Odp: turbo doladowanie
Jak masz zdjęty przewód od filtra to dźwięk jest naprawdę kapitalny. Założysz rurę i dupa. Większość "gwizdy" jest stłumiona. Wiem bo jak swojego w polu sprawszałem to tak właśnie było.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 50 51 52 53 54 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jak masz zdjęty przewód od filtra to dźwięk jest naprawdę kapitalny. Założysz rurę i dupa. Większość "gwizdy" jest stłumiona. Wiem bo jak swojego w polu sprawszałem to tak właśnie było.
u mnie bardziej syczy niż gwiżdże i też do jednego bara nabije ale ustawiłem mniej bo się jeszcze boje o silnik ,co do mocy to chyba przybyło bo w pługu jakoś lżej miał.
Przerobil ktoś kiedy układ chłodzenia na lepszy wydajność?
Myszle,że silnik wytrzyma ladowanie i 1,5Bar, ale problem jest go uchłodzić.
Rozważalem,zrobić mniejszy koło pasowe pompy i tym zwiększać jej obroty.
Dalej z głowic sa dość małe dziury do kolektora i byłoby dobrze je tez zwiększyć, lub nie dwóch, ale więcej trzeba cztery
Mozno i chłodnica mogłaby być większa.
Co o tym myśleće?
No jeśli masz silnik na zapas to kombinuj
A jaki masz wentylator ? http://allegro.pl/wentylator-pompy-wody … 17854.html
Mam silnik i inne części na eksperymenty :play:
Ja mam na obych dwóch Forszajtow wentylatory z tymi malymi łopatki, nie wiedziałem jeszcze ten wielki, ten na pewno bedzie liepiej chłodzić.:brawo:
U mnie w JCB aby chłodzenie było dobre to są dwa termostaty obok siebie aby przepływ był większy , a i chłodnica jest grubsza .
no dobra ale jaką turbiną chcesz osiągnąć 1,5bar ???co do chłodzenia to dobrze kombinujesz jak mniejsze koło pasowe+większa chłodnica ja dzisiaj zamówię wentylator na 4 śruby wydają mi się tam większe łopatki.
Mniejsza turbina bede wiecej ladowac.
Uwazam o turbo ze Zetora 10145 lub z Fiat Ducato 2,5td
itp :hmmm:
ja mam od sprintera 2,7 cdi ze zmienną regulacją łopatek i 1 bar to max(może przy maksymalnym obciążeniu było by więcej ale odwagi brakuje sprawdzić) poza tym ładuje już poniżej 800 obr. problem jest tylko taki że o wiele gorzej zapala.
Teraz mam wielke turbo z Liaza K36 i laduje okolo 0,3Baru.
Chce sprobowac turbo K27 co sa na Zetorach Z10145, lub wasz Ursus C385 4-cyl.
Te turbiny sa u was na Allegro tanio:
http://allegro.pl/turbosprezarka-zetor- … 04476.html
Poulm ta turbina nie da rady. Zanim założyłem swoją z ciekawości mieżyłem w ursucie 1024 ile turbina k27 daje ciśnienia i na max biła 0,8 bar. Do tego ciągnik ten ma o 1/3 mniejsza pojemność jak forszaj przez co w fortschrittcie będzie podawała jeszcze mniej.
Ja mam w swoim turbinę B3A i na max ładuje 0,35 , a bez filtra 0,6.
Pokombinował bym z turbiną z MANa 4 cylindrowego. Pojemność zbliżona do gorsza. Ile ładują nie wiem. Można też by spróbować do turbo k36 założyć "ciepłą stronę" do K27. Przez to będzie wkręcać się nacwyższe obroty i ładować więcej.
Ktos miał taką ( zetor 4 cyl ) turbinę w forszu i zdawało to egzamin bardzo dobrze.
A może chodziło o mtz
Kamil ma ruską TKR7 . To jest chyba z belarusa 1221 ?
Do jakieś miary to działa tak, ze czym mniejszy turbo,tym bede wiecej ladowac.
Na silniku Ifa 4VD bede turbo 1-kanałówe z 4cyl. silnika Zetor wiecej ladowac niz turbo 2-kanałówe z 6cyl. silnika.
Wiem od dwoch Ifach, co maja to turbo z 4cyl. typ K27 i efekt jest bardzo dobry.
To jest od mojego znajomego:
https://www.youtube.com/watch?v=HFXauY7cX0c
https://www.youtube.com/watch?v=locPux48bOc
Jak znajomemu zdaje egzamin to też spróbuj . Tylko tu będzie silnik miał cięższe warunki pracy jak w samochodzie .
Tak Miałem Turbo od Mtz ale mi padło pękła ośka wirnika
i mam teraz założone Turbo od zetora 4 cyl ładnie ładuje ale mnie4j gwizda z tłumika
I ile ciebe to turbo laduje?
Jak ide silnik w obciążeni w ciężke orke? Nie grzeje se wiele?
Chce kupić nowe turbo i rozwazam czy z 4cyl. silnika lub 6cyl. silnika :nie_wiem:
Polum jako jeden z pierwszych który założył turbo powinieneś wiedzieć że tylko 4 cyl. to z 6 cyl działa ale tylko w połowie.
Tak, wiem co masz na myśli, ale jest tu jeszcze inny problem.
Silnik Ifa 4VD ma pojemność silnika jak silnik 6cyl. Zetor 16145 lub Ursus C386,tak bede dobrze robic i to ich turbo.
Mniejszy turbo z 4cyl silnika Zetor 10145 lub Ursus C385 bede lepiej ladowac od dolne obrotki silnika,ale w max. obrotki juz to turbo ma problem,ponieważ nie ma zawór regulacyjny i może zniszczyć siebie i silnik.
Dla tego sie pytam jak dobrze to turbo z 4cyl. silnika dziala głównie w obciążeniu i max. obrotkach.:nie_wiem::nie_wiem:
Strony Poprzednia 1 … 50 51 52 53 54 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo