Odp: Wariator
No laszek nie strasz mnie ze musze wszystk wymieniać. Ojanusz, jakies zdj moze?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » Wariator
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
No laszek nie strasz mnie ze musze wszystk wymieniać. Ojanusz, jakies zdj moze?
Niestety raczej wszystko będziesz musiał wymienić. Żeby też ośka była dobra i nie miała luzu. Laszek u mnie oringi były, dwa razy też mi wywaliło.
kurde no ale ja wał kilka lat temu dawałem do tokarza, aby zlikwidował mi tam luz na klinie, od tamtej pory zadnego luzu nie było i nie ma, sama zmiana obudowy nic nie da?
laszek wał brales nowy czy z dawcy? jaki koszt?
Wał był nowy, musiał bym poszukać fakturę. Załóż nową obudowę to zobaczysz co i jak. Jak była wyprawa to pół godzinki i wszystko rozebrane i złożone w warunkach polowych. Za wszystko zapłaciłem coś koło 1000zl, dokładnie 1136 i jeszcze do tego później w kukurydzy jeszcze kupiłem nowe oporowe lozysko
no troche mnie nastraszyliscie teraz, a jestem prawie pewien ze wał jest prosty i na klinie rowniez bez luzu. najgrzej jak zaloze nowa obudowe i po 5 hektarach problem powroci, troche przykro stawac w sezonie
Wał kosztował 370 brutto
dzięki, wytropiłem cene w internecie, myslalem ze cos ok 800-1000 zł
No laszek nie strasz mnie ze musze wszystk wymieniać. Ojanusz, jakies zdj moze?
Zdjęci nie da rady bo kombajn w lipcu sprzedałem,a uszczelniacz to 22x30x4 ,tulejkę od oringa do tokarza zrobi rowek pod uszczelniacz i gotowe.
oki dzieki za informacje, zostane na ta chwile przy wymianie obudowy, jak nie pomoze i wywali znowu to wtedy pomysle co dalej
Witam wszystkich, Mam problem z blokującym się kołem pasowym wariatora w 512, tym przy skrzyni. Trzy sezony temu zablokował się wariator (tzn koło nie mogło się przesuwać na sprężynie), nie wiedzieliśmy co jest grane, potem okazało się że klin się odkręcił. Założyliśmy nowy klin, nowe śruby, mocno zakręciliśmy i było dobrze, wytrzymało do początku następnego sezonu, potem po dwóch tygodniach znowu. W poprzednim sezonie odkręcił się już na końcu i muszę się za to zabrać żeby to się już nie robiło. Jest to stary typ na ten klin z wcięciami na końcach, słyszałem że 514 ma to lepiej zrobione. Nie wiem, może trzeba założyć koło wariatora z nowszego modelu (Będzie pasować?) a jak nie to co zrobić tak żeby to się nie przytrafiało, nie wiem, mam jeszcze pomysł aby go przyspawać na stałe (ale czy się da) może to kwestia zaklejenia tych śrub jakimś klejem? też pomysł. Za wszystkie sugestie dzięki i pozdrawiam
Panowie pomocy. Wypycha mi tloczki na przyspieszaczu, a mam nowy wal, nowa obudowę, tulej, zero luzu, tloczki skosily moze 15ha, wiec je zalozylem. O co tu chodzi?
Za ciasny oring ??
Segery nowe proste?
Tak, wsio nowe, poza tloczkami które zostały raz wypchnięte na koniec zniw 2017. Zastanawiam sie czy wypchnięcie tych tloczkow nie spowodowało nq nich jakiegoś zarysowania? Wal, obudowa, uszczelniacze z Pankowa
Sprawdź czy przy składaniu nie ścięło oringow . Przeczytałem jeszcze raz twój post i coś mi tu nie pasi. ... piszesz ze wypycha tloczki, a może to cylinderki razem z tloczkami ?
Zaraz rozbiore to powiem dokładniej, poprzednio scinalo mi seger i wychodził tloczel z cylinderkiem
W mojej 512 jednego roku wypchnęło 2 razy. Okazało się, że tulejki miały delikatny (0.5 mm) luz od obudowy do segera. Sprawdz czy aby na pewno nie są za krótkie te Twoje tulejki z Pankowa. Znaleźliśmy jeszcze z DDR nowe w zapasach gratów. Włożylismy i spokój od tamtego czasu był
rozebralem, na pierwszy rzut oka nic nie widac, poza olejem wkolo,segerow nie wypchało, dolny tłoczek ma lekki luz w cylinderku. mam juz nowe na miejscu, ale odgrzebie stare bo gdzies mam i porównam. najgorzej jesli to nie przyniesie efektu
Tam nie ma miejsca na luzy. Nic dziwnego że Ci ścina oringi bo jak dostanie ciśnienie to wypcha gume
tloczki są ok, okazalo sie w nowej obudowie jest rowek na oring miedzy obudową a tulejką wykonanny tak, ze z jednej strony oring wystaje kilka mm a z drugiej siedzi w rowku głębiej. kupujesz nowe czesci a i tak nie wiesz jak to bedzie robotało, takie czasy
Strony Poprzednia 1 … 6 7 8 9 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Układ jezdny » Wariator
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo