Temat: Akumulatory
Jakie akumulatory zakładacie do swoich maszyn? Ja w IFIE mam 12 V 145 amper X 2, wydaje mi się że są za słabe dla Ifoskiego silnika...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Hyde Park » Akumulatory
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jakie akumulatory zakładacie do swoich maszyn? Ja w IFIE mam 12 V 145 amper X 2, wydaje mi się że są za słabe dla Ifoskiego silnika...
w moim są jakieś stare ale będą odpowiednie 160ah 800A oczywiście dwa w szeregu
u mojego 2x 170ah 1100A
A od czego zależy dobór akumulatorów? Czy zbyt duże aku mogą być niedoładowane czy też wielkość nie ma znaczenia? Nie piszę tu oczywiście o gabarytach tylko o mocy...
w dieslu najwazniejsze zeby mial duzo pradu na starcie czyli(A)
ja miałem 2 razy po 125 wforszu ale podstawa to dobry rozrusznik jak robi zware nawet troszkę to i 2 razy 180 nie pomoże miałem tak przed remontem rozrusznika a c -360 na planetarnym pali z jednego 125 nawet wte mrozy
Wielkość ma znaczenie ...:)
... jak krótko pracuje, to większy aku nie będzie doładowany do pełnej pojemności
- to samo co w samochodach - krótkie odcinki, częste zapalanie i gaszenie - aku niedoładowany i bardzo szybko traci parametry fabryczne...
Jak jest duża pojemność aku, to i czas doładowywania musi być dłuższy...
5-6 godzin pracy silnika bez gaszenia wystarczy żeby doładować aku 170ah 1100A ?
spokojnie... z dużym zapasem...
jak jeździsz tylko w sezonie letnim to 125Ah wystarczy. 125. latem to nawet 80 starczy.
Ja jak miałem problemu brałem 1,9 tdi i smigał
Ale jak planujesz odpalanie zimą to te 170-190Ah trzeba liczyć. to tego 800A na start.
aczkolwiek 4kW -owy rozrusznik zużywa 166A. czy jest sens wydurniać się z tymi amperami na rozruchu? Chciałbym by to co piszą na tych akumulatorach było prawdą.
bo ten aku co ma 1100 to bez problemu powinien pociągnąć obciążenie 13kW a 2 26kW
no a kabel do tego to powinien mieć te 2cm średnicy
a kiedyś trochę mniejsze silniki odpalali na korbę ;-)
napięcie spada czasami do mniej niż 10V, podczas rozruchu, więc prąd przy 4kW to ponad 400A, a zimą wydajność aku maleje, więc te 1100A na start to tylko lekko przesadzone:)
Rozrusznik w początkowym okresie pracuje w zwarciu... także prądu żre dużo więcej niż znamionowego dla 4kW.
hmyyy ...
ja mam 195 (1125 chyba A) w 303 reg napiecia oryginalny altek tez oryginalny.
u mnie ewidentnie nie sa doladowane .
ładowanie sprawne w 100%.
aku teraz ladowalem przez 2 dni ... dopiero po 2 dniach odzył.
a co lepsze ...w sumie mam 4 aku z czego 3 sa zakupione w polsce ...195ah..a ten od helmuta ma 150 i gdy staly tyle samo czasu to stary helmutowski pokazal lepsze parametry naladowania niz te zakupione w polsce.
hmyyy ...
ja mam 195 (1125 chyba A) w 303 reg napiecia oryginalny altek tez oryginalny.
u mnie ewidentnie nie sa doladowane .
ładowanie sprawne w 100%.
aku teraz ladowalem przez 2 dni ... dopiero po 2 dniach odzył.
a co lepsze ...w sumie mam 4 aku z czego 3 sa zakupione w polsce ...195ah..a ten od helmuta ma 150 i gdy staly tyle samo czasu to stary helmutowski pokazal lepsze parametry naladowania niz te zakupione w polsce.
Masz szmelc nie akumulatory, bo dobre same się regenerują ponadto alternator jak miałbyś 100% sprawny to pasek by wył, alternator buczał, ale doładowałby aku nawet 240 Ah Ale nie da się tego sprawdzić na odległość. Jak podłączył bym do niego swój prostownik to zaraz bym Ci powiedział czy alternator jest 100 czy 10 %. Mojej kobiecinie włożyłem do bagażnika aku od kombajnu 195Ah i po odpaleniu auta pasek od alternatora wyje jak by chciał się urwać ale po kilku minutach milknie. Tak samo mam zrobione w Transitcie. Normalnie silnik odczuwa opór stawiany przez alternator,ale obie baterie są doładowane i jak czytam te brednie o tym że mogą być niedoładowane to przypomina mi się maluch z prądnica którego miałem dwadzieścia lat temu i miałem te same problemy. W C-330M na drugi tydzień po przyprowadzeniu z agromy wywaliłem prądnicę(jak by ktoś postawił 0,5 to bez wahania oddam - nówka) i wstawiłem alternator od gaza. Jak po dwunastu latach zdechły ostatecznie fabryczne baterie zakładam taką 120 co w busie już nie daje racy a talapek jeszcze ma na lata. Dwa lata temu ruski altek umarł i jego miejsce zajął z VW scirocco - potęga.
U mnie jest ciekawa sytuacja, bo jak próbuje zapalić i i aku wysiądzie to jak podładuje ten po lewej stronie to rozrusznik dalej ledwo zipie a jak po prawej stronie to chodzi jak szalony. ostatnio tylko ładuje ten z prawej, bo jak podładuje dwa czy talko ten prawy to zachowanie jest takie samo. Dodam ze mam prostownik tylko na 12V
masz jeden aku walenięty przez co niezdziw sie jak za niedługi czas padną oba ... bo jeden wykonczy drugiego ..
a prawie nówki maja chyba 3 latka szkoda...
też mam aku trzy letnie i w tej chwili muszę ładować co najmniej parę godzin żeby mi forszaj odpalił. W lato bez problemu palił ale teraz przy -20 to trochę trzeba go pomęczyć żeby odpalił
Jakiej firmy macie akumulatory ?
Ja mam jakieś bez firmowe...pisze na nich tylko HEAVY DUTY
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Hyde Park » Akumulatory
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo