1 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2012-12-03 18:15:40)

Temat: Problem z BMW

Witam . Jedna rzecz nie daje mi spokoju . Auto przy małej prędkości podskakuje lub się  buja na boki delikatnie  tak przy 30-45 km/h  . A przy stówie trzęsie się całe .  Chociaż nie zawsze . Koła wyważone  .  Nie wiem  co jest  grane :nie_wiem:.   Ktoś ma  jakiś pomysł ?

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

2

Odp: Problem z BMW

a silnik się nie popuścił na poduszkach ? miałem kiedyś coś podobnego w polonezie popuściły się śruby silnik drżał i drgania przenosiły się na całe auto .

3

Odp: Problem z BMW

trzęsienie budą to stawiał bym na podporę wału ale to bujanie nie pasuje

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

4

Odp: Problem z BMW

Ale to bujanie  jest stałe czy nasilające sie wraz z prętkością ...  drżenie   to by był wał albo uszkodzone poduszki pod silnikiem bądź skrzynią ....   ale jeśli poduszki to na postoju na wolnych tez drży ...   jeśli buja to  albo coś z amorami ... nie wystrzelił ci żaden ?  w dziurę nie przygrzałeś ??  bo to moze być wina bujania

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

Odp: Problem z BMW

Ja miałem to samo u siebie w e39. Po zmianie kół kolesie z alu na których miałem dystanse na stalowe tez podskakiwała przy około 30-40, a trzesła się równo w okolicach 100km/h . Powodem było to że kolesie którzy zmieniali mi koła nie zdjeli dystansów tylko założyli stalówki na dystanse i na otworze centrującym pojawił się luz . Gdy wywaliłem dystanse wszystko wróciło do normy. U mnie było to może i u Ciebie będzie podobnie, może jak Ci wyważali koła to w alu zgubili Ci np plastikową nakładke która jest w otworze centrującym. No chyba że masz oryginalne stalówki no to ja już nie mam pojęcia.

6 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2012-12-03 19:49:14)

Odp: Problem z BMW

Jak po woli -   buja , szybciej - trzęsie  narastająco   . Przy 60-70 km/h  jeszcze w  miarę można jechać .  Po wyżej 100 to tak trzęsie że lusterko wsteczne drży . Na postoju jest ok , nic nie buja nie trzęsie mocno tam tak  normalnie ,delikatnie prawie  nie czuć  że silnik  pracuje . Tylko w takcie  jazdy . Jadąc  na luzie jest to  samo . Na wstecznym jest spokój lol .  Zawiecha prawie nowa,  amorki  też . Dziur dużych nie zaliczałem wink Tarcze przednie  pół roku mają .  Stalówki mam oryginalne na wcisk wchodzą  dwie felgi aż za bardzo . Alusy są bez  nakładek (pierścieni centrujących ) Na alusach  mam  ten   sam problem  sad .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

7 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2012-12-03 20:00:10)

Odp: Problem z BMW

opona albo jakieś łożysko jak nie czujesz nic na kierownicy to szukaj na wale moście i tylnych felgach. Ja obstawiam oponę felgę , te pierścienie ale nie zauważyłbyś tego?
Postaw go na kołkach odpal wbij bieg zobaczysz to od razu bo zacznie skakać.

8

Odp: Problem z BMW

samochód chce się poprostu wkur.....    może to złosliwośc rzeczy martwych ??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

Odp: Problem z BMW

tez jestem za sprawdzeniem opon tak jak Krzychu czy buli jakiejś nie wywaliło

10

Odp: Problem z BMW

a może było ostre hamowanie do zera ??   i kwadratowe big_smile

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

Odp: Problem z BMW

O Wojtas dobrze prawi te objawy też przy takim czymś potrafią się objawić wiem z autopsji big_smile:D

12

Odp: Problem z BMW

jak tylne to pół biedy ..spal kapcia i zobaczysz czy porawa ... jak przednie to zamień na tył i to samo

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

13

Odp: Problem z BMW

Jako zawodowy (swego czasu) oponiarz widzę tutaj temat wyząbkowanej opony (łatwo to zdiagnozować, bo jak jedzie się ręką po lewej lub prawej krawędzi opony zamiast owalu czujemy fale) Jest to efekt padniętego amortyzatora, bo to że wymieniony dla mnie nie jest argumentem. Dopiero odczyt z wibratora potwierdzi jego stan.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

14

Odp: Problem z BMW

Na 90% to nie zerwane poduszki pod silnikiem,opony raczej też nie a na 90% to podpora wału,zwłaszcza gdy lubisz czasem przypalić,ewentualnie sprzęgło gumowe zaraz za skrzynią.Nie wiem jak jest w e36 ale te same objawy w e34 są przy całkowicie zerwanych głównych tulejach met-gum na tylnym wózku.

15

Odp: Problem z BMW

Nie wiem ile tym autem jeżdisz ale może ono być  krzywe .Tak jak mój fiat uno swego czasu . przypominają mi sie te same objawy .Perfekcyjnie zrobiony przez blacharza .Ale od czego mamy stacje djagnostyczną tam gdzie robisz przegląd to nic nie kosztuje bo raz na rok możesz wjechać na kontrole auta.

TEN NIE POPEŁNIA BŁĘDÓW KTO NIC NIE ROBI big_smile

16

Odp: Problem z BMW

Powiem  tak mam te auto 3 lata . Wiem że było  bite w  prawy   przedni róg   ale czy mocno i tylko z przodu   to już  nie wiem ale błotnik to jest malowany .  W drugi lewy przedni  róg   facetka  mi wjechała ale nie mocno.   Na pewno  poprzedni właściciel dał  jej popalić zdrowo .   Do nowego  roku jakoś się do kulam bo w tedy kończy się przegląd  i może dopłaty przyjdą  wink . W tedy zobaczymy  co dokładnie  bidulce dokucza .    A z tyłu zawieszenie  jest wielowahaczowe  tylko heczbek  ma belkę  . Coś mi z tyłu puka jak wjadę w   dołek może  to to .  Mam wybite właśnie  tuleje te co znajdują się z przodu tylego zwieszenia :
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod … &fg=30
To jest chyba ta tuleja metalowo gumowa  pod 4 na rysunku  . Jak by jakieś łożysko to by słychać było coś w aucie . Sprzęgło gumowe (wygląda)  dobrze . Tak że opony albo tuleje obstawiam . A  opony na tylnej osi to mają ciężkie życie  wink

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

17

Odp: Problem z BMW

BMW = będziesz miał wydatki

18 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2012-12-05 00:11:01)

Odp: Problem z BMW

BMW + 3 lata użytkowania przez polaka (rzeźnika)  = katastrofa  finansowa lol
Znam paru  posiadaczy to nie mieli poważnych  napraw , jedynie z własnej głupoty .

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

19

Odp: Problem z BMW

Polecam najpierw pojechać na trzepaki jeśli felgi i opony ok. bo można się zastanawiać strzelać   w ciemno a jeśli jest coś z zawieszeniem to można szybko zweryfikować co.

Znawców Fortschritta wielu na forum fachowców na lekarstwo ...

20

Odp: Problem z BMW

Zawieszenia bmw tak szybko nie zweryfikujesz,albo do mechanika który ma pojęcie o bmw albo jeśli samemu chcesz znalezć to musisz porozpinać wszystkie wahacze.U mnie jest belka,ale skoro masz zerwane te tuleje http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod … &fg=30    pod nr 2 to masz przyczyne bujania na boki-skutki driftów,jak bedziesz kupował nowe to tylko Lemforder-jedyne na których troche pojezdzisz,jak bedziesz sam je zmieniał bedziesz musiał dorobić sobie jakiś wciagacz albo ze wspornikiem na prase bo inaczej ich nie założysz.A te wstrząsy które masz to może zasługa zawieszenia wahaczowego,tego już nie wiem.
Marcel to jest Broń Masowego Wyprzedzania.