341

Odp: Uszczelka pod głowicą

radek zt 323A napisał/a:

ja kupiłem forsza dwa lata temu i było dobrze. A przed kupnem to nie wiem ale lat nie była wymieniana, może od nowości jest smile
Najgorzej to mnie denerwuje odkręcanie maski normalnie koszmar tyle śrubek jedna na drugiej wink

Do głowicy nie trzeba ściągać maski !!!:play::walka:

342

Odp: Uszczelka pod głowicą

scoda19 napisał/a:
radek zt 323A napisał/a:

ja kupiłem forsza dwa lata temu i było dobrze. A przed kupnem to nie wiem ale lat nie była wymieniana, może od nowości jest smile
Najgorzej to mnie denerwuje odkręcanie maski normalnie koszmar tyle śrubek jedna na drugiej wink

Do głowicy nie trzeba ściągać maski !!!:play::walka:

no ale boczne blachy trzeba odkręcić żeby zdjąć kolektor wydechowy i ssący, i tą blachę co jest na baku też zdjąłem bo jest łatwiejszy dostęp do głowicy. Tylko nie zdejmowałem przodu maski, a resztę zdjąłem wink

343

Odp: Uszczelka pod głowicą

mi też siadały, ale jak zrobiłem remont silnika splanowałem pułbloki i głowice koniec problemów

344

Odp: Uszczelka pod głowicą

Ja u swojego będę musiał zdjąć głowicę tą od strony baku bo zaczynają mi na niej puszczać zawory.

345

Odp: Uszczelka pod głowicą

No to Panowie mam trochę więcej robotki przy forszu.
Dziś niedziela ale zdjąłem głowice i uszczelki w porządku, więc muszę się wziąć do rozbierania silnika bo mi poszły uszczelki na tulejach.
Jeszcze jedno pyt. bo nie będę pisał w generalny remont
Jak już będę rozbierał to chcę zrobić kapitalny remont i moje pytanie:
ILE WYNIESIE REMONT SILNIKA?? tak mniej więcej cenę chcę znać smile

346

Odp: Uszczelka pod głowicą

około 7 tysięcy chyba.

347

Odp: Uszczelka pod głowicą

Tyle to zapłaci jak zleci robotę a jak sam zrobi to nie tyle i jeszcze zależy czy wszystko w nim jest do zrobienia tz. jak zawory i wałek rozrządu bo on nie tani i co z wałem czy jest jeszcze co szlifować ?

348

Odp: Uszczelka pod głowicą

PiotrK pisał kiedyś coś o 6500 z gwarancją roczną. Sam się zastanawiam czy nie przywlec ze złomu jakiegoś silnika i nie wysłac go na Kalinkową do Grudziadza.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

349

Odp: Uszczelka pod głowicą

Witam
Mam pytanie może ktoś mi pomoże. Dwa lata temu w swojej 514 zauważyłem, że wyrzuca mi delikatnie wodę przez ten otwór przelewowy koło korka w chłodnicy. Założyłem, że to pewnie uszczelka. Rozebrałem głowice itd...- na uszczelce nie było śladu, że był przedmuch. Uszczelkę kupiłem u PiotraK + planowanie i regeneracja głowic dodatkowo wymieniłem pompę wody bo stara przeciekała. Sprawdziłem czy nie ma pęknięć na tulejach wszystko było ok. Poskręcałem wszystko do kupy głowicę dokręciłem kluczem dynamometrycznym.
Kombajn się nie grzeje ale wodę dalej wyrzucał. W poprzednim roku wyrzucało coś około 0,3 litra na dzień pracy - silnik tak przepracował całe żniwa. W tym roku zdaje mi się, że wyrzuca mocniej szczególnie gdy kombajn pracuje na wysokich obrotach. Płyn jest wyrzucany nawet gdy kombajn pracuje chwilę na wysokich obrotach (nie zdąży się nagrzać).
Zwalałem pasek od pompy i patrzyłem czy nie ma pęcherzyków powietrza w chłodnicy - nic nie zauważyłem. Jedyne co zwróciło moją uwagę to dość mocno zużyty korek od chłodnicy.
Czy jest możliwe aby pompa tak mocno mieszała wodę, że wyrzuca mi ją przez korek - woda ledwo zakrywa żeberka w chłodnicy. 
Może ktoś wie gdzie można dostać taki korek - byle nie był z Indii ani z Chin - tak aby nie był gorszy od tego, który mam w tej chwili.

350

Odp: Uszczelka pod głowicą

Ja kupowałem taki korek do 512 koszt  25zł bo zgubiłem .Kupiłem go w sklepie tam gdzie się zaopatruje w części do kombajnu czyli w Iłży.

TEN NIE POPEŁNIA BŁĘDÓW KTO NIC NIE ROBI big_smile

351

Odp: Uszczelka pod głowicą

Witam
  Nadal mam problem z silnikiem w swojej 514 myślałem, że to, że wyrzuca wodę jest może spowodowane nieszczelnym (zużytym) korkiem od chłodnicy i podczas pracy woda jest wychlapywana przez nowo założoną pompę - niestety po wymianie korka nadal to samo. Dodatkowo zauważyłem, że jeżeli silnik pracuje na wysokich obrotach i nagle zejdę na niskie to drastycznie podnosi się poziom cieczy w chłodnicy - przy odkręconym korku woda wylewa się przez wlew w chłodnicy.
Ma ktoś może jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny ?????

Jak kombajn pracuje na wysokich obrotach nic złego się nie dzieje z cieczą - utrzymuje się na standardowym poziomie.

352

Odp: Uszczelka pod głowicą

U mnie w 514 cały czas woda jest na poziomie zakrywajacym zeberka., jesli doleje do pelna to wyrzuci jesli nie doleje to jest tak samo jak dzien wczesniej. Mysle ze u Ciebie jest to samo i sprawca jest przelew który sam reguluje sobie ile ma tej wody byc.

353

Odp: Uszczelka pod głowicą

Witam
  Standardowo wodę zawsze utrzymuję na poziome który w minimalny sposób zakrywa żeberka. Jednak tak jak już wcześniej pisałem podczas zejścia z wysokich obrotów na niskie poziom wody raptownie bardzo mocno się podnosi i wyrzuca wodę i tak w kółko przy każdym schodzeniu z wysokich obrotów aż w konsekwencji muszę dolewać wodę tak aby osiągnęła poziom minimalnego zakrycia żeberek. Jak silnik zgaśnie woda opada do standardowego poziomu tak jak by ją coś s powrotem zasysało.

354

Odp: Uszczelka pod głowicą

a może pompa gdzieś zasysa powietrze i wpompowuje z bąbelkami powietrza przez co zwiększa objętość ?

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

355

Odp: Uszczelka pod głowicą

Grzeje Ci się silnik, a przede wszystkim głowice. Na wysokich obrotach daje radę, ale na wolnych zaczyna wszystko gotować. Moim zdaniem chłodnica nie daje rady, bo albo jest zakamieniona, albo nie ma właściwego przepływu powietrza.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

356 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2012-05-25 10:38:40)

Odp: Uszczelka pod głowicą

Kiedyś z głowicy wygrzebałem stare, ładnie wygotowane pozostałości po jakiejś chyba myszy. Innym razem wyjąłem też mysz ale już ładnie zasuszoną, bo głowica gdzieś leżała i trzeba było ją przygotować do założenia na silnik. Często też są pióra, patyki, a nawet i kamienie. Różne przypadki się zdarzają i może być tak, że nawet jakieś przewody lub kolektory wodne będą też czymś jeszcze u Ciebie przytkane. Tak czy inaczej, dobrze by było, żebyś razem z chłodnicą sprawdził cały układ wodny. I ja i tata już dawno mówiliśmy Ci to przez telefon.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

357

Odp: Uszczelka pod głowicą

ja obstawiał bym korek, jeżeli temperatura jest w normie, to przy zmniejszaniu obrotów pompa zwalnia szybko, woda która przemieszczała się w układzie szybko,musi nagle zwolnić i siłą bezwładności podnosi sie poziom w chłodnicy, mam podobnie w 60 ,nowa pompa wody, chłodnica i nowe głowice, przy dodawaniu gwałtownym gazu, troche wody korek puści, ale wszystko jest ok. musiał byś spróbować wolniej obroty zmniejszać:))

358

Odp: Uszczelka pod głowicą

Witam
     Sprawdziłem cały układ wodny. Okazało się, że przytkane były otwory służące do spuszczania wody z półbloczy (wężyk między półbloczami za filtrem oleju) + przytkany otwór w półbloczu za pompą wody również służący do spuszczenia wody. Dodatkowo na jednej z głowic korek chroniący głowicę przed rozsadzeniem w zimie delikatnie przepuszczał - został dobity. Tak poza tym cały układ wodny drożny dla pewności przepłukany - układ czysty bez zanieczyszczeń. Głowice i półblocza sprawdzone ciśnieniowo - w układ wodny w głowicy i półblocza wpompowałem powietrze 5 atm - w obu głowicach i półbloczach ciśnienie utrzymało się przez 24 h. Dzisiaj i jutro poskładam wszystko do kupy i sprawdzę czy nadal podnosi się poziom wody. Jeśli nadal będzie tak samo to chyba tak to zostawię i poczekam aż samo się okaże co było przyczyną. Silnik się nie grzeje więc wszystko jest ok - pozostanie mi tylko utrzymywanie odpowiedniego poziomu wody w chłodnicy - po żniwach będę zalewał kombajn płynem chłodniczym żeby nie mieć problemu jak przyjdą przymrozki - na żniwa zaleję go wodą bo szkoda płynu chłodniczego.

359

Odp: Uszczelka pod głowicą

Witam!
Koledzy czy uda mi się wymienić sprężynę zaworu, bez zdejmowania głowicy?

R E S P E C T ! ! !

<a href="http://forum.atnel.pl" >ATNEL tech-forum</a>

360

Odp: Uszczelka pod głowicą

teoretycznie tak. ustaw tłok tak aby był u góry (w GMP) i najlepiej specjalnym ściskiem zduś sprężynę i wyciągnij kliny. powinno się udać.

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....