Odp: MTZ i wszystko co z nim związane
Maksx poszukaj a się dowiesz ,Laszek pękło pokrętło takie porządne jak we dwóch dokręcaliśmy a i tak w plecach strzelało .
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » MTZ i wszystko co z nim związane
Strony Poprzednia 1 … 34 35 36 37 38 … 60 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Maksx poszukaj a się dowiesz ,Laszek pękło pokrętło takie porządne jak we dwóch dokręcaliśmy a i tak w plecach strzelało .
A jakie grube szpilki przy tak mocnym dokręceniu?
Jest na necie fajna tabela z siłą dokręcania poszczególnych śrub, śruba m18 ze skokiem 2 i twardością 12,9 ma 421,8 nm.
http://euro-met.com.pl/Optymalne%20wart … w,446.html
co sądzicie o MTZ BELARUS 952.4 - EURO 3 może któryś z kolegów użytkuje ten ciagnik .jestem ciekawy opini kolegów .myślę o zakupie .mam stare mtz z lat 80 ich plusy i minusy są mi znane ale ciekawi mnie jak się mają te nowe .pozdrawiam
kolejny sezon sie zaczyna i kolejne klopoty mam z hydraulika z moim mtz82 90r plug w gorze i po pewnym czasie zaczyna buczec rozdzielacz (melduje ze nowy dwuletni) mysle moze sie zatkal przeplyw- patrze czysty zmiejszam cisnienie na nim -przestaje buczec ale juz maszyny podnies nie chce za male cisnienie jak znow zwiekszam to zaczyna znow buczec -rece leca
a pompa jak?
w tamtym roku news (nowa) cisnienie daje po podlaczneniu na zegar 180atm
Olej rozumiem że też był wymieniony. A wzburza się?
Ja miałem coś podobego w 1025 winnym był regulator ten pod siedzeniem po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy.
tak pieni sie -olej swierzy
Coś pod siedzeniem się przestawiło. Ten regulator siłowo - położeniowy czasem daje popalić.
Witam. Sprawa dotyczy MTZ82 z serwomechanizmem (orbitrol z przodu). Ciągnik ciężko się prowadziło (duże luzy) zwłaszcza na wysokich biegach. Po zdjęciu górnej pokrywy z serwomechanizmu stwierdzono poluzowaną nakrętkę na osi na której od dołu osadzony jest wąs a na górze wycinek koła zębatego. Ponadto wyjęto ślimaka w celu sprawdzenia łożysk kulkowych. Po złożeniu wszystkiego kierownica z wielkim trudem skręca w prawo w lewo ani drgnie. Mam więc pytanie w jaki sposób sterowany jest ten orbitrol skoro wałek w nim jest dużo mniejszy średnicowo, jakie zadanie spełniają te kołki (po trzy na jedną stronę) a miedzy nimi sprężyny. Pomiaru ciśnienia na razie nie wykonywałem.
Witam. Sprawa dotyczy MTZ82 z serwomechanizmem (orbitrol z przodu). Ciągnik ciężko się prowadziło (duże luzy) zwłaszcza na wysokich biegach. Po zdjęciu górnej pokrywy z serwomechanizmu stwierdzono poluzowaną nakrętkę na osi na której od dołu osadzony jest wąs a na górze wycinek koła zębatego. Ponadto wyjęto ślimaka w celu sprawdzenia łożysk kulkowych. Po złożeniu wszystkiego kierownica z wielkim trudem skręca w prawo w lewo ani drgnie. Mam więc pytanie w jaki sposób sterowany jest ten orbitrol skoro wałek w nim jest dużo mniejszy średnicowo, jakie zadanie spełniają te kołki (po trzy na jedną stronę) a miedzy nimi sprężyny. Pomiaru ciśnienia na razie nie wykonywałem.
No to sobie rozebrałeś i popsułeś serwo od Ruska a po co grzebałeś dalej?? Nie wystarczyło dokręcic nakrętkę i zostawic resztę bo i tak nic więcej bys tam nie naprawił poza popsuciem do końca. Teraz jedyne co możesz zrobic to dac ma mszę żeby to coś odczarowac albo kupic drugie bo wyjdzie taniej albo przerobic na orbitrol i zapomniec o temacie na długie lata ale to już Twoja wola.
Jamir dobze godo!!!
Namieszłeś nieźle. Ten rozrzielacz( bo to nie orbitol) musi mieć małe luzy ( przód - tył), ta tuleja w środku pełni rolę suwaka przekierowującego olej
na tłok siłownika. Można to poskładać z katalogiem. Jak jest bardzo wypracowany to lepiej kupić nowy, ok 250 PLN. Wymienić pierścienie w siłowniku i końcówki drążków i będzie Pan zadowolony. Jak masz na zbyciu ze 2 tysie to warto przerobić na orbitol i siłownik na osi ( jak masz uchwyt pod spodem na mocowanie ucha siłownika - ja nie mam) . No to tyle moich mądrości - mam MTZ 0d 1986 roku to troche wiem.
Pozdro Jacek
@jamir@ msza nie pomogła, ruszyliśmy głową i ożyło
@jacekrado@ natchnęła mnie twoja wypowiedź odnośnie tego, w jaki sposób działa ten rozdzielacz. Sprawa wyglądała tak, że wałek po wsadzeniu z powrotem nie miał luzu osiowego, i nie sterował tym rozdzielaczem. Wyjęliśmy go jeszcze raz, tuleja wyczyszczona, sprawdzone i oczyszczone wypusty na wałku od kierownicy żeby lekko się przesuwało, i ożyło
I tak ma być!
witam mam taki problem z moim mtztem nie dziala wom a jak wlacze przez biegi i rusze to dziala nie wiecie co to moze byc
Przeniesienie napędu od sprzęgła uszkodziło się ,nie wiem jak jest to w mtz bo nigdy na oczy od środka nie widziałem ale drugi stopień ma na sprzęgle nierozłącznym i tam trzeba w pierwszej kolejności szukać przyczyny (chyba ).
MTZ ma jednostopniowe sprzęgło . Wom jest na taśmach załączany bez sprzęgła . Czyli jak wom przestawisz na zależny od jazdy to działa ? A jak nie zależny czyli od silnika bezpośrednio jest napęd to nie działa ? Dziwne...
Możliwe że wałek napędowy w środku skrzyni padł . To nie było by miłe ...
jak ruszasz przez skrzynie to wom rusza powoli i jakoś daje rade a jak go włączasz ze silnika to musi wskoczyć od razu na fest obroty i może się wtedy na taśmie ślizgać. Tak samo jak czasem mi wałek stanie (dziwnie to zabrzmiało ) to wtedy właśnie przełączam wom na zależny i powoli przez skrzynie go ruszę. Bym obstawiał na taśmy. Osobiście jeszcze tego nigdy nie rozbierałem
Strony Poprzednia 1 … 34 35 36 37 38 … 60 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » MTZ i wszystko co z nim związane
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo