Odp: WOM
NIe ma sprawy. zeszła zimę przesiedziałem w stodole grzebiąc we forszu więc co nieco w głowie zostało....
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 16 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
NIe ma sprawy. zeszła zimę przesiedziałem w stodole grzebiąc we forszu więc co nieco w głowie zostało....
Więc tak w piątek zabrałem się do robienia tego womu w 323 wyciągnąłem już silnik sprzęgło i obudowę sprzęgła i teraz tak : chcę wyciągnąć ten górny wałek co jest na nim napęd womu i tryb napędu pompy hydraulicznej... może ktoś mi dokładnie wytłumaczyć po kolei co mam robić dalej po wyjęciu górnego wału skrzyni ?
Jak masz widok z góry to po kolei. Patrząc od strony sprzęgła, w pierwszej części skrzyni masz zębatki napędu wałka wom, osadzone na osobnej ośce. od wewnętrznej masz na niej pierścień segiera. Ten należy zsunąć. następnie sprawdź czy w tulei między tymi zębatkami nie ma śruby zabezpieczającej. Jak jest to ją wykręć. teraz możesz powoli wyciągać oś na której te tryby pracują ( u mnie szło całkiem lekko) wyciągając po kolei: pierścień segiera, dystanse (jak są) zębatki. Jak potrzebujesz tylko wyjechać z womem to masz wsio. jak chcesz wywalić cały dolny wałek to musisz skrzynie odkręcić od mostu. Następnie odkręcić atak razem z obudową łożysk (na 4 śrubach jest) między obudową ataku a korpusem skrzyni masz podkładki dystansowe - nie zgub ich. Na pozostałej części od strony wałka wom masz nakrętkę koronową. Odkręć ją. Teraz pozostaje wysunąć oś na której wiszą pozostałe zębatki i tak jak w przypadku Womu powoli to wysuwasz i po kolei zbierasz to co się luźne zrobi.
taka mała rada co do nakrętki koronowej. Przykręć ją porządnie, zabezpiecz jak się tylko da i jak ją będziesz musiał zmienić to nie zakładaj wyższej jak oryginalna. Ja przez to miałem przymusowe rozbieranie skrzyni...
Powodzenia. mam nadzieje że dość zrozumiale napisane.
Ogromny + dla Ciebie dzięki skrzyni od mostu odkręcać nie mam zamiaru bo biegi chodzą dobrze tylko ten wom mam na nim zrypany tryb od napędu 540 obr. i choinka od 540 też nie ciekawa więc muszę to wymienić... Acha i ten seger na tym wałku napędu womu jest od strony wałka głównego czy nie ?
ten seger jest w miejscu gdzie oznaczyłem zieloną czy niebieską kreską ? sorry że tak pytam ale ja osobiście skrzynię robię pierwszy raz (zawsze ojciec się tym zajmował)
Tak od strony głównego. Ja u siebie też je zmieniałem. Udało mi sie używki kupić za 100-150zł komplet
Zieloną.
Niebieską zaznaczyłeś nakrętkę koronową.
kolejny + dla Ciebie bardzo mi pomogłeś
E tam... nie ma co robić to chcociaż pomoge...
o kurde do kwietnia mi chyba zejdzie z tą robotą
Krzychu, nie martw się, nie jesteś sam. Na mnie, tzn nas (ja, brat i Starszy) czeka naprawa silnika w 323 (pokrzywione półbloki i wieczne przeboje z uszczelką pod głowicą, chłodzeniem/płynem....).
Do tego stoi e-512 w proszku do odbudowy..... Nie wiem czy się do kwietnia wyrobię....
tak się zastanawiam czy tego segera na tym górnym wałku nie odbezpieczyłbym jakoś od dołu po dorobieniu jakiś kleszczy żeby tam podejść... oszczędziło by mi to trochę roboty.
Krzychu jak masz zdjęty górny wałek to masz dostęp lux do tego segiera. Szyczypy odgięte, rozszerzające i ogień.
górnego wałka jeszcze nie zdjąłem właśnie ani dekla nawet i tak se myślę czy by od dołu jakoś tego segera nie wyjął.. jak myślisz ?
dołem idzie jeszcze wałek od Womu. Do tego okienko trochę małe. zdaje mi się że będzie lipa..
tylko tą choinkę też muszę najpierw wyjąć bo tam mam też zęby zrypane to może w tedy będę miał więcej miejsca to coś wykombinuję...
tylko tą choinkę też muszę najpierw wyjąć bo tam mam też zęby zrypane to może w tedy będę miał więcej miejsca to coś wykombinuję...
Popatrz jeszcze na ząbki sprzęgełkowe zębatek biegów szczególnie 4
biegi chodzą dobrze i cicho... gryzie mnie tylko ten górny wałek na razie nie robię przy forszu bo mam inną robotę... ktoś kto tam DOKŁADNIE przy tym robił może mi powie czy da się ten cholerny górny wałek odbezpieczyć od dołu bo już mnie szlak trafia z tym remontem...
Witam serdecznie. chodzi dokladnie jak wyjać walek pokazany na zdjeciu:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b74ea52d66e5d21.html. dodam ze znajdują sie na nim zębatki i nie chce wyjść do przodu, przystawke odkręcilem. to teraz musze całą skrzynie rozebrać?? mam zt 303
cześć
mam problema
wczoraj zapragnąłem poskrobać i wyrównać nieco drogę na wybieg która jest mocno zjeżdżona i przejechałem po niej agregatem aktywnym i za wysoko podniosłem i wyjęło mi końcówkę wałka wom. Ona powinna mieć tam zabezpieczenie u mnie był tam wspawany kawałek śruby która mieściła się w nacięcie jakie jest w wałku, jak podniosłem agregat to wałek wyszedł razem z wałem krzyżakowym od maszyny. Chciałem go włożyć i paroma kroplami spawu odtworzyć zabezpieczenie ale zaistniał problem, końcówka nie chce się schowa w swoim gnieździe. Nie daje nic przełączenie 540 i tysiąc które teraz gdy nie ma wałka można o dziwo włączyć. Końcówka wom wchodzi w rurę która ma frezy we wnątrz i tak odbiera napęd w tejże rurze napęd przychodzi z wałka który w nią wchodzi od wnętrza ciągnika i ten właśnie wałek nie chce się cofnąć głębiej abym mógł wstawić końcówkę wom. Co mogę zrobić aby wałek wewnętrzny się cofnął?
Tam coś się musiało zablokować, jak ja wyjąłem końcówkę womu to mogłem bez przeszkód wciskać ręką. Spróbuj może opukać, gdzieś może ustąpi.
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 16 17 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo