Odp: Uszczelka pod głowicą
Jutro zamówię sprężynę i popróbuje. Całkiem przez przypadek to zauważyłem. Chciałem przeregulować luzy i zobaczyłem- pęknięta.
<a href="http://forum.atnel.pl" >ATNEL tech-forum</a>
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Uszczelka pod głowicą
Strony Poprzednia 1 … 17 18 19 20 21 … 26 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jutro zamówię sprężynę i popróbuje. Całkiem przez przypadek to zauważyłem. Chciałem przeregulować luzy i zobaczyłem- pęknięta.
spokojnie wymienisz tak jak mówił bamreras z tym że nie potrzeba żadnego specjalnego ścisku ja stosuje zwykły płaskownik z wywierconym otworem fi 25 oczywiście w odpowiednim miejscu do ściskania spężyn
Ok. Pozdrawiam!
Witam którą strona nalezy połozyc uszczelkę pod głowicę w fortschricie 300?
czy to nie ma róznicy?
Chodzi mi o to czy połozyc tą strona gdzie są szersze miedziane wukończenia otworow czy odwrotnie?
wg. mnie napisami do góry,ale zostaw to na jutro bo niedzielna praca itd.........
Tu chodzi tylko o okucia otworów. Z jednej strony są one szersze i tą częścią trzeba uszczelkę kłaść w stronę głowicy. Materiał na uszczelkę z obu stron jest taki sam i napisy nie mają tu nic do rzeczy. Raz jest tak, raz tak i zależy to od człowieka, który tą uszczelkę składa w całość.
Jaka powinna być grubość uszczelki pod głowicą? Z tego co znalazłem to są następujące grubości: 1.5, 1.7, 1.8, 1.9mm.
Robiąc już to to jeszcze grubość uszczelki pokrywy zaworów: 1.5, 2.0, 2.5, 3.0mm.
Produkcja THU, Polska, Niemcy - wszystko w sklepie www.thu.pl
Jakie grubości wybrać i jakich producentów?
najlepiej od Piotra "bdb"
Dla pracy silnika na pewno lepszym rozwiązaniem jest najcieńsza uszczelka (delikatnie większy stopień sprężania), ale dla świętego spokoju lepiej dobrać grubszą, zależnie od tego czy było coś materiału zbierane z bloku lub głowicy. Trzeba też sprawdzić czy jakiś tłok nie wystaje delikatnie żeby się nie okazał że uszczelka jest za cienka.
Misiek, ja bym się zdał na wiedzę PiotraK, sam brałem u niego uszczelkę i doradził mi grubszą i bez planowania głowicy bo było nie potrzebne hula wyśmienicie już 2 sezon i jeszcze pohula ważne żeby dobrze skręcic, a i jak będziesz miał pomysł zmienic nakrętki na nowe to wymień i szpilki bo wymiana jednego nie ma sensu jak drugie jest przeciągnięte (mam na myśli zwoje gwintu)a nowe przeciągnij od razu żeby uniknąc późniejszego dociągania bo i tak uszczelka poleci i nie żebym był złośliwy.
Jaka powinna być grubość uszczelki pod głowicą? Z tego co znalazłem to są następujące grubości: 1.5, 1.7, 1.8, 1.9mm.
Robiąc już to to jeszcze grubość uszczelki pokrywy zaworów: 1.5, 2.0, 2.5, 3.0mm.Produkcja THU, Polska, Niemcy - wszystko w sklepie www.thu.pl
Jakie grubości wybrać i jakich producentów?
THU nie jest producentem. Zanim dobierzesz grubość uszczelki to chociaż napisz co robiłeś z głowicami, co robiłeś z bloczkami i jaką mają one wysokość, ile i jakie uszczelki masz założone pod półbloczkami, jak stoją tuleje, na jaką głębokość zagłębione są zawory w głowicach itd., itp..
Grubość uszczelki pod pokrywki zaworów nie ma znaczenie. Jak pokrywki są krzywe i wyszczerbione, to je wyrównaj i będzie O.K..
Osobiście jeszcze nie ruszałem silnika i nie wiem co jest w nim robione. Na zimę planuje wymienić właśnie uszczelki pod głowicą bo ciekną (a zwłaszcza jedna)
Jak to mówią, będzie problem - będzie rada Jak rozbierzesz silnik, to daj tu znać, a coś się poradzi.
Co się dzieje brak słów dziś chciałem odpalić fosza 303 nalałem wody bo mi płyn wylatał przez dziurawy wąż siadam grzeje świecę coś zblokowało myślę sobie ze to rozrusznik chwila siadam kręci i jest strzał huk myślę sobie akumulator ale przybiega tata patrzymy leci woda z pod uszczelki wydmuchało ja strzeliła *** mać nie zdążyłem rozebrać zima i zimno był co się stało się czy czegoś nie pokrzywiło jak to sprawdzi czy dawać głowice do sprawdzenia żeby być pewnym miał ktoś taki przypadek
Sam możesz sprawdzić osadzenie tulei. Tzn ile jej wystaje ponad półblok . Znajdziesz na forum poszukaj na pewno gdzieś to jest. głowicy nie sprawdzisz
Dzisiaj dokręcałem głowice przy 303 tak jak radził PiotrK na 3 razy, wczoraj na 80nm i 140nm. Dzisiaj jak przyszła kolej na 180 to na 3 szpilkach poszedł gwint i doopa ale tak patrze na pozostałości po silniku od kombajnu V8 a tam nie było szpilek do głowicy tylko śruby ale patrze że grubość i długość ta sama, gwinty też jeden pies i szczęście że podpasowały amocne jak diabli
Bo te szpilki swoją wytrzymałość straciły już ładnych kilka lat temu.
Szpilka zawsze lepiej "trzyma" niż śruba i dlatego w 4VD są szpilki, a nie śruby ale i tak będą one mocniejsze niż te szpilki co puściły (a jednak kilka lat trzymały), więc chyba nie powinno być problemu.
Co się dzieje brak słów dziś chciałem odpalić fosza 303 nalałem wody bo mi płyn wylatał przez dziurawy wąż siadam grzeje świecę coś zblokowało myślę sobie ze to rozrusznik chwila siadam kręci i jest strzał huk myślę sobie akumulator ale przybiega tata patrzymy leci woda z pod uszczelki wydmuchało ja strzeliła *** mać nie zdążyłem rozebrać zima i zimno był co się stało się czy czegoś nie pokrzywiło jak to sprawdzi czy dawać głowice do sprawdzenia żeby być pewnym miał ktoś taki przypadek
A przypadkiem nie wleciała Ci woda na tłok przez tłumik i otwarty jakiś zawór wydechowy?
Tak myślę że mogło się stać głowica sprawdzona jest szczelna jak ale wtedy jak go chciałem odpalić to rzucił wodę tłumikiem ale zrobione i już jeździ
W kolektorach wydechowych z pierwszych lat produkcji, były oryginalnie wywiercane specjalne otwory, żeby taka woda właśnie nimi wypływała, a nie wpływała sobie na tłoki. Później tego zaniechano, bo konstruktorzy stwierdzili, że ludzie są już na tyle świadomi tego problemu, że można już bardziej dokładnie uszczelnić kolektory...
mam pytanie z jaka siła dokrecic głowice w 323 bo mi uszczele wywaliło od strony zbiornika
Strony Poprzednia 1 … 17 18 19 20 21 … 26 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Uszczelka pod głowicą
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo