1,281

Odp: turbo doladowanie

Dużo w tym prawdy. C385 w wersji z turbo ma wiekszy luz na tlokach i mniej pierścieni

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

1,282

Odp: turbo doladowanie

poulm napisał/a:

Nie polecam dac turbine do silnika po remoncie. Te tloki w Ifie nie sa robione na turbodoładowany silnik i do wyższe temperatury i wiecej sa rozszerzają i po remoncie maja maly prześwit i jest wielke ryzyko zapieczenie silnika.
Ja mam turbiny na starzych silnikach,co maja dobry wał korbowy i zwiększony prześwit na tłokach i nie mialem nigdy problem.
Uwage na to.
Moze byc turbina i od 4zyl. silnika,bede ladowac lepiej spodu od 1000ot,ale jest dobre niekręcić silnika nad 1900-2000obr, potem jest ryzyko przekrecenie i zniszczenie turbiny.
Potem to jest dalsze laborowanie z turbinami co maja regulacji......itd., ale ja jestem zwolennikiem prostoty, co nie je,to sie nie zepsuje... :stu: :brawo: :pa:
Dla tego juz dłuższy czas chce sprobowac do Forscha dac silnik 6VD, i mam idee, ze jest lepszy na wiekszym silniku zmniejszyć moc, niz maly silnik dręczyć na max i spekulować jak jeszcze jego moc zwiekszyc. :nie_wiem: 
Tak uwidze co sie czasem powiedzie.

lepiej załóż silnik od L 60 ,dużo mniej pali .

1,283

Odp: turbo doladowanie

Popchnie więcej gdy dołożysz mu spalin zwiększając dawkę paliwa na pompie. Ale mnie chodziło o zwiększenie mocy nie kosztem paliwa.  Gdy miałem turbo od 6 cyl i zwiększyłem 1,5 obrotu na regulatorze to spalił około 30 paru litrów na h pracy w 3m talerzówce,  ale moc była taka, że przyczepę 10t samochodową pełną żwiru ciągnąc to z 800 obr zbierał się jak z pustą, ale co z tego??? kto by go nakarmił??

1,284

Odp: turbo doladowanie

to tomek:
silniki z L60 nie sa wiele dobre, wszystky sa juz stare i cylindry cierpi kawitacji i remont jest drogi.
Juz mam dva silniki od E281 i bede laborowac jak pisze jacek, dam turbine i mniejszy dawki paliwa na moc okolo 150-160k i uwidze jaka bede jego praca. :nie_wiem:

Inaczej k tematu, juz widzialem dva silniky Ifa 4VD co byly po remontu i dodane turbo od Zetoru 16145 a potem byly upieczone.
Mniejszy dawka paliwa na silnik po remontu je dobre,ale przy doladowani turbem wzrasta ciepło kompresji i dalej tloki cierpi. :nie_wiem:

1,285

Odp: turbo doladowanie

Ok przekonałeś mnie. Ściągnę turbinę.  Ale nie wyrzucę.....

1,286 Ostatnio edytowany przez poulm (2016-10-05 09:35:21)

Odp: turbo doladowanie

Tak jako musisz spojrzeć jak silnik pracuje,jaka jest jego temperatura, jak zmienia się dźwięk i ciag z obciążeniem, jakiej ciężkiej pracy robisz itp., to wsystko brać pod uwagę.
Sam wiesz jaka byla wola na tlokach przy remontu?
Ile Mth juz ma twoj silnik z turbem od remontu?
Ja gdybym robil remont tego silnika 4VD, tak go niecham robic jakiś czas (okolo 100Mth, mozno raczej troche wiecej) bez turba i potem dam turbo az sie tloki (teraz nie wiem jak to napisac) - posiedzą i zabiegnie?
Idealnie by bylo do remontu kupic inne tloki, kdzies na foru bylo pisane o innych tlokach do silnikow 4VD. Sa firmy co urobi tloki na życzenie, najlepiej i z pierścieńie na dyzy 5 otworow i pak by to bylo super. :dance: Ale to wsystko je juz inny level.:cool:
Mozno by szly łatwo dopasowac tloki od silnika V8 turbo w cieziarowce Tatra, te maja bardzo podobne wymiary:
http://www.almet.cz/pisty-nakladni-automobily.html

1,287

Odp: turbo doladowanie

Zdjąłem turbinę.  Założyłem tłumik od zetora no i jest zdecydowanie głośniej. Pośmigam tak jakiś czas i się zobaczy. Z turbem od remontu to ma 2 Mth wink
Podmiana tłoków to rzeczywiście inny level. Nie mam czasu na taką zabawę.

1,288

Odp: turbo doladowanie

Tłoki mam z wkładką pod pierwszy pierścień, po remoncie kilka lat, zrobione może z 400 mth. Wiec mały kompresorek wink można spróbować założyć.

1,289

Odp: turbo doladowanie

Też takie założyłem

1,290 Ostatnio edytowany przez poulm (2016-10-07 16:22:01)

Odp: turbo doladowanie

Mozno bylo by ciekawe urobyc eksperyment na silniku 4VD.
Uzyc tloki oryginal dla ladowane silniky na przykład od Tatry 815 Euro III:
http://eshop.svetluska.cz/data/imgauto/1/3/pist%20121.jpg

I do glow dac wtryskiwacz od Liaza co ma dyzy 5 otworow, do Ifky pasuje bez zmian:
http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/52/49/25/46/5249254650

Potem by taki silnik wiele ladnie pracowal. :dance:

Juz raz kiedys testovalem te wtryskiwacze od Liaza, silnik uruchomi na pierwczy obrot podobnie jak Zetor i w mrozu, ale w obciążeni był czarny dym, jest potrzeba inne tloki ca maja komory jak Zetor dla wiecej otworowe dyzy.

1,291

Odp: turbo doladowanie

Polum ty z garażu chyba rzadko wychodzisz...

1,292

Odp: turbo doladowanie

Nie nie, jestem tam wiele wiele malo, mám wiele pomysłów jak doskonalić Forscha, ale do śmierci to wsystko nie zrobim sad hmm :nie_wiem:

1,293

Odp: turbo doladowanie

Jaki powinien być odpowiedni kąt wtrysku dla silników z turbo ?

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

1,294

Odp: turbo doladowanie

Teoretycznie można trochę opóźnić bo temperatura rośnie.... chyba....

1,295

Odp: turbo doladowanie

Teraz początek tłoczenia paliwa mam na 25 stopni. Mam turbine od Ursusa 4 gary i mało nabija jakby spalin było mało, max 0.6 atm . Może u mnie już jest to co Piotr pisał ze zuzyta pompa daje coraz mniejszą dawkę paliwa przez co mniej kopci.

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

1,296

Odp: turbo doladowanie

No chyba. Mi od 6 garowego dafa dawała ponad 0,7 przy pompie nadającej się do remontu.

1,297

Odp: turbo doladowanie

Andrew89 napisał/a:

Teraz początek tłoczenia paliwa mam na 25 stopni. Mam turbine od Ursusa 4 gary i mało nabija jakby spalin było mało, max 0.6 atm . Może u mnie już jest to co Piotr pisał ze zuzyta pompa daje coraz mniejszą dawkę paliwa przez co mniej kopci.

wykręć listwę i zobaczysz różnice

1,298

Odp: turbo doladowanie

to Andrew:
tych 0,6Atm masz przy max. obciazenie silnika kdzies przy jazdie do gorki lub na miejscu przy max. obrotkach silnika?
Pamiętacie, pompa wtryskowa ma regulator wydajności i nie ograniczenie.
Ladowanie turba jest potrzeba czuwać przy maximalnym obciążenie silnika w ciąganie.
Ciśnienie turba sie mieni w jakim momencie jest silnik obciazony

1,299

Odp: turbo doladowanie

To przy Max obciążeniu. Dlatego pytałem o kąt wtrysku. Zostało tylko śrubę wkręcić i porównać.  Na jałowym biegu to  nic się wskazówka nie rusza...

Fortshritt: ZT325-A , D038, B-201.
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38

1,300 Ostatnio edytowany przez poulm (2016-10-08 09:49:20)

Odp: turbo doladowanie

Tak sprobuj dodać troche wiecej dawki paliwa.
W tym max. obciazeni jaki byl dym z komina?
To turbo masz nowe lub stare gdzies ze zlomu?
Moze byc problem z turbem,jak ma wole, tak juz tolik nieladuje.
Ja na silniku sprobowal trzy równe turba a kazde laduje ineczej :nie_wiem:, sa tam duże różnice sad :nie_wiem::hmmm:
Nie widziałem wielki wpływ kata na ladowanie turba :hmmm:, tylko na rozruch.