Odp: Skrzynia Biegów
Każde ulepszenie które ułatwia pracę właścicielowi jest dobrym rozwiązaniem + się należy :beer:
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Strony Poprzednia 1 … 17 18 19 20 21 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Każde ulepszenie które ułatwia pracę właścicielowi jest dobrym rozwiązaniem + się należy :beer:
Ten rewers to nic innego jak osobna dźwignia sterujaca wodzikiem biegu wstecznego. Znając układ tej skrzyni to po zamontowaniu tej dźwigni biegi wsteczne na trzeciej grupie pracuja na przełożeniach tej grupy a nie innej. Czyli w momencie jazdy na dwójce szosowej po wciśnieciu tej dźwigni jedzie się na tym samym przełożeniu do tyłu. Też nad tym myślałem jak robiłem remont skrzyni ale dałem na luz.
Teoretycznie to jest możliwość zamontowania rewersu do użycia którego nie trzeba będzie wciskać sprzęgła. Wystarczy na dźwigni rewersu umieścić przycisk który będzie sterował elektromotorem z ramieniem który za pomocą linki czy łańcucha będzie pociągła za dźwignie sprzęgła przy skrzyni. Oczywiście musi mieć wyłączniki krańcowe żeby nie zerwać linki czy spalić silnik. Po naciśnięciu przycisku na rewersie silnik "wciska" sprzęgło, zmieniamy kierunek i po puszczeniu przycisku elektromotor " puszcza" sprzęgło. Kiedyś było coś takiego na YT.
Fryzomaniak wystarczy do tego przycisku podłączyć elektrozawór od siłownika 1-go stopnia (mówię o 323 jak co) i bez żadnej zbędnej aparatury masz to wyczynione. Jedyny minus to to że w takim układzie nie zareaguje hamulec skrzyni biegów i trochę zgrzyta przy przełączaniu.
Wyobrażacie sobie pracę z takim rewersem bez szarpnięcia? Ja jakoś tego nie widzę, dodatkowo trzeba siłownik powietrzny w 323 działa skokowo i skokowo puszcza musiałby mieć dodatkowy dławik jednostronny. Przy takim udogodnieniu jak wspomaganie sprzęgła i hamulca robię caly dzień i nie jestem zmęczony w porównaniu jak robiłem teściowym Z8045.
Panowie...
Jestem obiema rękami za tym, aby takie coś powstało, czyli sterowanie sprzęgłem poprzez przycisk, i wogóle... tylko boję się, że to nie są przeróbki dla bądź co bądź wypracowanych, no i nie oszukujmy się - przestarzałych maszyn jaką bez urazy jest forsch
A co do siłownika, to posiada on b. małą bezwładność (ze względu na czynnik napędowy - powietrze) i cały układ będzie strasznie szarpał. Załóżmy, że stoimy, włączamy rewers do tyłu, puszczamy przycisk, a powietrze pssyt i buch - niemiłosierne szarpnięcie. Skrzynia cierpi, operator cierpi No i większość musiałaby dorobić nowe, większe siłowniki, aby działały bez zarzutu, i bez nadmiernego opóźnienia.
Ale pomysł sam w sobie - ciekawy
>>>>>>>>>>> Grzegorz mnie ubiegł, ale także ujął sedno sprawy
co do tego przycisku to nie bieżcie mnie na serio. Miałem kiedyś taki pomysł i nawet testowałem takie rozwiązanie. Do pracy na 1 i2 grupie jeszcze jakoś to się sprawdzało.
W momencie wciśnięcia przycisku siłownik dosłownie w tej samej chwili rozsprzęglał i ciągnik zatrzymywał się.
Przełączenie biegu to tak jak pisałem wyżej przydało by się by hamulec skrzyni też się włączał bo troche zgrzytają zębatki.
Ruszenie z miejsca nie było o dziwo aż takie tragiczne. zanim powietrze uleciało z siłownika przez niezbyt duży otwór w elektrozaworze ciągnik z umiarkowaną płynnością i delikatnym poślizgiem na sprzęgle ruszał z miejsca. Tylko pytanie jak się przy dłuższej pracy czułyby tarcze sprzęgłowe....
niestety to rozwiązanie nie jest zbyt ciekawe, chyba że w oparciu o inne elementy wykonawcze. Trzeba by było się najlepiej uśmiechnąć do pana co na YT ma wrzucone c-360 z EHR i bizona z automatyką. Może on by jakiś sterownik pod siłownik elektryczny wymyślił...
Ja uważam, z punktu widzenia mojego klamota, że to mało ciekawy pomysł. Wsteczny wbijam za każdym razem bez wybijania biegu, do tego sprzęgło chodzi tak, że jak mój synek miał 3 latka to próbując poprawić się na moim kolanie opierał nogę na pedale sprzęgła i ciągnik stawał w miejscu. Jedynym uzasadnieniem jest możliwość korzystania z wstecznego biegu na III grupie, ale próba wykorzystania do tego celu pneumatyki ULS to durny pomysł, a wiem to stąd, ze niekiedy preselekcja mi nie zaskakuje i puszczenie pedału sprzęgła na dużych obrotach silnika to koszmar dla kapeluszy sprzęgła i skrzyni. Tak czy siak jestem na NIE
''Wsteczny wbijam za każdym razem bez wybijania biegu'', MAREKPE co miałeś na myśli bo tego nie rozumiem?
Instrukcja obsługi ZT mówi żeby przed zmianą grupy lub kierunku jazdy dźwignia zmiany biegów była w położeniu neutralnym.
ja przez kilka dobrych lat pracy na zt300 nigdy nie wybijałem biegu jak przełączałem na wsteczny, robię tak samo teraz w 323 i nic się nie działo niepokojącego nigdy.
Dzięki koledzy za plusy , dopiszę jeszcze że dorobiliśmy z kolegą przy okazji tej przeróbki smarowanie zębatki 20 pomysłu kolegi dziobaka.
PAnowie a kupno samych łożysk to też problem?
Patrzę w katalog od 323 i tu http://spintech.pl/kontakt.html i nic nie ma, a zawsze się tu zaopatruje.
ktoś coś powie?
No widzisz 40 tys łożysk a jednak o kilka za mało ..
Koledzy oglądając w wolnych chwilach nagrania na YT wpadlem, na to co o tym sadzicie
http://www.youtube.com/watch?v=lszPqbgYk_s
Ciekawe jak z precyzyjnym podjechaniem czy nie ma wtedy pełnych gaci.
To sprzęgło można prościej (taniej) zrobić ,wystarczy założyć siłownik elektryczny i te styczniki i było by to samo tylko gorzej kupić siłownik 12V.
Kupić na 12V nie problem, tylko że działają one na tyle wolno, że zanim zadziała, to ciągnik siedzi już na tym rozrzutniku
Na takie przeróbki to można sobie pozwalać, gdy ciągnik ma skrzynię z synchronizatorami - nic nie zgrzyta, ale i tam szarpnięcia nie są wskazane, bo części drogie. Trzeba by to na pneumatyce zorganizować, a do tego sterownik i elektrozawór, który sterowałby miękką pracą takiego systemu. Czujnik położenia dźwigni sprzęgła etc... Tylko po co, skoro nogą zrobi się to lepiej i szybciej
Krzysiek napisał/a:PAnowie a kupno samych łożysk to też problem?
Patrzę w katalog od 323 i tu http://spintech.pl/kontakt.html i nic nie ma, a zawsze się tu zaopatruje.ktoś coś powie?
Krzysiek ja szukałem na stożek.pl ale 99% łożysk zamawiałem u jednego gościa co prowadzi małą składnice części u nas w starogardzie. Reszte właśnie brałem ze stożka. Jak nie jesteś pewien czy to właśnie to łożysko to dzwonisz do nich i wsio wytłumaczą. I jak zakładasz to najlepiej pożądne bo troche zabawy z taką skrzynią jest.
Dzięki... +
Strony Poprzednia 1 … 17 18 19 20 21 … 54 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Skrzynia biegów , przedni i tylny most » Skrzynia Biegów
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo