Odp: GDY silnik się grzeje??????????????
Sprawdzalem schemat pompy wodnej na dole jest korek gumowy wchodzacy do bloku u mnie go niema jest otwór w bloku czy on musi być czy nie? akurat zdemontowalem pompę- oczwiście mowię o korku
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ chłodzenia » GDY silnik się grzeje??????????????
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Sprawdzalem schemat pompy wodnej na dole jest korek gumowy wchodzacy do bloku u mnie go niema jest otwór w bloku czy on musi być czy nie? akurat zdemontowalem pompę- oczwiście mowię o korku
Kolego, z tego co kojarzę ten element a zarazem mam na uwadze słowa PiotraK, to nie jest to korek, a gumowa uszczelka łącząca pompę z blokiem. Taki sam otwór w tym miejscu powinien być w pompie wodnej. A wszystko to odpowiada za całkowite spuszczenie cieczy chłodzącej z pompy wodnej.
to jakie sa róznice w chłodzeniu macie moze zdjecia z budowy panowie
Rozumiem - ale ja tej uszczelki u siebie w pompie nie mam jaką ona spełnia funkcję?
To się ciesz że ci woda nie kapała.
nie kapała ale dalej nie wiem o tej uszczelce
Kolego, w teorii ta uszczelka łączy pompę wodną z blokiem. W miejscu gdzie jest otwór ( ok 8mm? ) w bloku w tym samym miejscu na pompie również powinien być. Ta uszczelka łączy przepływ między tymi elementami. A jest on niezbędny tylko wtedy, gdy jeździ się na wodzie by całkowicie spuścić ją na zimę, inaczej w dolnej części zostanie woda i skrzydełka pompy w niej zamarzną, co może doprowadzić do jakiś awarii.
keicam84 dzieki za informacje - teraz już wiem i tak przechodzę na płyn
Jest dokładnie tak jak keicam84 to opisał. Dodam tylko, że jest to jedyna uszczelka jak znajduje się pomiędzy bloczkiem, a pompą wodną. Reszta pompy powinna przylegać do bloczka beż żadnych uszczelek i bez żadnego silikonu, co niestety zdarza się nagminnie. Poza tym uszczelki te występują na rynku w różnych grubościach i zanim się ją założy trzeba sprawdzić, czy na pewno będzie dobrze przylegała.
Dzieki - PiotrK- za uzupelnienie informacji
Koledzy jaka temperatura jest normalna dla tego silnika lub do jakiej jeszcze jest ? Chodzi o stopnie *C .
Taka jak na wyłączniku termicznym wentylatora, u mnie jest to max. 95*, więc po przejściu przez chłodnice niech będzie te +/- kilka stopni, i taka powinna być.
He he żeby mój to miał i termostat też ... Mam zwykłą pompę od kombajnu . Dzięki Helmut .
Witam mam problem z gotującą się wodą w chłodnicy .Poziom wody w zbiorniku wyrównawczym podnosi się aż w końcu woda tryska z ciągnika na prawo i lewo .Silnik jest gorący że aż sie dotknąć nieda po paru min pracy, na niskich obrotach nic się niedzieje .Czy to moze byc wina pompy ?
U mnie jest ciekawa przypadłość, a mianowicie na wskaźniku temp ok 60st. ale jak po pracy zgasze ciagnik to słychac jakby sie w bloku woda gotowała jak odkrece kurek to syknie pore razy byggotnie i dalej spokuj palec w wode i nie paży czyli nie ma wrzątku. co jest. w bloku pojawiły sie niewielkie wycieki oleju czyli chyba faktycznie ciągnik sie przegrzewa. jak ten temat ugryść?
Pajej, nie jest dobrze... wygląda tak jakby woda nie miała obiegu... może pompa zdechła...
A na wodzie czy płynie jeździcie? Jak kupiłem mój był na wodzie teraz na płynie. Jak zdjąłem głowice PiotrK doradził mi żebym wybił tuleje i wyczyścił. Teraz na przestrzeni czasu byłbym głupcem nie robiąc tego. Z silnika naskrobałem pół wiadra kamienia. Pół silnika nie miało obiegu.
niestety chodzi na wodzie, ale srednio mi sie widzi teraz rozbieranie silnika w okresie najwiekszych prac
Są chyba jakieś odkamieniacze do chłodnic to możesz spróbować wlać i przepłukać, do tego termostat może się przycina i za późno otwiera. Uszek a może masz chłodnice zapchaną i nie ma dobrego chłodzenia żeberek w chłodnicy?
Problem z jakim zwrócił się Uszek 54 pośrednio dotycz i mnie bo ciągnik jest kupiony odemnie.Silnik miał kapitalkę dwa lata temu więc problem zatkanych kanałów nie wchodzi w grę.Z relacji jakie przekazał mi ojciec uszka w wodzie niema pęcherzy powietrza co wyklucza uszczelkę pod głowicą i pekniętą tulej,woda w dolnej części chłodnicy jest dużo chłodniejsza co wskazywało by na brak wymuszomego obiegu czyli pompa.Ale to jest tylko gdybanie na odległość.Nie wiadomo też czy diagnozy ojca są trafne i czy faktycznie należy wykluczyć uszczelkę pod głowicą lub tulej.na którym wężu sprawdzić ciśnienie pompy wodnej.Jeśli Piotr K lub inny mechanik zechciał by nam posłóżyć radą to o takową proszę bo problem jest pilny ze względu na agro-terminy.
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 8 … 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ chłodzenia » GDY silnik się grzeje??????????????
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo