Odp: układ chłodzenia
a właśnie panowie do czego służy czujnik zamieszczony na dolocie jest w kształcie stożka ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » układ chłodzenia
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 … 8 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
a właśnie panowie do czego służy czujnik zamieszczony na dolocie jest w kształcie stożka ?
wg mnie jest to czujnik od "zapchania", zapylenia filtra powietrza, działa na zasadzie podciśnienia: gdy filtr powietrza jest brudny to silnik zasysając powietrze wytwarza podciśnienie w układzie dolotowym i świeci kontrolka w kabinie. tak mi się wydaje jeżeli się mylę to mnie poprawcie ....
może i ja ten czujnik bym podczepił:)
hehe czyli jeszcze jakieś szare komórki są i mają się dobrze
u mnie ten czujnik jest tylko trzeba kabelek przylutować bo ktoś kiedyś jakoś go oderwał, albo czymś przyhaczył.....
panowie problem ze wskaźnikiem pozostał dalej kupiłem komplet czujnik + wskażnik od ursusa przerobiłem instalację na 12V i dalej to samo pokazuje max 120 stopni temperaturę a w chłodnicy można trzymać palca nie gotuje się nie paruję nie wywala wody.Moje pytanie czy możliwe jest żeby oryginał był jakoś inaczej wyskalowany? dodam że gość handlujący w mojej okolicy częściami za oryginalny wskaźnik + czujnik życzy sobie 200 zł to chyba przesada
kolego- nie mylisz masy z + czasem na wskaźniku jak podczepiasz?
nie nie wszystko jest podłączone dobrze sam wskaźnik pokazuje po 5 minutach pracy 60 stopni po 15 minutach 120 stopni czy może oryginalny czujnik ma inny zakres działania czy jak dziwna sprawa po skoszeniu powiedzmy 3 hektarów silnik ma temperaturę normalną a według wskażnika powinien wybuchnąć?
olego wybuliłeś kase nakombinowałeś sie i po co? trzeba było kupić elektroniczny na baterię.
kosztuje z 30 zł. ja mam taki od 3 lat i mam spokój
Przyklejasz sonde do kolektora wodnego kabel przedłuzasz do kabiny wyswieltacz przyklejasz gdziekolwiek i zrobione
tu kupisz
http://thermoplus.pl/katalog/termometry … m-150.html za dwa dni bedzie u ciebie polecam
tylko kabel od sądy włóż w jakis wężyk albo pancerz ze sklepu bo jest delikatny
A wiesz, który wskazuje właściwą temperaturę?
Jakoś tego nie sprawdzałem . Z błahego powodu. Nawet w upalne dni i przy pełnym obciążeniu temp wody na wskaźniku mechanicznym nigdy nie przekroczyła 85 stopni a na elektrycznym nigdy nie dochodziła w pobliże czerwonej kreski. Nie mam raczej problemów z grzaniem się silnika. Ale dla ciekawości sprawdzę to w wolnej chwili. Tylko czego użyć jako wzorca?? Termometry "domowe" raczej nie są wiarygodnym odnośnikiem wzorca temperatury. A może wybiorę się swoim kombajnem do Sevr (czy jak to się tam pisze) pod Paryżem
Włóż czujki do wody i ją zagotuj, jak zacznie bulgotać to powinno być coś koło 100°C
Ja używam termometru od pieca a woda zaczyna wrzeć po 90stopniach.
wrzenie wody zależy od ciśnienia - fizyka.
ale to nie znaczy, że woda ma równo 100 stopni.
Jak będzie miała 95°C to też się nic nie stanie, wskaźniki w pojazdach to nie termometry laboratoryjne. One wskazują mniej-więcej temperaturę, podobnie "dokładne" masz wskaźniki ciśnienie oleju, powietrza, itp.
Właśnie, tu nie chodzi o aptekarską dokładność, odchyłka kilkustopniowa we wskazaniach nie ma większego znaczenia, bo jeśli wskazówka zaczyna się zbliżać do czerwonego pola, to wiadomo, że trzeba oczyścić osłonę chłodnicy albo chłodnicę, bo jak już woda zacznie się gotować, to wiadomo, że robi się ciśnienie które gdzieś będzie szukało ujścia i znajdzie sobie najsłabsze miejsce - jakiś wąż który pęknie.
Witam wszystkich. Drugi sezon użytkuję 512. W poprzednim roku pojawiły się kłopoty z chłodzeniem - przegrzewał się, temperatura wchodziła szybko na czerwone. Wiosną w tym roku wyjąłem chłodnicę wyczyściłem dokładnie, uszczelniłem siatkę- no i to samo dalej się grzał. Czy myślicie że to kamień w chłodnicy? Czy mogą być jakieś inne przyczyny?
Chłodnicę wyciągnąłeś i umyłeś tylko z zewnątrz ?
Trzeba było chociaż przepłukać ją wodą, wąż z wodą w dolny króciec i przepłukać. Do odkamieniania to kup na stacji paliwowej czy sklepie motoryzacyjnym jakiś środek, wlej do układu chłodzenia miksture, na opakowaniu powinna być instrukcja co dalej. Chyba ze 2 opakowania dobrze by było kupić bo to dosyć duży układ chłodzenia jest
Możliwe, że to nie chłodnica tylko pompa wody, a dokładniej wirnik w niej, którego może już prawie nie być.
Może to oczywiście być zakamieniona chłodnica ale i uszkodzony wirnik ( tak miałem w 323 ) pęknięta tuleja ( przypadłość z 512 ), pęknięta głowica, zapchany wężyk łączący półbloki, wydmuchana uszczelka pod głowicą. A oprócz wyczyszczenia chłodnicy wiosną czyściłeś ją może jeszcze w sezonie ?
a silnik nie bierze oleju? ma swoją moc? u mnie jak brał olej to był słabszy i grzał się niesamowicie
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 … 8 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » układ chłodzenia
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo