1

Temat: Akumulatory

Jakie akumulatory zakładacie do swoich maszyn? Ja w IFIE mam 12 V 145 amper X 2, wydaje mi się że są za słabe dla Ifoskiego silnika...

2

Odp: Akumulatory

w moim są jakieś stare ale będą odpowiednie 160ah 800A oczywiście dwa w szeregu

nie wszystko złoto co się świeci

3

Odp: Akumulatory

u mojego 2x 170ah 1100A

4

Odp: Akumulatory

A od czego zależy dobór akumulatorów? Czy zbyt duże aku mogą być niedoładowane czy też wielkość nie ma znaczenia? Nie piszę tu oczywiście o gabarytach tylko o mocy...

5

Odp: Akumulatory

w dieslu najwazniejsze zeby mial duzo pradu na starcie czyli(A)

6

Odp: Akumulatory

ja miałem 2 razy po 125 wforszu ale podstawa to dobry rozrusznik jak robi zware nawet troszkę to i 2 razy 180 nie pomoże miałem tak przed remontem rozrusznika a c -360 na planetarnym pali z jednego 125 nawet wte mrozy

7

Odp: Akumulatory

Wielkość ma znaczenie ...:)

... jak krótko pracuje, to większy aku nie będzie doładowany do pełnej pojemności

- to samo co w samochodach - krótkie odcinki, częste zapalanie i gaszenie - aku niedoładowany i bardzo szybko traci parametry fabryczne...

Jak jest duża pojemność aku, to i czas doładowywania musi być dłuższy...

8

Odp: Akumulatory

5-6 godzin pracy silnika bez gaszenia wystarczy żeby doładować aku 170ah 1100A ?

9

Odp: Akumulatory

spokojnie... smile z dużym zapasem...

10

Odp: Akumulatory

jak jeździsz tylko w sezonie letnim to 125Ah wystarczy. 125. latem to nawet 80 starczy.
Ja jak miałem problemu brałem 1,9 tdi  i smigał
Ale jak planujesz odpalanie zimą  to te 170-190Ah trzeba liczyć. to tego 800A na start.

aczkolwiek 4kW -owy rozrusznik zużywa 166A. czy jest sens  wydurniać się z tymi amperami na rozruchu? Chciałbym by to co piszą na tych akumulatorach było prawdą.
bo ten aku co ma 1100 to bez problemu powinien pociągnąć obciążenie 13kW a 2 26kW
no a kabel do tego to powinien mieć te 2cm średnicy
a kiedyś trochę mniejsze silniki odpalali na korbę ;-)

11

Odp: Akumulatory

napięcie spada czasami do mniej niż 10V, podczas rozruchu, więc prąd przy 4kW to ponad 400A, a zimą wydajność aku maleje, więc te 1100A na start to tylko lekko przesadzone:)

12

Odp: Akumulatory

Rozrusznik w początkowym okresie pracuje w zwarciu... także prądu żre dużo więcej niż znamionowego dla 4kW.

13

Odp: Akumulatory

hmyyy ...
ja mam 195 (1125 chyba A) w 303 reg napiecia oryginalny altek tez oryginalny.
u mnie ewidentnie nie sa doladowane .
ładowanie sprawne w 100%.
aku teraz ladowalem przez 2 dni ... dopiero po 2 dniach odzył.
a co lepsze ...w sumie mam 4 aku z czego 3 sa zakupione w polsce ...195ah..a ten od helmuta ma 150 i gdy staly tyle samo czasu to stary helmutowski pokazal lepsze parametry naladowania niz te zakupione w polsce.

14

Odp: Akumulatory

kurabezkosci napisał/a:

hmyyy ...
ja mam 195 (1125 chyba A) w 303 reg napiecia oryginalny altek tez oryginalny.
u mnie ewidentnie nie sa doladowane .
ładowanie sprawne w 100%.
aku teraz ladowalem przez 2 dni ... dopiero po 2 dniach odzył.
a co lepsze ...w sumie mam 4 aku z czego 3 sa zakupione w polsce ...195ah..a ten od helmuta ma 150 i gdy staly tyle samo czasu to stary helmutowski pokazal lepsze parametry naladowania niz te zakupione w polsce.

Masz szmelc nie akumulatory, bo dobre same się regenerują ponadto alternator jak miałbyś 100% sprawny to pasek by wył, alternator buczał, ale doładowałby aku nawet 240 Ah Ale nie da się tego sprawdzić na odległość. Jak podłączył bym do niego swój prostownik to zaraz bym Ci powiedział czy alternator jest 100 czy 10 %. Mojej kobiecinie włożyłem do bagażnika aku od kombajnu 195Ah i po odpaleniu auta pasek od alternatora wyje jak by chciał się urwać ale po kilku minutach milknie. Tak samo mam zrobione w Transitcie. Normalnie silnik odczuwa opór stawiany przez alternator,ale obie baterie są doładowane i jak czytam te brednie o tym że mogą być niedoładowane to przypomina mi się maluch z prądnica którego miałem dwadzieścia lat temu i miałem te same problemy. W C-330M na drugi tydzień po przyprowadzeniu z agromy wywaliłem prądnicę(jak by ktoś postawił 0,5 to bez wahania oddam - nówka) i wstawiłem alternator od gaza. Jak po dwunastu latach zdechły ostatecznie fabryczne baterie zakładam taką 120 co w busie już nie daje racy a talapek jeszcze ma na  lata. Dwa lata temu ruski altek umarł i jego miejsce zajął z VW scirocco - potęga.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

15

Odp: Akumulatory

U mnie jest ciekawa sytuacja, bo jak próbuje zapalić i i aku wysiądzie to jak podładuje ten po lewej stronie to rozrusznik dalej ledwo zipie a jak po prawej stronie to chodzi jak szalony. ostatnio tylko ładuje ten z prawej, bo jak podładuje dwa czy talko ten prawy to zachowanie jest takie samo. Dodam ze mam prostownik tylko na 12V

Rolnik z powołania:-)

16

Odp: Akumulatory

masz jeden aku walenięty  przez co niezdziw sie jak za niedługi czas padną oba ...  bo jeden wykonczy drugiego ..

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

17

Odp: Akumulatory

a prawie nówki maja chyba 3 latka szkoda...

Rolnik z powołania:-)

18

Odp: Akumulatory

też mam aku trzy letnie i w tej chwili muszę ładować co najmniej parę godzin żeby mi forszaj odpalił. W lato bez problemu palił ale teraz przy -20 to trochę trzeba go pomęczyć żeby odpalił

19

Odp: Akumulatory

Jakiej  firmy macie akumulatory ?

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

20

Odp: Akumulatory

Ja mam jakieś bez firmowe...pisze na nich tylko HEAVY DUTY