Odp: Hamulce
Hmm... a jaki to jest ten stary model żuka? Bo tych modeli to kilka było....Poza tym czy te gumki mają jakieś oznaczenie??
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Inne nie wymienione » Hamulce
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 20 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Hmm... a jaki to jest ten stary model żuka? Bo tych modeli to kilka było....Poza tym czy te gumki mają jakieś oznaczenie??
Hamulce 323:
cylinderek komp. przedni
http://img523.imageshack.us/my.php?imag … 239jt4.jpg
http://img523.imageshack.us/my.php?imag … 242bw5.jpg
mniejszy tylny, większy przedni
http://img139.imageshack.us/my.php?imag … 245yw8.jpg
http://img215.imageshack.us/my.php?imag … 247yi8.jpg
z okładzinami
http://img262.imageshack.us/my.php?imag … 248zd0.jpg
te trzy wąskie, to okładziny do jednej taśmy hamulca ręcznego
http://img252.imageshack.us/my.php?imag … 251rx9.jpg
oryginalne uszczelniacze - RENAK EH-29-VI/(numeracja od 1-10)
http://img404.imageshack.us/my.php?imag … 244mq0.jpg
dolna sprężyna z nowego cylinderka - górna ze starego
http://img169.imageshack.us/my.php?imag … 255yb2.jpg
na żywca
http://img170.imageshack.us/my.php?imag … 352wt1.jpg
http://img511.imageshack.us/my.php?imag … 354sp9.jpg
http://img167.imageshack.us/my.php?imag … 356hx6.jpg
http://img524.imageshack.us/my.php?imag … 357xa9.jpg
http://img295.imageshack.us/my.php?imag … 359tm9.jpg
Witam:
sławek42 przy okazji wymień uszczelniacze od strony mostu i zwolnic.
Heh to okładziny można kupować i montować bo u pantery mówili mi że są one nitowane do szczęk i się komplet ze szczękami kupuje :hmmm:
Marek, uszczelniacze wymieniłem - dzięki !
sławek42:
w blokadzie potrafi wypaść kołek uważaj!
Jaki, w którym miejscu ?
Hamulce zrobiłem pół roku temu - brzytwa ! Teraz mam zdjęty dekiel z mostu, mogę jeszcze coś poprawić. Podpowiedz kolego na co mam zerknąć ?
Czy można "podciągnąć" hamulce ?? Pytacie co rozumie pod pojęciem podciągnąć chciałbym podciągnąć troszkę aby działał od połowy bo teraz muszę mocno nadusić nogą do podłogi. Nie jest to uciążliwe bo działają tak jak powinny ale troszkę mnie to drażni jak np jadąc pod górę muszę nadusić bardzo mocno hamulec aby się zatrzymać i mnie nie cofnęło. aaa i jeszcze ręczny - trzyma ale muszę zaciągnąć na ostatni ząbek a mógłby łapać np na 4 czy 5.
Płyn jest i nie ucieka, układ nie zapowietrzony.
Jak rozwiązać problem ?? w sumie nie problem a rzecz która mnie drażni
U mnie jest tak samo jak pisze zorak, może tak powinno być ? Jeszcze jedno... u mnie po zaciągnięciu ręcznego ucieka całe powietrze z układu pneumatycznego co to może być ?
umnie tez lipa chamulce odpowierzałem i dalej to samo
Heh to okładziny można kupować i montować bo u pantery mówili mi że są one nitowane do szczęk i się komplet ze szczękami kupuje :hmmm:
Wszystkie okładziny w Fortschrittach są wymienne. Przednie okładziny pasują od IFY W-50 i występują w trzech grubościach 10, 11 i 12mm, co uzależnione jest od stopnia zużycia lub podtoczenia bębnów, podobnie jak okładziny tarczy sprzęgła - też występują w dwóch grubościach. Tylnych okładzin, z tego co wiem, raczej nie da się od niczego dopasować. Na hamulec ręczny też są okładziny - 3 szt., w tym dwie dokładnie takie same, a jedna mniejsza.
Co do cylinderków, to przednie są dokładnie takie same jak przednie od W-50. Tylne mają taką samą średnicę, ale niestety są krótsze i też raczej się ich nie podmieni.
Jakby ktoś coś potrzebował, to namiary mam w linkach.
Pozdrawiam
Mam problem z moimi hamulcami. Otóż układ mam w pełni odpowietrzony, dostałem płyn wszędzie. Problem polega na tym, że płyn hamulcowy wogóle nie ma ciśnienia, a słyszałem, że na wyłączonym silniku pedału nie da się wdusić, a u mnie chodzi jak w maśle. Czy przyczyną może być regulator ciśnienia(takamała puszeczka pod rozdzielaczem)?? Bo wywnioskowałem ze schematu, że to może być przyczyną. POMOCY!!!
co robić :nie_wiem:
Nie. Przyczyną może być zapchany filterek i dławik, z prawej strony przy prawym przednim słupku kabiny. Poczytaj w temacie sprzęgła, bo z tego idzie olej na wspomaganie sprzęgła i hamulca. A jak zachowuje się pedał sprzęgła i układ kierowniczy ? Może to wina rozwalonej pompki hamulcowej a nie wspomagania olejowego hamulców.
Sprzęgła na wyłączonym silniku wdusić nie idzie, a układ kierowniczy chodzi jak brzytwa. Dodam jeszcze, że pompkę hamulcową kupiłem nówkę, założyłem i myślałem, że w tym tkwi cały problem. Sprawdzę jeszcze tą siteczkę i ten dławik.
Rozebrałem ten filterek i lipa. Płyn wszędzie dochodzi, ale szczęki wogóle się nie otwierają, tak jakby było za małe ciśnienie. Czy może być przyczyną, że np tylne są całe wyjechane i wszystek płyn idzie na tył a na przod nie ma co podać??
POMOCY!!!:nie_wiem:
Sprawdzałeś rozdzielacz hamulców (ta dźwignia z prawej strony) ? Może on Ci mąci sprawę ? Co prawda ja go nie rozbierałem, bo nie było potrzeby ale jak jest niedrożny to do ładu nie dojdziesz. Dla pewności odkręć przewody od cylinderków i sprawdź czy jest ciśnienie płynu w tym miejscu. Poza tym jak kupiłeś nową pompkę, nie wież na 100 % że jest sprawna. Ona jest tylko nowa, nie musi być sprawna choć powinna. Przerabiałem ten temat przy tylnych cylinderkach. Nowy cylinderek po założeniu ciekł. Komuś pomyśleć się nie chciało, założył sprężynę rozpierającą bezpośrednio na uszczelniacze, bez metalowych misek. Trzeba było zwolnice ściągać jeszcze raz i ze starego cylinderka przekładać bebechy. Gdzieś tkwi błąd. Musisz go tylko znaleźć. Miękki pedał na zgaszonym silniku sugeruje że : albo masz źle odpowietrzoną pompkę hamulcową, albo nie dochodzi olej ze wspomagania - ze wskazaniem na to pierwsze. Tak czy inaczej sprawna pompa hamulcowa jak i sprzęgłowa nawet na postoju musi być twarda. Sprawdź dokładnie, czy nie ubywa płynu w trakcie pompowania. Nawet minimalny wyciek pozbawi Cię możliwości hamowania. Kombinuj !
Rozdzielacz hamulców rozbierałem, bo był cały zacięty. Pompka hamulcowa raczej jest dobra bo dzisiaj całą rozkręciłem, tloczki są ideał, okładziny też, a płyn przy przewodach od tłoczka nie ma ciśnienia, myślę, że może to być wina tego wspomagania hydraulicznego.
a luz na popychaczu pąpki nie jest za duży? a co do wspomagania to niema ono z ciśnieniem nic wspólnego ,a obiawy opisane przez ciebie wskazują na uszkodzoną pompe albo zapowietrzony układ lub nieszczelność magistrali hamulcowej
moim zdaniem pompka miałem podobne objawy z pompka sprzegłową i okazały sie uszczelniacze do bani
Sprawdzałem olej do wspomagania dochodzi, drugi raz rozebrałem rozdzielacz, pompkę, i doszedłem do wniosku, że pompka jest dobra: podłączyłem tylko baniak z płynem i wduszałem śrubokrętem to ciśnienie było super. Później kumpel mi doradził, że jakiś ciul mógł już wcześniej coś porozkręcać i źle przykręcił rurki do rozdzielacza, bo co jakiś czas przy odpowietrzaniu rozdzielacza wylatuje piana, czyli jakby były wloty 1 i 2 stopnia połączone tak, że się zakłócają - pod sprężarką jak dawałem na jedną dziurkę to tylko jedną(czasami dwoma) wylatywało. Jutro jeszcze sprawdze u znajomego jak on ma podłączone, a jak nie to podłącze bezpośrednio do pompki bez tego rozdzielacza, dzięki za chęci.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 20 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Inne nie wymienione » Hamulce
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo