701

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Maksx poszukaj a się dowiesz ,Laszek pękło pokrętło takie porządne jak we dwóch dokręcaliśmy a i tak w plecach strzelało .

702

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

A jakie grube szpilki przy tak mocnym dokręceniu?

703 Ostatnio edytowany przez sawek.1990 (2014-02-07 15:43:57)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Jest na necie fajna tabela z siłą dokręcania poszczególnych śrub, śruba m18 ze skokiem 2 i twardością 12,9 ma 421,8 nm.
http://euro-met.com.pl/Optymalne%20wart … w,446.html

Nic dobrego się nie dzieje, świat zachodni z nas się śmieje. Gospodarka nam się wali, bieda rośnie Tusk się chwali. Naiwniakom cuda wciska, bo naiwni są ludziska. Postkomuna mu wtóruje, taki premier im pasuje. W Polsce obcym tworzą raj, bo to bardzo dziwny kraj. Polskę dawno rozprzedali, służbę zdrowia zrujnowali. I nauka także leży, nikt Tuskowi już nie wierzy. Hej Donaldzie gdzie te cuda? same kłamstwa i obłuda! Na kryzysie rząd nie traci, bo za wszystko naród płaci

704

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

co sądzicie o  MTZ BELARUS 952.4 - EURO 3 może któryś z kolegów użytkuje  ten ciagnik .jestem ciekawy opini kolegów .myślę o zakupie .mam stare mtz z lat   80 ich plusy i minusy są mi znane ale ciekawi mnie jak się mają te nowe  .pozdrawiam

Leszek   dla kolegów'

705

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

kolejny sezon sie zaczyna i kolejne klopoty mam z hydraulika z moim mtz82 90r plug w gorze i po pewnym czasie zaczyna buczec rozdzielacz (melduje ze nowy dwuletni) mysle moze sie zatkal przeplyw- patrze czysty zmiejszam cisnienie na nim -przestaje buczec ale juz maszyny podnies nie chce za male cisnienie jak znow zwiekszam to zaczyna znow buczec -rece leca

706

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

a pompa jak?

E 516 na części
Telefon 695 076 269

707

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

w tamtym roku news (nowa) cisnienie daje po podlaczneniu na zegar 180atm

708

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Olej rozumiem że też był wymieniony. A wzburza się?

E 516 na części
Telefon 695 076 269

709 Ostatnio edytowany przez Pietia (2014-02-28 21:18:44)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Ja miałem coś podobego w 1025 winnym  był regulator ten pod siedzeniem po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy.

710

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

tak pieni sie -olej swierzy

711

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Coś pod siedzeniem się przestawiło. Ten regulator siłowo - położeniowy czasem daje popalić.

R E S P E C T ! ! !

<a href="http://forum.atnel.pl" >ATNEL tech-forum</a>

712

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Witam. Sprawa dotyczy MTZ82 z serwomechanizmem (orbitrol z przodu). Ciągnik ciężko się prowadziło (duże luzy) zwłaszcza na wysokich biegach. Po zdjęciu górnej pokrywy z serwomechanizmu stwierdzono poluzowaną nakrętkę na osi na której od dołu osadzony jest wąs a na górze wycinek koła zębatego. Ponadto wyjęto ślimaka w celu sprawdzenia łożysk kulkowych. Po złożeniu wszystkiego kierownica z wielkim trudem skręca w prawo w lewo ani drgnie. Mam więc pytanie w jaki sposób sterowany jest ten orbitrol skoro wałek w nim jest dużo mniejszy średnicowo, jakie zadanie spełniają te kołki (po trzy na jedną stronę) a miedzy nimi sprężyny. Pomiaru ciśnienia na razie nie wykonywałem.

713

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Helmut napisał/a:

Witam. Sprawa dotyczy MTZ82 z serwomechanizmem (orbitrol z przodu). Ciągnik ciężko się prowadziło (duże luzy) zwłaszcza na wysokich biegach. Po zdjęciu górnej pokrywy z serwomechanizmu stwierdzono poluzowaną nakrętkę na osi na której od dołu osadzony jest wąs a na górze wycinek koła zębatego. Ponadto wyjęto ślimaka w celu sprawdzenia łożysk kulkowych. Po złożeniu wszystkiego kierownica z wielkim trudem skręca w prawo w lewo ani drgnie. Mam więc pytanie w jaki sposób sterowany jest ten orbitrol skoro wałek w nim jest dużo mniejszy średnicowo, jakie zadanie spełniają te kołki (po trzy na jedną stronę) a miedzy nimi sprężyny. Pomiaru ciśnienia na razie nie wykonywałem.

No to sobie rozebrałeś i popsułeś serwo od Ruska a po co grzebałeś dalej?? Nie wystarczyło dokręcic nakrętkę i zostawic resztę bo i tak nic więcej bys tam nie naprawił poza popsuciem do końca. Teraz jedyne co możesz zrobic to dac ma mszę żeby to coś odczarowac albo kupic drugie bo wyjdzie taniej albo przerobic na orbitrol i zapomniec o temacie na długie lata ale to już Twoja wola.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

714

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Jamir dobze godo!!!
Namieszłeś nieźle. Ten rozrzielacz( bo to nie orbitol) musi mieć małe luzy ( przód - tył), ta tuleja w środku pełni rolę suwaka przekierowującego olej
na tłok siłownika.  Można to poskładać z katalogiem. Jak jest bardzo wypracowany to lepiej kupić nowy, ok 250 PLN. Wymienić pierścienie w siłowniku i końcówki drążków i będzie Pan zadowolony. Jak masz na zbyciu ze 2 tysie to warto przerobić na orbitol i siłownik na osi ( jak masz uchwyt pod spodem na mocowanie ucha siłownika - ja nie mam) . No to tyle moich mądrości - mam MTZ 0d 1986 roku to troche wiem.
Pozdro Jacek

R E S P E C T ! ! !

<a href="http://forum.atnel.pl" >ATNEL tech-forum</a>

715

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

@jamir@ msza nie pomogła, ruszyliśmy głową i ożyło wink
@jacekrado@ natchnęła mnie twoja wypowiedź odnośnie tego, w jaki sposób działa ten rozdzielacz. Sprawa wyglądała tak, że wałek po wsadzeniu z powrotem nie miał luzu osiowego, i nie sterował tym rozdzielaczem. Wyjęliśmy go jeszcze raz, tuleja wyczyszczona, sprawdzone i oczyszczone wypusty na wałku od kierownicy żeby lekko się przesuwało, i ożyło big_smile

716

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

I tak ma być!

R E S P E C T ! ! !

<a href="http://forum.atnel.pl" >ATNEL tech-forum</a>

717

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

witam mam taki problem z moim mtztem nie dziala wom a jak wlacze przez biegi i rusze to dziala nie wiecie co to moze byc

Fortschritt zt 423 a razy 2

718

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Przeniesienie napędu od sprzęgła uszkodziło się ,nie wiem jak jest to w mtz bo nigdy na oczy od środka nie widziałem ale drugi stopień ma na sprzęgle nierozłącznym i tam trzeba w pierwszej kolejności szukać przyczyny (chyba ).

719 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2014-05-23 12:26:23)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

MTZ ma jednostopniowe sprzęgło . Wom jest na taśmach załączany bez sprzęgła . Czyli  jak wom przestawisz na zależny od jazdy to działa ? A jak nie zależny czyli od silnika bezpośrednio jest napęd to nie działa ? Dziwne...
Możliwe że wałek napędowy    w środku skrzyni padł  . To  nie było by miłe ...

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

720

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

jak ruszasz przez skrzynie to wom rusza powoli i jakoś daje rade a jak go włączasz ze silnika to musi wskoczyć od razu na fest obroty i może się wtedy na taśmie ślizgać. Tak samo jak czasem mi wałek stanie (dziwnie to zabrzmiało smile ) to wtedy właśnie przełączam wom na zależny i powoli przez skrzynie go ruszę. Bym obstawiał na taśmy. Osobiście jeszcze tego nigdy nie rozbierałem

E 516 na części
Telefon 695 076 269