Tomek zawiesił temat ale myślę że warto podrapać się po głowie cena ON dochodzi do 5 zł.
Cena LPG to około 2,5zł.
Nie myślę o przerobieniu tak by oprócz ropy do cylindra leciał też gaz.
( co myslę to piszę jak na końcu wyjdzie 30 gr zysku na godzine to przynajmniej bedzie napisane)
Po przeczytaniu tego i owego wiem ze można uzyskać z VW 1,9 td 68 KM 125 Nm
10% mocy więcej tj. 75KM
11% momentu czyli + 17Nm
Wszystko przy zmniejszeniu dawki ON o 20 % i dodaniu LPG
VW średnio palił 11 a teraz pali 7+2 oszczędność na dzień dzisiejszy to około 13 zł brutto
To wszystko ktoś wymyślił i sprawdził
No a teraz teoria z naszymi silnikami
Zakładamy że silnik ma pracować przy 1600 obrotach 73 kW 100KM 425Nm (z wykresu)
Silnik utrzymany w dobrym stanie spala około 240g na kW tj około 0,21l/kW co daje 15,3l / godz
No i robimy tak
wciskamy gaz tak by obrotomierz poszedł 1200 obrotów ( 80%)
a potem puszczamy LPG tak by doszedł do 1600 obrotów
Teoretycznie
1200 obrotów daje nam jakieś 75 KM tj 55kW czyli spalamy jakieś 11 litrów ON
W VW zamiast 4 litrów ropy dano 2 gazu u nas analogicznie czyli też 2 litry gazu.
no i to nasza oszczędność około 15 zł na godzinę na dzień 100 zł
Ale jest jeszcze coś 10% mocy i momentu 110KM i 467 Nm (zamiast 100 i 425)
Mniej dymu z komina
Jak coś pisze żle to poprawcie
A co do samej instalacji to cóż każdy kto miał zagazowaną benzynę i grzebał w instalacji sam wie jak to podpiąć butla od kuchenki i do przodu
Kto to sprawdzi?
Pytam bo wypadało by to zrobić przed sezonem a ja nie mam jak
No a w garażu tego sie nie da przetestować ciągnik musi pracować równo obciążony
zagadką jest też to jak na tą zmianę reagują stare silniki. 1,9 td to nowoczesna jednostka przy naszej IFA.... Wynik takiej modyfikacji w naszym silniku moze być znacznie lepszy bądź znacznie gorszy.......
http://www.uwm.edu.pl/egu/news/5/czytaj … a-gaz.html
http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-ga … -ekologia/