Odp: turbo doladowanie
Możecie Powiedzieć Dokładnie jakie Turbo było by naj bardziej odpowiedznie do założenie i co trzeba było by jeszcze zrobić przy pompie wtryskowej i wtryskach zeby to działało tak jak ma działaś a nie przeszkadzać ???
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 23 24 25 26 27 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Możecie Powiedzieć Dokładnie jakie Turbo było by naj bardziej odpowiedznie do założenie i co trzeba było by jeszcze zrobić przy pompie wtryskowej i wtryskach zeby to działało tak jak ma działaś a nie przeszkadzać ???
to PiotrK:
Bardzo ciekawie.
I jest taka przerobka ekonomiczna?
....
Nie. Z tą przeróbką jest jak z Concord'em. Technologiczna rewolucja, ale ekonomiczna katastrofa Zwłaszcza dla osób prywatnych czy takich małych przedsiębiorców jak my. No ale ta przeróbka ma zupełnie inny cel. Jednym z nich jest to, żeby w przyszłości właśnie było taniej... To ma być pionierskie stanowisko badawcze na Politechnice, a takie nowinki zawsze są kosztowne. Tym bardziej, że jest to diesel.
A po co to wszystko? Zmienny stopień sprężania to kolejny krok w ewolucji silników, równie ważny jak turbo czy Common Rail. W sumie to można powiedzieć, że to wszystko już dawno było, ale dopiero dzisiejsze technologie pozwalają rozwinąć tego typu pomysły. W tym roku Peugeot prawdopodobnie wprowadza już do seryjnej produkcji silniki MCE-5 i Mercedes też coś już ma w zanadrzu..., no ale to nie ten wątek.
Ten link dotyczy tego konkretnego projektu - http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,3497 … zowac.html
A tu konkurencja
http://www.mce-5.com/la_technologie_mce-5_vcri.html
http://motofocus.pl/technika/4331/tajem … %C5%BCania
http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ … trafi.html
To jest wszystko bardzo ladne, ale myślę, że w prostocie jest moc i postęp.
Kiedy widzę tech złożonych mechanizmów, tak od razu widzę wiele przyszłych defektów i krótki czas życia.:uuuu:
Stary mercedes najechał i poprzez 1000000km, nowe samochódy na pewno nie.
Być może mam staromodne myślenie, ale nie wszystko nowe jest dobre.:nie_wiem:
tak jak mówisz
Poulm Ty najdłużej siedzisz w temacie Turbo IFY możesz powiedzieć co Dokładnie trzeba zmienić w silniku przy zakładniu Turbiny chodzi mi o wtryski na jakie ciśnienie mają być nastawione i co trzeba zmnienić w pompie wtryskowej
Wszyscy producenci toruji drogę, mniejszy silnik i więcej wydajnośći.
Długo przemyslalem i chce iść w odwrotny sposób, silnik powiększyć i zmniejszyć wydajność.
Chcę zalozyc do mojego ZT303 silnik Ifa 6VD + turbo i zmniejszyć dawki paliwa i wydajność około 140 do 150 KM. Silnik nie będzie przeciążony, będzie obciążony na około 75%, będzie mieć długie życie i optymalne zużycie.
Co o tym myśleće?:hmmm:
Poulm Ty najdłużej siedzisz w temacie Turbo IFY możesz powiedzieć co Dokładnie trzeba zmienić w silniku przy zakładniu Turbiny chodzi mi o wtryski na jakie ciśnienie mają być nastawione i co trzeba zmnienić w pompie wtryskowej
Juz to gdzieś pisalem,ale w zasadzie nie musisz zmienić nic albo wszystko, zależy co od silnika oczekujesz.
Ja zalozylem dyszy od ciezarowki Avia, mają mniejszy otwór i lepiej rozpyla, ciśnienie na pompie dalem na 20Mpa i to jest teraz wszystko.
Planowałem zalozyc tloki z silniku Ifa 4WD - chłodzony powietrzem i pięć otworkowej wtryskiwacze z Liaz, ktore tam pasują z minimalny zmiany, ale teraz mam zabawy z silnikem 6VD.:dance:
Ja myślę w wielkim skrócie że te nowe silniki będą się psuły że ho ho , tyle tam pierdółek nawsadzane . Ciekawe jak te silniki będą sie zachowywać jak je tak trochę przycisnąć w trasie :satan: ?
Poulm z tą dużą pojemnością i małą mocą to jest dobry pomysł, sam mam w aucie silnik 3L V6 który ma tylko 160KM i ma nakręcone już prawie 400tyś i nie widac po nim zużycia i nie wiem czy jakiś mały brzęczek by tyle wytrzymał bez remontu i był dalej taki żywy jak z czasów młodości.
To jest wszystko bardzo ladne, ale myślę, że w prostocie jest moc i postęp.
Kiedy widzę tech złożonych mechanizmów, tak od razu widzę wiele przyszłych defektów i krótki czas życia...
Całkowicie się z Tobą zgadzam. Co więcej, jestem też i przeciwnikiem turbo w Ifie, o czym pisaliśmy prędzej. No ale Wy tu jesteście pionierami i jeśli Wam się to uda, to na pewno sporo osób pójdzie za wami.
...
Ja zalozylem dyszy od ciezarowki Avia, mają mniejszy otwór i lepiej rozpyla, ciśnienie na pompie dalem na 20Mpa i to jest teraz wszystko....
A jak wygląda tu strzyk paliwa? Pasuje on dobrze do komory w tłoku?
...
Planowałem zalozyc tloki z silniku Ifa 4WD - chłodzony powietrzem i pięć otworkowej wtryskiwacze z Liaz, ktore tam pasują z minimalny zmiany, ale teraz mam zabawy z silnikem 6VD.:dance:
Jakby co, to można założyć jeszcze tłoki od Hanomaga. Wydaje się, że one do tego celu chyba lepiej się nadają niż tłoki z IFY chłodzonej powietrzem. My właśnie takie założyliśmy, co widać na zdjęciu, ale to niestety wymaga przeróbki korbowodów i lekkiego stoczenia tłoków.
Ja myślę w wielkim skrócie że te nowe silniki będą się psuły że ho ho , tyle tam pierdółek nawsadzane...
Na pewno i to będzie wielką zmorą naszej przyszłości, a mechanicy będą musieli podzielić się na różne specjalizacje, tak jak w medycynie. Nikt już nie będzie w stanie opanować tego wszystkiego na raz. Poza tym z silnikami to pewnie będzie tak jak z akumulatorami. Jak się zużyje, to będziemy je wymieniać, a nie naprawiać. Będzie szybko i łatwo, a poza naszymi portfelami nic więcej nie ucierpi. Zresztą już teraz w wielu wypadkach to jest jedyne słuszne rozwiązanie.
Jakby co, to można założyć jeszcze tłoki od Hanomaga. Wydaje się, że one do tego celu chyba lepiej się nadają niż tłoki z IFY chłodzonej powietrzem. My właśnie takie założyliśmy, co widać na zdjęciu, ale to niestety wymaga przeróbki korbowodów.
No dobra i tu mam PiotrK do ciebie kilka pytań: Czy dałoby się przekonstruować silnik IFA bez uturbiania wg takiej koncepcji, że Tłok od Hanomaga, a wtryski dopasować do tego? Czy wpłynęło by to jakoś na lepsze odpalanie i kulturę pracy, większą moc, wyraźnie mniejsze zużycie paliwa ito? Czy próbowałeś kiedyś wcielić w życie taką koncepcję?
Nie robiłem czegoś takiego, bo nigdy nie miałem takiego zlecenia
Czy dałoby się przerobić? Wszystko da się przerobić Na pewno poprawiłby się rozruch zimą, bo to jest największa wada komory spalania M, jaka jest zastosowana w Ifach. No ale komora M jest znowu bardziej oszczędna w spalaniu, w porównaniu z klasycznymi komorami, więc spalanie pewnie by trochę wzrosło. Czy kultura pracy by się poprawiła? Nie wiem... To jest wtrysk bezpośredni, silnik czterocylindrowy ze stosunkowo bardzo dużą pojemnością przypadającą na jeden tłok, duże wykorbienie wału, więc rewelacji bym się tu raczej nie spodziewał, chociaż może trochę... Trzeba by spróbować....
to PiotrK:
Ciezarowka Avia ma tez spalania typu M i ma tej samej dyszy jak Ifa, ale mają mniejszy otwór i lepiej rozpyla, lepiej rozruch w zimą i mniejsze zużycie paliwa.
Jestem z tego zadowolony.
Na pewno komorę M Avia miała w tych zwykłych silnikach, ale w wersji turbo, chyba już zrezygnowano z tego rodzaju komory? Komorę M miał też i Ikarus.
A strzyk paliwa z rozpylacza Avii pasuje do kanału wlotowego w tłoku Ify? Pytam się, bo nigdy nie robiłem tego typu zamian.
I jeszcze jedno poulm. Zastanawiałeś się może nad wtryskiwaczami dwusprężynowymi (2 - sprężynowymi)? To też by jeszcze na pewno poprawiło kulturę pracy i wyciszyło silnik, zwłaszcza przy zmianie tłoków i tym turbo...
Na pewno komorę M Avia miała w tych zwykłych silnikach, ale w wersji turbo, chyba już zrezygnowano z tego rodzaju komory? Komorę M miał też i Ikarus.
A strzyk paliwa z rozpylacza Avii pasuje do kanału wlotowego w tłoku Ify? Pytam się, bo nigdy nie robiłem tego typu zamian.
I jeszcze jedno poulm. Zastanawiałeś się może nad wtryskiwaczami dwusprężynowymi (2 - sprężynowymi)? To też by jeszcze na pewno poprawiło kulturę pracy i wyciszyło silnik, zwłaszcza przy zmianie tłoków i tym turbo...
Avie typy A30 i A31 i niektore inne maja dyszy jednootwórowe i pasuje do kanału wlotowego w tłoku Ify,wszystko jest takie samo.
Nad dwusprężynowymi wtryskiwaczami nie zastanawiałem, myślisz że sa lepszy?
Ja myśle, że najwięcej zależy na dysze, jest potrzebne więcej otworów i więcej ciśnienie.:hmmm:
Ale te rozpylacze jednootworkowe to są do wersji bez turbo, tak? W silnikach z turbo już nie ma komór M? Nie znam się na Aviach, ale z tego co wiem, to podobno tak jest. Dysze z większą liczbą otworów można stosować w klasycznych komorach, ale w komorze M jest to niedopuszczalne, bo tu jest inna zasada spalania paliwa. W komorach M stosowano również rozpylacze dwuotworkowe, ale strugi paliwa i tak były skierowane mniej więcej w tą samą stronę.
Wtryskiwacze dwusprężynowe wprowadzono właśnie w celu wyciszenia i "złagodzenia" pracy diesli z bezpośrednim wtryskiem, ale nie wiem czy zastosowano je w jakimś dużym dieslu, bo być może można by je tu podpasować... Może ktoś się orientuje w tym temacie?
jeżeli chodzi o 5 otworowe do standardowego silnika ify to odradzam chodzic to nie będzie.. mój wyjaszek próbował w ifie L50 ... kopcił jak smok ... i palic nie chciał
oczekiwanie że IFA będzie fajnie chodzić na wielootworowych wtryskiwaczach, to jak oczekiwanie potomstwa po seksie analnym...
O właśnie Tłok będzie chodził, ale nieproduktywnie
Dla 5 otworowe dyszy jest potrzeba zmienić tloki.
Już to tutaj było napisane przynajmniej 10x :wow:
Strony Poprzednia 1 … 23 24 25 26 27 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo