Odp: MTZ i wszystko co z nim związane
Leszek rano Ci opiszę co z czym. teraz brak czasu.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » MTZ i wszystko co z nim związane
Strony Poprzednia 1 … 44 45 46 47 48 … 60 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Leszek rano Ci opiszę co z czym. teraz brak czasu.
ok, teraz spokojnie imprezuj :beer:
Lechu więc tak opiszę jak ja to robię jestem na bieżąco 3 tygodnie temu zmieniałem przy Belarusie a to praktycznie to samo.
- zamawiamy pompę z kompletem uszczelek tzw. uszczelka główna pod pompę, 2 uszczelki pod kolanko zasilające i jeden ring pod drugie kolanko. Do tego też nie zaszkodzi zmienić filtr od hydrauliki groszowe sprawy na górze zbiornika masz pokrywę na 4 śrubki chyba 12 pod tym jest filtr hydrauliczny.
Najlepiej zacząć pracę od spuszczenia oleju z prawej strony zbiornika jest mała śrubka po odkręceniu podstawiamy lejek z wężykiem i olej do baniaka. W miedzy czasie możemy odkręcić stopnie z obu stron kabiny lepszy komfort pracy ( ja tak robię ). Po odkręceniu stopni przystępujemy do demontażu kolana zasilającego z lewej strony osiem śrub na 12 klucz po odkręceniu kolana podstaw stare wiadro, miskę na olej który wyleci jeszcze z układu. Teraz przechodzimy na lewą stronę i odkręcamy drugie kolano od pompy ( ja odkręcam tylko węże od kolana i wyjmuje kolano razem z pompą) ma bardzo kiepski dostęp do niego spowodowany dżojstikiem od tura. Po odkręceniu kolanek przystępujemy do demontażu pompy są to 4 śruby na 17 klucz z czego dwie są szpilkami, po odkręceniu pompy wyjmujemy ja z lewej strony lepsze dojście. Stawiamy ja na warsztacie i przekręcamy kolano do nowej pompy. Na traktorze czyścimy miejsce po starych uszczelkach i zaczynamy montaż pompy w odwrotnej kolejności jak robiliśmy demontaż. Przy montażu zapraszamy do pomocy drugą osobę aby od dołu po odkręceniu osłony na sprzęgle łyżką montażową okręciła trochę sprzęgłem aby pompa wskoczyła w tryby napędu.
Ot już cały montaż pompy d o MTZ mam nadzieje że będzie pomocny.
PS.
Jedyny silikon jaki stosuje przy montażu to na drugim kolanku oring wklejam na trochę silikon zdarzyło mi się kiedyś że po 3 dniach przepuszczał olej tak więc dla pewności wolę go delikatnie wkleić i mieć spokój.
ok, dzięki. Zrobię wg instrukcji. Jutro z rana po pompę i dalej w pole z amazoną bo jedno grudniowe pszenżyto będzie do przesiania. A podnoszenie zestawu na całym gazie jak się olej rozgrzeje to już nie robota. Dodatkowo jak będę miał chwilę wolnego czasu to założe mu chłodnicę do hydrauliki. Wymontowałem już takową od 516 i ta nada się idealnie do ruska.
No założyłem dzisiaj tą pompę, nigdzie nie leci olej a jutro zobaczymy w pracy jak będzie dawać radę. Wziąłem taką samą 32 tyle że na większe ciśnienie bo do 200 bar. Z większą wydajnością nie brałem bo tura nie mam przy rusku a przez większą wydajność to tylko niepotrzebnie olej może się grzać
Lechu wzmocnioną czy 32 zwykłą dużą czy mała wzmocniona jak cena jeśli można wiedzieć.
32 wzmocniona M4 jakoś tak, gabarytem chyba jest mniejsza. Cena to 315
http://allegro.pl/pompa-hydrauliczna-ns … 56997.html
O tą mi właśnie chodziło będziesz zadowolony
Lechu jak pompa jest róznica
No dopiero dziś testowałem z amazoną. Podnosi bardzo dobrze ale zobaczymy jak będzie się sprawować w dłuższej pracy bo dziś tylko pół godziny w polu i zima zgoniła
Panowie miał ktoś z Was problem z luzującą się tylną piastą koła? Diabelstwo się bez przerwy luzuje. Myślałem już założyć piastę od białoruśki bo jest kupę masywniejsza tylko wpierw muszę jechać do gościa co ma białoruśkę i wszystko pomierzyć żeby się okazało że pasuje.
Jak chcesz to mogę Ci pomierzyć bo leży u mnie taka jedna cała piasta. W białoruśkach jest o niebo lepiej to rozwiązane. W mtz był problem, dopóki nie wymieniliśmy na nowe szczelne. Jak raz dostanie luzu to ciężko jest to skręcić porządnie.
tylko tam jest chyba na dwa kliny co? no jak możesz to pomierz
Tam masz takie dwa stożki/kliny w kształcie półksiężyca. Z tego co kiedyś się przyglądałem to osie nie pasowałyby, trzeba zmienić półosie, jeżeli jest taka możliwość przeróbki. Bo grubość osi jest chyba taka sama. Chyba że spróbować zafrezować na oryginalnych osiach wpust na klina, na piastę białorusi :hmmm: ?
u mnie znajomy zaspawał na stałe ale to nie zdaje egzaminu bo pękają i teraz jak sie połamią to masakra to odzyskiwać
ta jest fest ale coś ponad 900 zł chcą za nią
https://www.google.pl/search?q=super+mo … B311%3B300
Powiem Ci szczerze, ze to wygląda dokładnie jak w białoruście. Ciekawe czy dałoby się dokupić same środki nowe, żeby pasowały pod półosie, a piasty od białoruśki. Podejrzewam,że kąt stożków byłby taki sam i reszta pasowałaby. W mtz jest z tym problem, a w białoruśce nie istnieje.
Mój mtz rocznik 87 i do tej pory taki problem nie wystąpił. Może w niektórych fabrycznie słabo skręcone, gdy raz poluzuje to po herbacie.
ja przekładałem koła bo je odwracałem i przestawiałem piasty, jedna strona trzymo a druga...
daj grubszego klina u mnie pomagało .
Strony Poprzednia 1 … 44 45 46 47 48 … 60 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Ciągniki » MTZ i wszystko co z nim związane
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo