141

Odp: Wariator

No laszek nie strasz mnie ze musze wszystk wymieniać. Ojanusz, jakies zdj moze?

142

Odp: Wariator

Niestety raczej wszystko będziesz musiał wymienić. Żeby też ośka była dobra i nie miała luzu. Laszek u mnie oringi były, dwa razy też mi wywaliło.

143 Ostatnio edytowany przez Matey (2018-01-20 12:53:14)

Odp: Wariator

kurde no ale ja wał kilka lat temu dawałem do tokarza, aby zlikwidował mi tam luz na klinie, od tamtej pory zadnego luzu nie było i nie ma, sama zmiana obudowy nic nie da?

laszek wał brales nowy czy z dawcy? jaki koszt?

144 Ostatnio edytowany przez Laszek (2018-01-20 13:02:12)

Odp: Wariator

Wał był nowy, musiał bym poszukać fakturę. Załóż nową obudowę to zobaczysz co i jak. Jak była wyprawa to pół godzinki i wszystko rozebrane i złożone w warunkach polowych. Za wszystko zapłaciłem coś koło 1000zl, dokładnie 1136 i jeszcze do tego później w kukurydzy jeszcze kupiłem nowe oporowe lozysko

E 516 na części
Telefon 695 076 269

145

Odp: Wariator

no troche mnie nastraszyliscie teraz, a jestem prawie pewien ze wał jest prosty i na klinie rowniez bez luzu. najgrzej jak zaloze nowa obudowe i po 5 hektarach problem powroci, troche przykro stawac w sezonie

146

Odp: Wariator

Wał kosztował 370 brutto

E 516 na części
Telefon 695 076 269

147

Odp: Wariator

dzięki, wytropiłem cene w internecie, myslalem ze cos ok 800-1000 zł

148

Odp: Wariator

Matey napisał/a:

No laszek nie strasz mnie ze musze wszystk wymieniać. Ojanusz, jakies zdj moze?

Zdjęci nie da rady bo kombajn w lipcu sprzedałem,a uszczelniacz to 22x30x4 ,tulejkę od oringa do tokarza zrobi rowek pod uszczelniacz i gotowe.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

149

Odp: Wariator

oki dzieki za informacje, zostane na ta chwile przy wymianie obudowy, jak nie pomoze i wywali znowu to wtedy pomysle co dalej

150

Odp: Wariator

Witam wszystkich, Mam problem z blokującym się kołem pasowym wariatora w 512, tym przy skrzyni. Trzy sezony temu zablokował się wariator (tzn koło nie mogło się przesuwać na sprężynie), nie wiedzieliśmy co jest grane, potem okazało się że klin się odkręcił. Założyliśmy nowy klin, nowe śruby, mocno zakręciliśmy i było dobrze, wytrzymało do początku następnego sezonu, potem po dwóch tygodniach znowu. W poprzednim sezonie odkręcił się już na końcu i muszę się za to zabrać żeby to się już nie robiło. Jest to stary typ na ten klin z wcięciami na końcach, słyszałem że 514 ma to lepiej zrobione. Nie wiem, może trzeba założyć koło wariatora z nowszego modelu (Będzie pasować?) a jak nie to co zrobić tak żeby to się nie przytrafiało, nie wiem, mam jeszcze pomysł aby go przyspawać na stałe (ale czy się da) może to kwestia zaklejenia tych śrub jakimś klejem? też pomysł. Za wszystkie sugestie dzięki i pozdrawiam

151

Odp: Wariator

Panowie pomocy. Wypycha mi tloczki na przyspieszaczu, a mam nowy wal, nowa obudowę, tulej, zero luzu, tloczki skosily moze 15ha, wiec je zalozylem. O co tu chodzi?

152

Odp: Wariator

Za ciasny oring ??

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

153

Odp: Wariator

Segery nowe proste?

E 516 na części
Telefon 695 076 269

154 Ostatnio edytowany przez Matey (2018-07-10 08:43:48)

Odp: Wariator

Tak, wsio nowe, poza tloczkami które zostały raz wypchnięte na koniec zniw 2017. Zastanawiam sie czy wypchnięcie tych tloczkow nie spowodowało nq nich jakiegoś zarysowania? Wal, obudowa, uszczelniacze z Pankowa

155 Ostatnio edytowany przez Andrew89 (2018-07-10 10:40:47)

Odp: Wariator

Sprawdź czy przy składaniu nie ścięło oringow . Przeczytałem jeszcze raz twój post i coś mi tu nie pasi. ... piszesz ze wypycha tloczki, a może to cylinderki razem z tloczkami ?

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

156

Odp: Wariator

Zaraz rozbiore to powiem dokładniej, poprzednio scinalo mi seger i wychodził tloczel z cylinderkiem

157

Odp: Wariator

W mojej 512 jednego roku wypchnęło 2 razy. Okazało się, że tulejki miały delikatny (0.5 mm) luz od obudowy do segera. Sprawdz czy aby na pewno nie są za krótkie te Twoje tulejki z Pankowa. Znaleźliśmy jeszcze z DDR nowe w zapasach gratów. Włożylismy i spokój od tamtego czasu był

Siły na zamiary zmierz....

158

Odp: Wariator

rozebralem, na pierwszy rzut oka nic nie widac, poza olejem wkolo,segerow nie wypchało, dolny tłoczek ma lekki luz w cylinderku. mam juz nowe na miejscu, ale odgrzebie stare bo gdzies mam i porównam. najgorzej jesli to nie przyniesie efektu

159

Odp: Wariator

Tam nie ma miejsca na luzy. Nic dziwnego że Ci ścina oringi bo jak dostanie ciśnienie to wypcha gume

Siły na zamiary zmierz....

160

Odp: Wariator

tloczki są ok, okazalo sie w nowej obudowie jest rowek na oring miedzy obudową a tulejką wykonanny tak, ze z jednej strony oring wystaje kilka mm a z drugiej siedzi w rowku głębiej. kupujesz nowe czesci a i tak nie wiesz jak to bedzie robotało, takie czasy