Odp: turbo doladowanie
Dużo w tym prawdy. C385 w wersji z turbo ma wiekszy luz na tlokach i mniej pierścieni
Ford NewHolland 7840, Lamborghini 653 DT,
URSUS C-360 , Caterpillar 428B,
Case Magnum 7210, MF 38
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 63 64 65 66 67 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Dużo w tym prawdy. C385 w wersji z turbo ma wiekszy luz na tlokach i mniej pierścieni
Nie polecam dac turbine do silnika po remoncie. Te tloki w Ifie nie sa robione na turbodoładowany silnik i do wyższe temperatury i wiecej sa rozszerzają i po remoncie maja maly prześwit i jest wielke ryzyko zapieczenie silnika.
Ja mam turbiny na starzych silnikach,co maja dobry wał korbowy i zwiększony prześwit na tłokach i nie mialem nigdy problem.
Uwage na to.
Moze byc turbina i od 4zyl. silnika,bede ladowac lepiej spodu od 1000ot,ale jest dobre niekręcić silnika nad 1900-2000obr, potem jest ryzyko przekrecenie i zniszczenie turbiny.
Potem to jest dalsze laborowanie z turbinami co maja regulacji......itd., ale ja jestem zwolennikiem prostoty, co nie je,to sie nie zepsuje... :stu: :brawo: :pa:
Dla tego juz dłuższy czas chce sprobowac do Forscha dac silnik 6VD, i mam idee, ze jest lepszy na wiekszym silniku zmniejszyć moc, niz maly silnik dręczyć na max i spekulować jak jeszcze jego moc zwiekszyc. :nie_wiem:
Tak uwidze co sie czasem powiedzie.
lepiej załóż silnik od L 60 ,dużo mniej pali .
Popchnie więcej gdy dołożysz mu spalin zwiększając dawkę paliwa na pompie. Ale mnie chodziło o zwiększenie mocy nie kosztem paliwa. Gdy miałem turbo od 6 cyl i zwiększyłem 1,5 obrotu na regulatorze to spalił około 30 paru litrów na h pracy w 3m talerzówce, ale moc była taka, że przyczepę 10t samochodową pełną żwiru ciągnąc to z 800 obr zbierał się jak z pustą, ale co z tego??? kto by go nakarmił??
to tomek:
silniki z L60 nie sa wiele dobre, wszystky sa juz stare i cylindry cierpi kawitacji i remont jest drogi.
Juz mam dva silniki od E281 i bede laborowac jak pisze jacek, dam turbine i mniejszy dawki paliwa na moc okolo 150-160k i uwidze jaka bede jego praca. :nie_wiem:
Inaczej k tematu, juz widzialem dva silniky Ifa 4VD co byly po remontu i dodane turbo od Zetoru 16145 a potem byly upieczone.
Mniejszy dawka paliwa na silnik po remontu je dobre,ale przy doladowani turbem wzrasta ciepło kompresji i dalej tloki cierpi. :nie_wiem:
Ok przekonałeś mnie. Ściągnę turbinę. Ale nie wyrzucę.....
Tak jako musisz spojrzeć jak silnik pracuje,jaka jest jego temperatura, jak zmienia się dźwięk i ciag z obciążeniem, jakiej ciężkiej pracy robisz itp., to wsystko brać pod uwagę.
Sam wiesz jaka byla wola na tlokach przy remontu?
Ile Mth juz ma twoj silnik z turbem od remontu?
Ja gdybym robil remont tego silnika 4VD, tak go niecham robic jakiś czas (okolo 100Mth, mozno raczej troche wiecej) bez turba i potem dam turbo az sie tloki (teraz nie wiem jak to napisac) - posiedzą i zabiegnie?
Idealnie by bylo do remontu kupic inne tloki, kdzies na foru bylo pisane o innych tlokach do silnikow 4VD. Sa firmy co urobi tloki na życzenie, najlepiej i z pierścieńie na dyzy 5 otworow i pak by to bylo super. :dance: Ale to wsystko je juz inny level.:cool:
Mozno by szly łatwo dopasowac tloki od silnika V8 turbo w cieziarowce Tatra, te maja bardzo podobne wymiary:
http://www.almet.cz/pisty-nakladni-automobily.html
Zdjąłem turbinę. Założyłem tłumik od zetora no i jest zdecydowanie głośniej. Pośmigam tak jakiś czas i się zobaczy. Z turbem od remontu to ma 2 Mth
Podmiana tłoków to rzeczywiście inny level. Nie mam czasu na taką zabawę.
Tłoki mam z wkładką pod pierwszy pierścień, po remoncie kilka lat, zrobione może z 400 mth. Wiec mały kompresorek można spróbować założyć.
Też takie założyłem
Mozno bylo by ciekawe urobyc eksperyment na silniku 4VD.
Uzyc tloki oryginal dla ladowane silniky na przykład od Tatry 815 Euro III:
I do glow dac wtryskiwacz od Liaza co ma dyzy 5 otworow, do Ifky pasuje bez zmian:
Potem by taki silnik wiele ladnie pracowal. :dance:
Juz raz kiedys testovalem te wtryskiwacze od Liaza, silnik uruchomi na pierwczy obrot podobnie jak Zetor i w mrozu, ale w obciążeni był czarny dym, jest potrzeba inne tloki ca maja komory jak Zetor dla wiecej otworowe dyzy.
Polum ty z garażu chyba rzadko wychodzisz...
Nie nie, jestem tam wiele wiele malo, mám wiele pomysłów jak doskonalić Forscha, ale do śmierci to wsystko nie zrobim :nie_wiem:
Jaki powinien być odpowiedni kąt wtrysku dla silników z turbo ?
Teoretycznie można trochę opóźnić bo temperatura rośnie.... chyba....
Teraz początek tłoczenia paliwa mam na 25 stopni. Mam turbine od Ursusa 4 gary i mało nabija jakby spalin było mało, max 0.6 atm . Może u mnie już jest to co Piotr pisał ze zuzyta pompa daje coraz mniejszą dawkę paliwa przez co mniej kopci.
No chyba. Mi od 6 garowego dafa dawała ponad 0,7 przy pompie nadającej się do remontu.
Teraz początek tłoczenia paliwa mam na 25 stopni. Mam turbine od Ursusa 4 gary i mało nabija jakby spalin było mało, max 0.6 atm . Może u mnie już jest to co Piotr pisał ze zuzyta pompa daje coraz mniejszą dawkę paliwa przez co mniej kopci.
wykręć listwę i zobaczysz różnice
to Andrew:
tych 0,6Atm masz przy max. obciazenie silnika kdzies przy jazdie do gorki lub na miejscu przy max. obrotkach silnika?
Pamiętacie, pompa wtryskowa ma regulator wydajności i nie ograniczenie.
Ladowanie turba jest potrzeba czuwać przy maximalnym obciążenie silnika w ciąganie.
Ciśnienie turba sie mieni w jakim momencie jest silnik obciazony
To przy Max obciążeniu. Dlatego pytałem o kąt wtrysku. Zostało tylko śrubę wkręcić i porównać. Na jałowym biegu to nic się wskazówka nie rusza...
Tak sprobuj dodać troche wiecej dawki paliwa.
W tym max. obciazeni jaki byl dym z komina?
To turbo masz nowe lub stare gdzies ze zlomu?
Moze byc problem z turbem,jak ma wole, tak juz tolik nieladuje.
Ja na silniku sprobowal trzy równe turba a kazde laduje ineczej :nie_wiem:, sa tam duże różnice :nie_wiem::hmmm:
Nie widziałem wielki wpływ kata na ladowanie turba :hmmm:, tylko na rozruch.
Strony Poprzednia 1 … 63 64 65 66 67 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo