101

Odp: regulacja zapłonu

Aż strach się odezwać, ilu zainteresowanych - tyle metod i co następna to pewnie lepsza, ale zaryzykuję.
Jak masz pompę wtryskową i wtryski zrobione i przed regeneracją były niezłe, ogólny stan silnika dobry, temperatura otoczenia plusowa, ciśnienie sprężania, układy zasilania, oddychania, wydalania, rozrusznik, baterie dobre, itp itd - po zmianie punktu wtrysku wielkich różnic nie będzie. Będzie różnica w odpalaniu na mrozie, w zużyciu paliwa, odczuwalnej mocy. Chyba, że pompa wtryskowa i (lub) wtryski miałeś padnięte - nawet bez ustawiania początku wtrysku objawy będą pozytywne. Chcąc się dowiedzieć czy miałeś dobrze ustawiony początek wtrysku, trzeba było założyć pompę w ten sam sposób co przed demontażem (jak by Ci się udało dobrze poznaczyć), odpalić, jakiś czas popracować i dopiero poprawić początek wtrysku, wtedy dopiero miałbyś porównanie.
Jak jesteś na etapie regulacji lub świeżo po, proponuję metodę PiotraK, po co jeszcze raz Amerykę odkrywać.

102

Odp: regulacja zapłonu

Witam
Panowie ile kosztuje nowa pompa wtryskowa do ferdka??

103

Odp: regulacja zapłonu

Zdemontuj swoją i wyslij do Grudziądza na regeneracje a nie zapomnij o wtryskach PiotrK wszystko Ci ustawi i odeśle do domu a co do ceny to rozmawiaj z Piotrem jak znam życie dopiero po stwierdzeniu stanu pompy mozna będzie ocenić koszty tak mi się wydaje.

104

Odp: regulacja zapłonu

pompiarz Ci powie jak zajrzy do pompy tak to trudno powiedzieć

105

Odp: regulacja zapłonu

Panowie z nudów przeczytałem ten wątek i zauważyłem pewną nieścisłość . Otóż Sławek powiedział że 1 cylinder jest ten od strony chłodnicy i nikt go nie poprawił , a w wątku o regulacji zaworów PiotrK powiedział ta cytat:

No to szefie źle kręcisz silnikiem. Silnik kręci się w lewo, patrząc od strony odbioru mocy, czyli od kabiny. Poza tym, żeby nie było za łatwo, początek silnika w Ifie, w przeciwieństwie do znacznej większości innych silników, liczy się od strony koła zamachowego,

Powinniśmy to wyjaśnić.

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

106 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2011-08-05 15:53:02)

Odp: regulacja zapłonu

No to może ja spróbuję :dance:

Generalnie jak się mówi o czymś w silniku, to nie ma większego znaczenia od której strony się liczy, pod warunkiem jednak, że wyraźnie zaznaczy się, od której strony się liczy. Tak właśnie zrobił Sławek pisząc, "pierwszy od strony chłodnicy", co pozwoliło uniknąć zbędnych nieporozumień. Nie zmienia to jednak faktu, że ten pierwszy od strony chłodnicy, tak naprawdę jest czwartym, bo w silnikach Ify, tego typu rzeczy liczy się właśnie od strony koła zamachowego. Składałeś szeryfie niedawno swój silnik, więc na pewno zwróciłeś uwagę jak ponumerowane były stopy główne silnika. Pierwsza od strony koła zamachowego miała wybitą jedynkę, potem była dwójka i czwórka na czwartej. Trzecia i piąta nie są numerowane, bo jest to zbędne.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

107

Odp: regulacja zapłonu

A co ile stopni są znaki na kole bo są same kreski? jest ich chyba z 8

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

108

Odp: regulacja zapłonu

kąt = ([odległość między kreskami] * 360) / (2 * pi * [promień])

Wynik będzie z małym przybliżeniem, ale i tak dość dokładny.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

109

Odp: regulacja zapłonu

to w końcu jak ma być oznaczony GMP na kole zamachowym bo nie rozumiem myślałem że jest jedna kreska i wszytko było by jasne ?? ustawiłem kolo na znaku jakimś CT i myślałem ze to to a teraz nie wiem hmm

nie wszystko złoto co się świeci

110

Odp: regulacja zapłonu

ludzie Piotr podał przepis na ustawienie zapłonu z "zamkniętymi oczyma"  po cholerę tego szukać?  za nim ty znajdziesz ten punkt ja będę miał dawno ustawiony zapłon i popijał kawkę /piwko

111

Odp: regulacja zapłonu

po co się pytasz to mówię zdiołem pompę bez rozregulowywania zapłonu na sprzęgiełku mam znaki ale porobione przez jakiegoś majstra przecinakiem teraz potrzebuje znaleźć gmp żeby ją z powrotem wsadzić bez dodatkowego rozkręcania czy wyciągania wtryskiwaczy bo nie chcą puścić

nie wszystko złoto co się świeci

112

Odp: regulacja zapłonu

a po co ją wyciągałeś bez wtrysków?
a nie masz na sprzęgiełku takich kresek chyba około 10 szt ???
jak nie ma to szukaj tego GMP

113 Ostatnio edytowany przez karol82 (2012-01-23 22:55:57)

Odp: regulacja zapłonu

pompa była na regulacji i sprawdzeniu bo sikała paliwkiem z odpowietrznika okazało się ze pompka zasilająca puszczała a i wolne obroty były nierówne teraz ma być git wtryski chciałem wyciągnąć ale nie dają cie łatwo wyjąć wiec odpuszczam a chyba nie ma takiej potrzeby bo dobrze odpalał i nie kopcił a wtryski zawsze można wyciągnąć bez ruszania pompy i je wyczyścić czy wymienić a znaczki mam ale nie oryginalne tylko czymś powycinane:/

nie wszystko złoto co się świeci

114

Odp: regulacja zapłonu

Aż mi się nie chce wierzyć ze nie ma znaczków. nie widziałem jeszcze takiego cuda bez znaków....

115

Odp: regulacja zapłonu

pisałem przecież ze są tylko sklepane ale wole tego narazie nie ruszać a samo gmp to metoda prób i błędów damy rade najwyżej będę musiał dwa razy pompę przymierzać w końcu silnik jest bardzo prosty, trzeba być baaardzo zdolnym żeby coś schrzanić tongue

nie wszystko złoto co się świeci

116

Odp: regulacja zapłonu

czesc.. ja zawsze jak rozkrecam pompe to sobie ustawiam silnik np na pierwszym tloku (na sprezanie) pozniej jak wkladam pompe to zalewam paliwem i krece rekoma tak aby na pierwszym sikalo.
a pozniej robie tak jak PiotrK pisal --czyli kreska do kreski na podstawie pompy i 7 lub 6 kreska na tych blaszkach. nastepnie odpalam ..zawsze odpala..i tylko pozostaje tzw. dopieszczenie na ucho i oko.
mam takie dwa graty... jeden juz ma zrobione tloki piersienie pompe elektryke-czylie te wszystkie wlaczniki wiatraka itd.
teraz podchodze do 2 ..silnik zajechany ...jak sie da gazu to zakopci jak powinien ..ale tylko jak sie pusci gaz to az oczy bola widzac to ile oleju sie spala. pewnie ma wywalone prowadnice w glowicy .
posiadam dwa 303 jeden ma skrzynie 3-biegowa ..drugi ma cztery biegi.
niby sprzet jest taki sam ..ale jak np.oram...to w tamtm roku przesiadalem sie w polowie orania z 4bigowego na tego 3 biegowego... powiem wam ze te ciagniki to nie jest to samo !!
z wlasnych odczuc wole robic chyba tym 3biegowym.

117

Odp: regulacja zapłonu

Le nik ;-) kura bez kości to filet...... ;-)
Kolego przedstaw się. napisz gdzie mieszkasz. fajnie by było gdybyś w profilu też wpisał poprawnie skąd pochodzisz.
No a wracając do ciągników to wydaje mi się że masz 303 z skrzynią od 323. Masz jakieś fotki?
Moze bys zamieścił  razem s opisem w dziale z naszymi ciągnikami

118 Ostatnio edytowany przez karol82 (2012-01-24 19:01:01)

Odp: regulacja zapłonu

:hmmm: to odpowiem na swoje pytanie ale proszę o weryfikacje
na kole zamachowym są oznaczone punkty wyprzedzenie lub opóźnienia to jest mniej więcej tak
30-20-10-5-0-5-10-20-30 przy każdej cyferce jest oczywiście kreska tylko nie jestem pewien czy to zero to gmp czy początek wtrysku :nie_wiem:

nie wszystko złoto co się świeci

119

Odp: regulacja zapłonu

0 to GMP chyba

120

Odp: regulacja zapłonu

Dla całkowitej już jasności, powiem jeszcze, że gdy patrzy się na silnik, na pompę wtryskową, to gdy śruba 13, którą skręca się sprzęgiełko na wałku napędowym pompy "patrzy" na obserwatora, to pierwszy tłok z lewej, czyli od strony rozrządu, jest w okolicy GMP i na wtrysku. Czwarty wtedy jest na wahaniu. Teraz trzeba przekręcić kieł napędowy pompy wtryskowej tak aby taka specjalna ryska na nim (będzie ona na kle, w miejscu gdzie wchodzi on na wałek od pompy, czyli od strony pompy) ustawiona była ku górze. Jest ona słabo widoczna i czasem jest jeszcze tak zawalona brudem, że trzeba się mocno postarać aby ją dostrzec. Wtedy pompa też ma pierwszą sekcję od lewej akurat na wtrysku. Teraz można spokojnie odpowiednio przykręcić pompę do silnika i skręcić ją ze sprzęgiełkiem. Nie można się pomylić i silnik musi zagadać.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.