441 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2012-01-02 21:41:24)

Odp: turbo doladowanie

Polum a gdzie zdobyłeś takie informacje?
Bo jak gdzieś w necie to bym poczytał .....

442

Odp: turbo doladowanie

Około 0.8-1,5Bar.

To jest tylko szacunek.Jest tam wiele zmiennych fizycznych ilości (temperatury otoczenia, ciśnienie atmosferyczne,odporność w filtrze powietrza, obrotki silnika,obciążenie silnika i wiele innych) Jest to wielka nauka i wiele technicznych obliczeń.

443

Odp: turbo doladowanie

Krzysiek napisał/a:

Polum a gdzie zdobyłeś takie informacje?
Bo jak gdzieś w necie to bym poczytał .....

Czegoś wiem z wysokiej szkoły i dalej szukam w "googlu":) :

444

Odp: turbo doladowanie

no domyslam się że to nie jest proste jak 2+2 ;-)
Ale skąd ty to wiesz? usłyszałeś, wyczytałeś, a może spędziłeś kilka lat w porządnej szkole?

445

Odp: turbo doladowanie

Polum a od jakich obrotów ma zaczynać ładować turbina

GG 16238418

446

Odp: turbo doladowanie

poulm napisał/a:

Około 0.8-1,5Bar.

To jest tylko szacunek.Jest tam wiele zmiennych fizycznych ilości (temperatury otoczenia, ciśnienie atmosferyczne,odporność w filtrze powietrza, obrotki silnika,obciążenie silnika i wiele innych) Jest to wielka nauka i wiele technicznych obliczeń.

dobrze chłop pisze o tych zmiennych fizycznych ale jak ?się mają te jego te przednie koła względem tych tylnych ciekawe ?:hmmm::hmmm:

447

Odp: turbo doladowanie

Kamil2610, teoretycznie od jak najniższych obrotów, żeby moment był jak najniżej i nie było tzw. turbo dziury...

...jednak jest ale....
1. mała turbina, wcześnie zaczyna ładować, deje małą turbodziurę, ale szybko kończy się jej zakres użyteczny.
2. duża turbina, ma dużą bezwładność, dużą turbodziurę, zaczyna ładować później, bo wiece gazów potrzeba do jej rozpędzenia, ale "może więcej"...

W silnikach benzynowych jest to poważny problem, bo użyteczny zakres obrotów w których chcielibyśmy mieć dobre ładowanie to np. 2000 - 7000, w dieslu zakres obrotów jest mniejszy, to i łatwiej dopasować turbinę... (np. obroty użyteczne 1000-3000)

448

Odp: turbo doladowanie

jano323 napisał/a:
poulm napisał/a:

Około 0.8-1,5Bar.

To jest tylko szacunek.Jest tam wiele zmiennych fizycznych ilości (temperatury otoczenia, ciśnienie atmosferyczne,odporność w filtrze powietrza, obrotki silnika,obciążenie silnika i wiele innych) Jest to wielka nauka i wiele technicznych obliczeń.

dobrze chłop pisze o tych zmiennych fizycznych ale jak ?się mają te jego te przednie koła względem tych tylnych ciekawe ?:hmmm::hmmm:

Tak samo mają się te koła do siebie jak IFA do leylanda, nic nie zmienia prócz "EGO" właściciela. Wy macie więcej mocy a on lepszy uciąg i przyczepnośc.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

449 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2012-01-02 23:32:02)

Odp: turbo doladowanie

pokopałem trochę w intercarsie podkreślam trochę i widzę
np tłoki w ciężarówkach marki mercedes są takie same dla danej serii silnika nie zależnie od mocy 90kM i 150 kM  silniki różnią się mocą ale nie różnią się częściami machanizmu korbowo tłokowego w zakładce zastosowanie jest napisane do czego ten tłok się nadaje ( do wszystkiego do czego się zmieści)
No ale nikt nie robił ify pod turbo......
coś mi się wydaje że często uwagi typu "zakładając turbo trzeba zmienić tłoki"   to bajki wymyślone przez sprzedawców częsci

450

Odp: turbo doladowanie

a co tu kolego ifa do leylanda  że trochę więcej mocy  tu się liczą fakty ,a w kwestii średnicy kół przednich względem tylnych to ty chyba wiesz więcej ,tu nie chodzi o klepanie postów a są i tacy
a jaki on ma większy uciąg na tych kołach od 516b ?
http://imageshack.us/photo/my-images/851/imag00018.jpg
takie przerabiałem, zaklei się gównem albo gliną i stoisz ,morze kogoś takie lacie rajcują ale liczą się fakty a nie fantazja.

451

Odp: turbo doladowanie

panowie   temat o TURBO więc  trzymac się wątku a nie już schodzicie na temat kuł !!!!

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

452

Odp: turbo doladowanie

kszysiek  gdzie ty kupujesz części ? to nie jest wymysł sprzedawców są tłoki lżejsze i cięższe do ify nie koniecznie do turbo np. do ursus c385 też są tłoki różne i korbowody z tak zw.stopą

453

Odp: turbo doladowanie

Jano ale ty teraz wchodzisz na śliski temat ursus to temat rzeka  .. tam co byś nie chciał zmienic na większe i mocniejsze to    jedno bedize się gryzło z drugim ...

  zobacz na silniki zachodnich lub  wschodnich   producentów ...  tam praktycznie prucz pomp wtryskowych i    wymienienia  kolektorów  do tego   pare pierdółek i turbo jest ...   bez ingerencji w silnik .. to tylko polacy i czesi nawymyslali  "wzmocnione"  coś ... 

więc jak ktoś chce ife zaturbiac to jak najbardziej ...   co mu szkodzi ...  jak zacznie się dziac coś nie porządanego to się dowie i  będzie wiedizał że się nie da nie wolno ... 
a jak bedzie chodziło  i to kupe lat to  podważa teorie że trzeba pół silnika wymienic byle gwizdałkę założyc ...   przeciesz tu nikt nie chce wyciągac  z tego silnika po 200 koni  .. tylko dodac te 15 lub 20 i wystarczy by  robiło to sieczke na polu  ...  więc to nie będzie jakiegoś mega nadciśnienia by coś pokrzywiło i połamało ..

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

454

Odp: turbo doladowanie

Trochę to uprościm,  jakikolwiek turbo jest lepszy niż żadne. :dance:

455

Odp: turbo doladowanie

Olej napędowy i inne paliwa są i będą coraz droższe i jest potrzeba zwiększyć ekonomii pracy silnika.

Oturbienim bez zwiększania dawki paliwa na pompie mnie spadło zużycie o 10-20%, za rok to jest wielka oszczędność.

456

Odp: turbo doladowanie

Może nie jasno napisałem. chodzi mi oto co napisał Wojtas w zachodnim sprzęcie jak chcesz więcej mocy to dokupisz turbo, kolektor, przestawiasz pompę, składasz i masz. a w polskiej myśli technicznej każą ci tłoki  wały korbowody wymieniać.

457

Odp: turbo doladowanie

OK, ja rozumiem.
Czy wymieniać lub nie wymieniać nie jest zawsze jasne.
Wiele silnikow sa takie same bez turbo czy z turbiem.
Kiedy chcesz zwiększyć wydajność silnika o 10-30%, tak myślę, że jest niepotrzebne wymieniać tłoki i wał korbowy.
Ale kiedy chcesz  zwiększyć wydajność silnika o wiele, tak już jest potrzebne zrobić "ciężkiego tuningu" silnika i z tego pierwotnego zostanie tylko blok. Wtedy myślę, że już jest lepiej zmienić silnik za większy,jak ja za 6VD cool

458

Odp: turbo doladowanie

w pewnym sensie Krzysiek dobrze zroozumiałeś ..  jedziesz po  zestawy  naprawcze do sklepu    bo remontujesz naszą stodwódziestkę  np  to się odrazu pytają czy turbo czy bez    to jest po cześci   własnie wydyktowane przez  producentów ...  silnik  prawde mówiąc jest zrobiony z gównolitu  jak to nazywa  MarekPe . i ma rację ..  który  polski ciągnik  wytrzyma  10 tys mtg  bez remontu ??  szczeże mówiąc nie spotkałem takiego ... każdy   miał przynajmniej  2 remonty  w tym wymionione  ze 3 razy koncówki wtrysków ....
czemu  ciągnik  zachodni    targa 10tys mtg bez  pocenia się i  czasami więcej  śmigają i nie narzekają ??  przykładowo  kolega ma Fendta 611     był  w sklepie po tarczki  do przedniego napędu  bo  je przypalił i przód nie ciągną jak powinien  i koleś mu zaproponował  by  założył  turbo  do sprzętu   by  ulepszyc sobie  prace ...  z pytaniem  czy trzeba coś wymieniac  usłyszał się że nie  (servic Fendta )   wiec chyba mówią co wiedzą ...
wracając do naszych wynalazków inne tłoki   mniej pierścieni  na nich  inne tuleje ,  do tego  "wzmocnione : korbowody  i pewnie pare innych pierdółek ...   
ale to nie powód  by się zaraz kłucic smile jak by co tongue
popieram ludzi  co zakładają turbo  chodź by  dla   relaksu  przy pięknym  gwizdku

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

459 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2012-01-06 12:46:43)

Odp: turbo doladowanie

goldenarts napisał/a:

Kamil2610, teoretycznie od jak najniższych obrotów, żeby moment był jak najniżej i nie było tzw. turbo dziury...

...jednak jest ale....
1. mała turbina, wcześnie zaczyna ładować, deje małą turbodziurę, ale szybko kończy się jej zakres użyteczny.
2. duża turbina, ma dużą bezwładność, dużą turbodziurę, zaczyna ładować później, bo wiece gazów potrzeba do jej rozpędzenia, ale "może więcej"...
...

W takim razie trzeba założyć dwie turbiny. Jedną małą do małych obrotów i jedną dużą do dużych obrotów, do tego jakieś sprytne sterowanie nimi i wtedy już będzie wszystko tak jak należy wink
Jest już całe mnóstwo takich rozwiązań, jak biturbo, twinturbo itp..., więc tylko podpatrzeć i do dzieła :walka:

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

460

Odp: turbo doladowanie

PiotrK napisał/a:

... W takim razie trzeba założyć dwie turbiny. ...

Piotrze, a czy to nie będzie już przerost formy nad treścią? nie wspominając o kosztach i komplikowaniu sobie życia?