Odp: turbo doladowanie
stan dobry bierze nieznaczną ilość oleju jak ktoś chce mogę odsprzedać za stówkę tylko ze po zablokowaniu jednej dziury daje ona 0,5 bara max
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 40 41 42 43 44 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
stan dobry bierze nieznaczną ilość oleju jak ktoś chce mogę odsprzedać za stówkę tylko ze po zablokowaniu jednej dziury daje ona 0,5 bara max
spróbuje zatkać jeden kanał i zobaczymy jaki bedzie efekt
pawlon turbinę mam kupioną TKR 7 BIAŁORUSKA TAKĄ JAKĄ ZAKŁADAJĄ FABRYCZNIE DO MTZ Z BIAŁORUSI
Panowie dziwna sprawa z tą moja turbiną. Po założeniu trochę ciężej odpala, widoczna jest różnica w mocy ciągnika podczas pracy (czyli turbo ładuje). a najciekawsze jest w tym wszystkim to że mam założony kolektor powietrzny samochodowy i dziś przypadkowo zobaczyłem w nim malutki otwór (taki z fi3, fabryczny). podczas pracy na wolnych obrotach powietrze jest zasysane przez ten otworek - wniosek turbina nie ładuje, podczas pracy na wysokich obrotach powietrze tez jest zasysane przez ten otworek - turbina nie ładuje?? jutro zatkam jeden z kanałów w turbinie i jadę na pole - zobaczę jaka będzie różnica. Ale nawet teraz wyraźnie czuć poprawę mocy silnika i silnik jakby ładniej pracował. A może to efekt placebo?? zobaczymy za klika dni
Po takich przeróbkach silnik zawsze będzie ciężej odpalał (jeszcze gorzej będzie w zimę), bo turbina przy rozruch jest przeszkodą na dolocie, tak jak np. mocno zabrudzony filtr powietrza. Żeby to poprawić, trzeba by zrobić jakieś obejście turbinki na czas rozruchu silnika...
ciężej? :hmmm: ja u siebie nic takiego nie zauważyłem. Może i coś tam jest w tym prawdy. Tłumik nie stawia oporu? Zamiast tłumika jest teraz kawał rury więc według mnie na jedno wychodzi. Jeśli jest różnica to nie wielka.
Proponuje test jak ktoś ma turbinę na stole to niech w nią dmuchnie jak w balonik a potem jak ma tłumik made in poland od np zetora 6 cyl to niech dmuchnie w niego podejrzewam że w tłumik będzie ciężej przedmuchać.
od takie moje herezje.... :stu:
Parę moich fotek
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
potem dorzucę coś jeszcze
kolega rm zmienił filtr powietrza z mokrego na suchy, różnice bardziej doładowuje i szybciej wkręca się na obroty
rm o jakiej średnicy użyłeś rury jako tłumik ????
rm użył rury 75 sam mu załatwiałem u nas jest zakład co produkuje tłumiki wiec ma cienkościenną.
ja mam 52mm wewnątrz
czesio323 a masz numer do tych tłumików
Krzysiek powiedz w jakim stanie masz silnik bo coraz bardziej kusi mnie ta turbina ale nie wiem czy silnika nie zabiję nią bo póki co mam dobry a jak bym wymienił rozpylacze to bym się ośmielił powiedziec że bardzo dobry i nie wiem czy kombinowac czy odpuścic bo jak biorę wszystkie za i przeciw to wychodzi mi po równo, jedynie co mnie kusi to wsadzic mu tego MAN-a 270KM i zobaczyc co będzie się działo z resztą. Wracając do turbiny ma ktoś zamontowaną turbinę ze zmiennym kontem łopat bo chyba o taką to bym się pokusił.
witam tomala numeru nie mam,ale mam pytanie skąd jesteś, napisane masz opolskie dolnośląski
ja kupiłem rurę 76mm zewnątrz 2 mm scianka kwasówkę
Cześć czesio mieszkam koło Biskupic Oławskich a następna to właśnie Opolskie (Brzozowiec tam mieszkam).
A mam pytanko czy można domowym sposobem sprawdzić turbo?
w brzozowcu miał ktoś vistule apotem wziął ze złomu zo 40 niebieskie później był u mnie mówił ze kupił ciągnik fortschritt
a jeśli chodzi o turbo można sprawdzić
Jamir mojemu motorkowi nic nie brakuje. ma nowe pierścienie. oleju nie dolewam. Jak zakładać turbo to tylko do zdrowego do trupa po co? by wydmuchał olej przez bagnet?
Tomala bez rozbierania sprawdzisz luzy. Luz wałka góra dół jest dopuszczalny całkiem spory, najważniejsze by nie było podłużnego by oś się nie przesuwała ...... popatrz czy wirniki sa całe choć nie wiele widać.....
luz góra dół nie może być za duży, ponieważ będzie brała turbina olej i pchała go na kolektor ssący
no wiadomo że nie moze być za duży ale może być. Czytałem nie pamiętam o jakiej turbinie ze nominalnie miała 0,3 luzu a to dużo..... Chodzi mi o to by kolega nie skreślał egzemplarza w którym wykrywa luz....
Właśnie o to mi chodzi Krzysiek bo nieboszczykowi już nic nie pomoże ale jak mam dobry silnik to turbo jedynie poprawi jego kulturę pracy ale też nie o wiele więc inwestowac w turbo 800zł lub więcej zliczając wszystkie koszty to zrobi prawie remont i wychodzi praktycznie na to samo. Nie żebym był przeciwnikiem turbo bo też mnie kusi ale jak już wcześniej pisałem bilans ZA i Przeciw jest równy więc po co dobremu silnikowi turbina skoro radzi sobie bez niej a nieżywemu nawet ta turbina nie pomoże bo wysyśnie resztę życia z niego.
Strony Poprzednia 1 … 40 41 42 43 44 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo