Odp: sprzęgło gumowe
Ja na duuużej prasie wyciskałem z wielkim trudem .....
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » sprzęgło gumowe
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ja na duuużej prasie wyciskałem z wielkim trudem .....
Cześć . Czy ten wałek frezowy (Docisku sprzęgła) to nie trzeba na gorąco wyciągać ? Do tego pokrywa ta z przodu na której oparte jest sprzęgło została wybita (łożysko palcami można przesuwać ) .
Co potrzebujesz do sprzęgła to napisz a i masz blisko do mnie podjechać.
to trzeba napawać i wytoczyć .
Cześć! Powiedzcie czy powinien być luz na podporze trzymające obudowę sprzęgła tej za sprzęgłem gumowym ? Proszę o szybko odpowiedz . Zamierzam ją rozciąć i zespawać aby luz zniwelować .
U mnie było ciasno na tyle że aby założyć to skrzynię musiałem lewarem podnosić .
U mnie luz jest w środku tej podpory w tym dużym okrągłym otworze . Dziwne bo gdy podnosiłem pług do na wolnych obrotach dodawał sobie lekko gazu ?
O tym napisałem , ale gaz raczej z tym "okularem " nie ma nic wspólnego ,prędzej luzy na poduszkach kabiny i silnika .
U mnie w 303 też sobie dodaje gazu jak podnosze,to może być wina tego luzu?
Dzięki ! Jak zwykle można na kolegów liczyć ! Złożę złomka do kupy to zobaczę czy nie dodaje gazu . Poszły nowe poduchy i parę luzów jest zlikwidowanych .
Ale w sumie to macie dobrze wyposażone ciągniki z zarządzaniem mocą na uwrociach
był już taki przypadek na forum.
To na 99% wina przedniego mocowania obudowy sprzęgła. Ze swojej strony mogę podpowiedzieć sprawdzenie ramy pod kątem pęknięć i mocowanie ramy do tylnego mostu. pod obciążeniem silnik odsuwa się od kabiny i stąd dodawanie gazu. Coś ze sztywnością.
czyli rozkręca mi sie forsz,ciekawe musze to sprawdzić,ale wydaje mi sie że brakuje dwóch śrub przy mocowaniu sprzęgła.
czyli jak podnosze agregat to mi sie ciągnik wygina w połowie tak?
Tak
Hmm ciekawa sprawa musze i ja u siebie sprawdzic jak to jest bo tez dodaje gazu sam. Nawet jak jest cos lekkiego np widkak do bel to tez dodaje gazu... Hmm...
Pompy wtryskowe w tych silnikach mają regulatory wielozakresowe i jeżeli zwiększa się obciążenie silnika, to regulator sam dodaje sobie gazu, tak aby utrzymać obroty silnika na w miarę stałym poziomie. Teraz w zależności jak pompa jest wyregulowana, jak jest sprawna, jakie zastosowano sprężyny w regulatorze itp., itd... stopień niejednostajności czyli samoczynne zwiększanie lub zmniejszanie się obrotów silnika może być różne i wcale to nie musi świadczyć o wyginaniu się ramy traktora, co w sumie jest teoretycznie możliwe....
Świadczy świadczy. Jak mojemu zapodam na ramiona agregat to na max zasypie (2,5tony) po podnoesieniu obroty mu idą w górę o około 50/min.
Gdyby regulator torobił to zwiększone obroty by były tylkl na czas podnpszenia, apo podniesieniu maszyny obroty by wracały do normy..
.
A widziałeś jak rama się gnie i przestawia się dźwignia gazu? Skoro dodaje sobie 50 obr/min to delikatny ruch tej dźwigni musi być już widoczny. Teoretycznie jest to możliwe, ale praktycznie.... Gdyby tak było, to wszystkie te traktory pracujące w podobnych warunkach, zachowywałyby się tak samo, a tak nie jest. Jednym przy zwiększeniu obciążenia silnika obroty rosną o 10, innym o 20, a jeszcze innym o 50 czy 100 obr/min. Na tym właśnie polega praca mechanicznych wielozakresowych regulatorów obrotów w pompach wtryskowych, a to o jakiej amplitudzie są te wahania, "mówi" nam o jakim stopniu niejednostaności mamy regulator.
A jak jest faktycznie, to łatwo sprawdzić, obciążając silnik w innych warunkach niż tylko praca z agregatem, np. w orce na ręcznym gazie, gdy gwałtownie zmienia się gęstość ziemi i nagle zwiększa się obciążenie silnika. Wtedy też regulator musi zapanować na obrotami, bo inaczej silnik by gwałtownie zwolnił, tak jak to jest w regulatorach dwuzakresowych, gdzie regulator "dba" tylko o obroty minimalne i maksymalne.
Jak mocno skręcić gumowe sprzęgło? Ile sił czy z umiarem? Bo jak rozkrecalem to gwint śruby był ok. 0.4mm za 2 nakretkami skontrowanymi...? I jakiś lekko się odkrecalo..
Ja dokręćam zawsze dość mocno ale tylko zwykłymi kluczykami, nie jakimiś z przedłużką Lepiej mocniej niż za luźno. Dziś to samo robię może uda się klamota odpalić, bo już zapał powoli tracę....
Strony Poprzednia 1 … 4 5 6 7 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » sprzęgło gumowe
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo