Odp: Generalny remont
Tak ma , w dole sprężarki jest ujście na koła rozrządu .
E-516 na części.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Strony Poprzednia 1 … 17 18 19 20 21 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Tak ma , w dole sprężarki jest ujście na koła rozrządu .
Mam jeszcze jedno pytanko czy da rade rozebrać tę pompę wtryskową samemu tak aby tylko uszczelnić dekle a nie ją rozbierać w drobny mak bo mi leci olej z każdego połączenia i dekla ?
pokaż zdjęcie gdzie ci to cieknie
Nie mam dobrego aparatu ale trochę wymienię rzeczy gdzie cieknie na początek :
łączenie pompy z regulatorem , z dźwigni dodawania gazu ,
i zza pompy ale o tym to już pisałem wcześniej to na razie tyle ale boję się tę pompę wykręcać i ruszać po potem jej ustawienie może być ciężkie .
umuj dobrze.. zaznac z jak jest . zrób zdjęcie . zapisz na której kresce jest na sprzęgiełku i jazda ... nie ma co pomylic .. do pompiarza on zrobi tak by nie ciekło albo stwierdzi jaka przyczyna że cieknie ...
jeżeli chodzi o generalny remont silnika czy to jfa czy inna marka to się nam kojarzy z wymianą słupków tzn. tuleja +tłok + pierścienie +sworzeń tłoka , wał nowy albo szlif + panewki no i wiadomo że regeneracja głowic ,pompy + wtrysków, a co z wałkiem rozrządu i szklankami ? , mówią że sercem silnika jest pompa wtryskowa ale mózgiem silnika jest jednak rozrząd + koła rozrządu ,
ja przy remoncie silnika nie przywiązałem wagi do tego wałka i silnik kulał ,okazało się różnica wysokości krzywki na wałku rozrządu była 2-3,5mm
To jest rzecz, którą najtrudniej ludziom wytłumaczyć.
Może nie w temacie ale nie chce stwarzać nowego wątku poszła mi uszczelka pod głowica w golfie 2 1.6 td głowice oddałem do sprawdzenia na szczelność planowanie też wykonane wszystko jak należy kupiłem nowa uszczelkę wyczyściłem dobrze blok i wszystko złożyłem podczas dokręcania głowicy (wszystko książkowo) pękła mi śruba szpilka . Dawaj na nowo rozkręcać szpilka pękła w połowie wykręciłem i teraz moje pytanie użyć tej samej uszczelki czy kupić nowa proszę o opinię
Najlepiej jak będzie nówka ale użyj tej tylko koniecznie po 100km dokręć głowicę bo większość zapomina a tym bardziej w twoim przypadku
ja bym użył nowej no i wszystkie nowe szpilki
jeśli nie była dokręcona na gotowo i ta która pękła nie była ostatnią dokręcaną szpilką to bym ją zostawił lecz decyzja o kupnie uszczelki należy do ciebie a szpilkę ukręciłeś bo za mocno dociągłeś dokręcaj kluczem dynamometrycznym bo na wyczucie to przy moim pierwszym aucie też tak zrobiłem tylko że miałem skode 105 i materiał chyba jakiś miększy bo się gwinty w bloku pozrywały
Dzięki wymienię na nowa uszczelkę miałem klucz dynanometryczny tylko robiłem tak że pierwsze dokręcenie na 40 przerwa drugie na 60 przerwą trzecie klucz sztywny i o 90 stopni i czwarte o 90 stopni właśnie pękła i lipa jest już zamówiłem nowe szpilki
Jak wymieniałem w golfie III benzyna 1,4 to odpuściłem sobie to drugie 90 bo to według mnie przegięcie. Było to parę lat temu jak sprawdzałem na jednej szpilce to po pierwszym dokręceniu o 90 klucz dynamometryczny pokazał 160 a nakrętka stała. Samochód jeździ do dziś bez problemu
Mam pytanie dla tych którzy wymieniali tuleje silnika w forszu, robię kapitalkę silnika i zastanawia mnie czy nowe tuleje powinny lekko wejść do pół bloków ( idzie je włożyć i docisnąć ręką ) czy powinny mieć większy opór przy montażu ?
To zależy czy wkładasz je z gumkami czy bez gumek...
Jak zakładałem tuleje w C-330 to posmarowałem oringi i blok pastą montażową do opon, wtedy lekko weszły i wszystko jest dokładnie i trwale uszczelnione.
bez gumek nie ma wcale oporu a z gumkami był lekki opór ale dało się je docisnąć ręką
No to powinno być dobrze. Ważne jeszcze, żeby pod kołnierzem tulei było czysto i ładnie. Bez gumek tuleja musi wchodzić całkowicie swobodnie i bez problemu powinna dać się swobodnie obracać.
Dzięki za odpowiedź:beer:
Mam kolejne pytanie czy tulejki w korbowodach mogę wymienić samemu czy muszę oddać korbowody do fachowca ? Nie wiem czy nowe tulejki będą pasowały czy trzeba je dotoczyć.
Strony Poprzednia 1 … 17 18 19 20 21 … 36 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Generalny remont
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo