tlokami , bez turbo ma nizszy stopien sprezania , sw 400 turbo ma inny walek rozrzadu i wieksza pompe wody
sinik ify to konstrukcja chyba z lat 40
Wg mnie SW 400 i pochodne to takie samo nieporozumienie w historii techniki rolniczej jak IFA 4VD... Mordujemy się z tym na co dzień tylko, że na przykład ja bez sentymentów i większego szacunku. Z przyjemnością zastąpił bym ten silnik innym np takim za 1200 zł z jakieś ciężarówki ale dopóki ten co mam funkcjonuje nie podejmuję tematu bo ostatnią rzeczą która zamierzam naprawiać w swoich klamotach jest silnik. Dla mnie najważniejszy jest układ przeniesienia napędu, opony, hamulce i ciepło w kabinie. Silnik za karę, że łyka olej dostaje najtańszy dostępny na czarnym rynku (który jest o niebo lepszy od tych które były normalnie stosowane w czasach kiedy ten silnik skonstruowano)
Oskar_r23, w pięciu silnikach wywalało Ci uszczelki i wszystkie wywaliłeś na złom? To taniej by Cię wyszło gdybyś pożegnał się z tym mechanikiem, który je robił, niż z tymi silnikami. Wystarczyło jeden zrobić porządnie, a tak jeszcze teraz w jakieś przekładki się bawisz. Wytrwałość godna podziwu!
sinik ify to konstrukcja chyba z lat 40
Nie. Obecne silniki nie są młode, to fakt, ale na pewno nie z lat 40. To były zupełnie inne silniki. Poza tym, to, że silnik nie jest najmłodszej konstrukcji, to raczej jest jego zaletą niż wadą, bo takie silniki łatwiej i taniej się naprawia. Nawet można to całkowicie zrobić we własnym zakresie, pod tym kątem zresztą były konstruowane te silniki IFY, tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić, bo inaczej jeden za drugim będzie szedł na złom.
Tak Sobie Dziś Przeczytałem Cały Wątek o Założeniu Turbiny i Sam juz nie wiem co zrobić czy wyremontować stary silnik i założyć mu Turbo aby uzyskac około 140 koni czy kupić Silnik chłodzony powietrzem i sprubować też wycisnąc z niego te 140 kucyków ??? Z tego też co poczytałem na węgierskim forum odnoścnie Ciężarówek W50 i ich uturbiebnia to wyszło na to że silnik stał sie bardziej żwawy . Turbo założyli OD MTZ więc nie musowo szukać turbiny od dużego zetora czy ursusa . Dodam ze takie Turbo do mtz kosztóje 700zł a nie 1500 zł .
z chłodzonego powietrzem nie musisz wyciskać 140KM bo on tyle ma bez problemu a nawet 160KM tylko pytanie po co aż tyle
wiecej mocy mniejsze obroty w polu .. i spokojniejsza jazda ...
no dobrze tylko chodzi o to ile będę musiał wsadziś pieniędzy w ten chłodzony powietrzem zeby go postawić na nogi tak jak trzeba bo sam silnik bez pompy wtryskowej i bez rozruznika mam za 2000-2500 zł
a ciekawe co wyjdzie jak dokupię pompę rozrusznik i okarze się ze nie ma kompresji dobrej
Tego to Ci już nikt nie powie. Każdy zakup takiego silnika to zakup w ciemno, taki totolotek... Możesz trafić szóstkę albo włożysz w niego tyle, ile włożyłbyś w porządny remont swojego silnika.
do piotrak !!! nie wywalilem 5 silnikow z jednego ciagnika , tylko przerobilem 5 ciagnikow a silniki z nich poszly na zlom, sw 400 turbo chodzi wioske dalej odemnie , daf bez turbo u sasiada , a z midliner bez turbo tez dla sasiada robilem , u mnie chodzi daf 160km i midliner 140km z turbo, dwa z ify byly zatarte ,
A widzisz, trzeba było to dokładniej opisać, tak jak poprosił Cię o to Pietia w sąsiednim wątku. Nie byłoby wtedy takich niedomówień... Szkoda, że wywaliłeś je na złom Ja bym je chętnie przygarnął, bo to są dalej bardzo dobre silniki, nawet jak są zatarte i wywalają uszczelki...
oskar_r23 widać że nie masz zielonego pojęcia o naprawie silnika ifa a w tych ciągnikach przełożyć silnik to dziecinna igraszka i nie wiem czym tak się szczycisz chyba głupotą.
tomek nie wazne jak i jakimi sposobami .. ważne że działa i sie sprawdza ... kto nie kombinuje ten słabo żyje ... popieram .. mammożliwośc to robi .. sam bym kupił ciuchcie z innym silnikiem ....
Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. Czasami przekładka wychodzi taniej niż porządny remont silnika oryginalnego, tylko trzeba mieć pewność, że ten silnik zakładany nie będzie w takim stanie, jak ten wywalany na kilka chwil/godzin przed awarią....
Piotrze świete słowa nigdy nie wiadomo co sie kupi to jest loteria. Mi sie udało kupiłem inny IFY który poprzedni właściciel miał zostawiony jako zapasowy do 514 już 2,5 lata mineły a cisnienie bardzo ładnie trzyma
Strony Poprzednia 1 … 18 19 20 21 22 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo