81

Odp: Ciągnik na gaz.

Fenol napisał/a:

sprawdzę;)

Nie ma czego sprawdzac wystarczy logicznie pomyślec bo przecież silnik ma przykładowo 100KM i dlaczego na 1 biegu koła zerwią ziemię a na 5 nie przecież moc silnika się nie zmienia.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

82

Odp: Ciągnik na gaz.

Moc jest liczona ze wzoru, ona nie istnieje w sposób bezpośredni do zmierzenia i występuje tylko przy określonych obrotach silnika. Do ruszenia potrzebny jest moment obrotowy, a przekładnia jest po to żeby go dobrze wykorzystać, przy ruszaniu prawie potrzeba go zwiększyć, a obroty zmniejszyć.

83

Odp: Ciągnik na gaz.

Dokładnie dario i im większe przełożenie tym bardziej optymalnie wykorzystana moc i nie wiem jak dla innych ale dla mnie pomysł Tomka ma sens i szansę na powodzenie.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

84

Odp: Ciągnik na gaz.

Sensu nie ma żadnego, jest to strata czasu i pieniędzy. Gdyby to miało sens to producenci ciągników już dawno by poszli taką drogą na skróty. Montowali by nawet silniki z motocykli, są mniejsze, lżejsze i jeszcze tańsze w produkcji. Dzisiaj 100 KM w silniku motocyklowym to z pojemności dużo mniejszej niż 1 litr da się spokojnie uzyskać. Do Forszaja można by wstawić silniczek wielkości filtra powietrza, a kilogramy stali i żeliwa zastąpić betonem, ale to głupi pomysł i dlatego nie jest stosowany w większych ciągnikach. W małych ciągnikach takich bardziej ogrodniczych, komunalnych np. Deutz-Fahr wkładał silnik z Mitsubishi, choć nie jest on bezpośrednio z osobówki ale i tak to był silnik Diesel-a.

85

Odp: Ciągnik na gaz.

To że przy małej pojemności uzyskuje się dużą moc to jest tylko skracanie żywotności silnika są też 2 rodzaje silnika Diesel-a bo w traktorze jest wolnoobrotowy co znów nie jest skomplikowaną sprawą bo ma tylko dłuższe korbowody ale przy pojemności jaką ma te 100KM daje mu długą żywotnośc dlatego jest takiej a nie innej wielkości a kolega Tomek będzie musiał tylko częściej wymieniac silnik nic poza tym bo moc jest mocą a przy odpowiednim przełożeniu i redukcji obrotów to jednak ma sens.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

86

Odp: Ciągnik na gaz.

Rzeczywiście, wymiana silnika na nowy przy okazji corocznej wymiany oleju to jest doskonały pomysł, ja bym poszedł nawet dalej i zaproponował wymianę całego ciągnika, prościej, czyściej i zabawniej :smiley:

87 Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2010-06-28 22:54:09)

Odp: Ciągnik na gaz.

Słuchaj dario jak będę chciał to założę silnik od samolotu i co powiesz że forszaje nie latają.Możecie być pewni że w końcu założę tan silnik od samochodu i jestem w sto procentach pewny że będzie chodził i to lepiej od oryginalnego bo wcale ten silnik nie jest taki twardy niech ktoś powie czy po remoncie przerobił 10000motogodzin a co od samochodu to z plasteliny są robione przecież wytrzymują do 500000km a koszt wymiany to 500zł jak wypali z tym silnikiem w jednym to do drugiego też założę.

88

Odp: Ciągnik na gaz.

trzeba dać każdemu szanse a co wyjdzie to się okaże takie jest życie konstruktora nie poddawaj się głowa do góry i do dzieła

89

Odp: Ciągnik na gaz.

http://www.youtube.com/watch?v=Ooyk8WscukI
http://www.youtube.com/watch?v=Rh1gpA0Z … re=related
A tu, to i samolot znajdziesz http://www.youtube.com/watch?v=DhHtSrMM … re=related

Ale Tomku udokumentuj wszystko zdjęciami, a najlepiej filmikiem smile

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

90

Odp: Ciągnik na gaz.

Tomku ja wiem że to będzie działało i to całkiem nie źle ale jak pisze Piotr zrób zdjęcia i film z pierwszej jazdy żeby niedowiarkom kopary opadły a nóż wafle się im posypią i będzie nowy wątek gdzie tańszy protetyk.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

91

Odp: Ciągnik na gaz.

Zrobie ale nie wcześniej niż we wrześniu.

92

Odp: Ciągnik na gaz.

Czekamy Tomku, czekamy.....  Liczę na to że twój pomysł wypali....... Brawo za ambicje!!!!!

93

Odp: Ciągnik na gaz.

http://www.youtube.com/watch?v=3lmE17Dg23w
działasz coś Tomku?

94

Odp: Ciągnik na gaz.

Niestety z braku funduszy temat zawieszony ale cierpliwości nie podam się tak łatwo.Kurcze ta bmwica to rakieta ale teraz kupie z 2 litrowym silnikiem 139 km to dopiero poszaleję.

95 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2010-12-28 00:52:19)

Odp: Ciągnik na gaz.

Tomek zawiesił temat  ale myślę że warto podrapać się po głowie cena ON dochodzi do 5 zł.
Cena LPG to około 2,5zł.
Nie myślę o przerobieniu tak by oprócz ropy do cylindra leciał też gaz.
( co myslę to piszę jak na końcu wyjdzie 30 gr zysku na godzine to przynajmniej bedzie napisane)

Po przeczytaniu tego i owego wiem ze można uzyskać z VW 1,9 td 68 KM 125 Nm
10% mocy więcej tj. 75KM
11% momentu czyli + 17Nm
Wszystko przy zmniejszeniu dawki ON o 20 % i dodaniu LPG
VW średnio palił 11 a teraz pali 7+2 oszczędność na dzień dzisiejszy to około 13 zł brutto
To wszystko ktoś wymyślił i sprawdził
No a teraz teoria z naszymi silnikami
Zakładamy że silnik ma pracować przy 1600 obrotach 73 kW 100KM 425Nm (z wykresu)
Silnik utrzymany w dobrym stanie spala około 240g na kW tj około 0,21l/kW  co daje 15,3l / godz
No i robimy tak
wciskamy gaz tak by obrotomierz poszedł 1200 obrotów ( 80%)
a potem puszczamy LPG tak by doszedł do 1600 obrotów
Teoretycznie
1200 obrotów daje nam jakieś 75 KM tj 55kW czyli spalamy jakieś  11 litrów ON
W  VW zamiast 4 litrów  ropy dano 2 gazu u nas analogicznie czyli też 2 litry gazu.
no i to nasza oszczędność około 15 zł na godzinę na dzień 100 zł
Ale jest jeszcze coś 10% mocy i momentu 110KM i 467 Nm  (zamiast 100 i 425)
Mniej dymu z komina
Jak coś pisze żle to poprawcie

A co do samej instalacji to cóż każdy kto miał zagazowaną benzynę i grzebał w instalacji sam wie jak to podpiąć butla od kuchenki i do przodu
Kto to sprawdzi?
Pytam bo wypadało by to zrobić przed sezonem a ja nie mam jak
No a w garażu  tego sie nie da przetestować ciągnik musi pracować  równo obciążony

zagadką jest też to jak na tą zmianę reagują stare silniki. 1,9 td to nowoczesna jednostka przy naszej IFA....  Wynik takiej modyfikacji w naszym silniku moze być znacznie lepszy bądź znacznie gorszy.......

http://www.uwm.edu.pl/egu/news/5/czytaj … a-gaz.html
http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-ga … -ekologia/

96

Odp: Ciągnik na gaz.

Ja pewnie pomogę Tomkowi i się rozejrzę za jakimś silnikiem może się uda coś zorganizowac za frii tylko co ma byc i co będzie najlepsze BMW, Ford, Opel czy coś innego jeszcze.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

97 Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2010-12-28 13:08:30)

Odp: Ciągnik na gaz.

Najważniejsze to żeby był do 2 litrów i miał skrzynie z wyjściem na tył,silnik żeby miał zwykły zapłon albo był razem z komputerem dla tego szukałem całego samochodu wraz z instalacją.Poznałem dogłębnie zasadę instalacji gazowych więc silnik może być bez gazu bo mogę sam go założyć.Już to pisałem ale jestem wściekły że nie zrobiłem tego ciągnika ,zima daje mi się we znaki bo ciapek nie daje rady a forszaja odpalać co dzień to żadna przyjemność nie wspomnę ile idzie ropki ,i jestem zmuszony przywozić belki raz w tygodniu i ładuję ręcznie luzem.Ale i tak taras jest za zimno na grzebanie a do czerwca i tak będę zmieniał samochód więc nie wiem czy jest sen coś w tym temacie robić ?

98

Odp: Ciągnik na gaz.

Wiesz ja się kręcę tu i tam i czasem jest tak że coś sobie stoi wystarczy tylko wymontowac a czasem całe zabrac bo chcą się pozbyc złomu a tylny napęd miała Sierra Omega Merc i to nieszczęsne BMW więc może coś się wymaca.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

99

Odp: Ciągnik na gaz.

Co za różnica jaki napęd miał samochód ? Silniki są takie same, nie ma innego wyjścia napędu, chyba że chodzi o silnik ze skrzynią biegów ?
@Krzysiek co do tych obliczeń to one trochę są kosmiczne. Silnik nie pali zawsze tej samej ilości paliwa w przeliczeniu na kWh, na wykresach charakterystyki silnika jest oprócz krzywej mocy i momentu obrotowego także często krzywa zużycia paliwa. Co do silnika 1,9 td z VW jest to silnik z pośrednim wtryskiem paliwa, normalnie ma 75 KM mocy w wersji z samochodu. 10% więcej to 75 + 7,5 ale nie ważne. Koszty przeróbki, upierdliwość takiego patentu i pozostałe komplikacje robią raczej cały pomysł nieopłacalnym, nie mówiąc że nigdzie legalnie nie zatankujesz takiej bomby, a gaz w butlach do domowych kuchenek to 11 kg czyli około 19,6 litra. Jakoś sobie nie wyobrażam ganiania po polu z butlą na plecach smile

100 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2010-12-28 20:18:31)

Odp: Ciągnik na gaz.

butla gazu 50 zł tj około 2,5 za litr
No taka instalacja z butla gazową z kuchni to jakieś 200 zł parownik ze złomu 5 zł jego remont 100 zł no i trochę przewodów elektrozawór  wszystko można wybebeszyć z starego klamota na złomie.
Co do awaryjności takiego zestawu..... jak zrobisz na pier**l to się będzie sypał....
Ale uważam że lepiej dołożyć sobie LPG niż turbo w naszym silniku. ( o ile to wypali)
Jestem umiarkowanym optymistą......