Odp: turbo doladowanie
Ciężarówki miały ten hamulec montowany, tylko jak masz turbo to chyba przed nim by trzeba było to zamontować.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 18 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ciężarówki miały ten hamulec montowany, tylko jak masz turbo to chyba przed nim by trzeba było to zamontować.
Liaz110 ma ten hamulec montowany za turbem, nic to nie ma znaczenia.
Gdy hamulec jest włączony, tak turbo zatrzyma.
Gdy hamulec jest wyłączony, tak turbo znowu kręci.
Postaram się znaleźć w zlomu hamulec na Liaza110, który pasuje do mojego turba i spróbuję.
:play::pa:
Jak tak miał oryginalnie LIAZ montowane i turbinie to nie szkodzi to możesz też tak zamontować
Może zadam dziwne pytanie ale do czego to miało służyć ?
Do hamowania silnikiem jak jedziesz z górki.
Około nas jest sporo wzgórz i kiedy potrzeba intensywnego hamowania z długiego wzgórza, następnie nagrzewa się hamulce lub nie ma powietrza,potem muszę dać mniejsze stopień prędkości i powoli przesuń w dół wzgórza.
Hamulec silnika jest optymalnego wariantu długiego hamowania.
Oszczędza czas i pieniądze, nie sądzę, że to głupi pomysł.
Ze wzgórza jest każdy hamulec dobry.:wow:
Tylko zastanawia mnie czy to Ci nie będzie przeszkadzać w polu?
takie hamulce stosuje się w samochodach TATRA i wielu innych jest to tzw hamulec górski spowalnia wylot spalin przez co silnik hamuje całą maszynerie bez męczenia hamulców
Silniki 4VD w IFA W50 też to miały. Nawet posiadam gdzieś taki hamulec, bo kupowałem silnik z ciężarówki i przerabiałem do kombajnu.
tez mam taki hamulec leży na półce wymontowany od W50 mi do pługa nie jest potrzebny
Polum ten hamulec hamuje silnik a nie turbinę tzn turbo przy okazji do silnika bez turbo tez to można założyć. Nie tylko tatry to mają, sporo ciężarówek ma taki hamulec zmieniający silnik w sprężarkę
Wiem, że hamuje silnik.Chciałem tylko powiedzieć,że to turbu nie przeszkadza.
Tak, dokładnie,zmieniający silnik w sprężarkę.
Dwa lata temu kupiłem cztery te tłoki. Rzekomo są dla Ifa silnik 4VD, ale nie jestem pewien. Myślę, że są z Tatra148 lub Praga V3S lub Ifa 4VD chłodzony powietrzem?
Czy ktoś może powiedzieć?
Dokładnie, to jest Ifa chłodzona powietrzem - 2, 3, 4, 6 i 12 VD SRL. Oznaczenia silników są takie same, tylko końcówka zamiast W (Water) ma L (Luft).
O tych właśnie tłokach pisałem Ci już wcześniej poulm i to na 8-mej stronie tego wątku - http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 179#p34179 .
Tłoki z Tatry są bardzo podobne,mają taką samą średnicę, taky samy czop tłokowy i ma średnicy 45mm i tej samej komorze spalania.
Niestety tłok z tatry jest około 8 mm poniżej, niż tłok na zdjęciu, z środeku czopu do krawędzi tłoka ma 93,5mm, Tatra ma 85mm.
Panowie, przeglądając filmy na youtubie trafiłem na filmy yellow fortschritt i z komentarzy wynika, że założył turbo. Niestety milczy w tym temacie:(
rolnik 12 też odlądałem filmy kolegi yellow fortschritt i źle zrozumiałeś komentarze
To jest link do filmu z komentarzami http://www.youtube.com/watch?v=Vf9Hf4uuzd4
No właśnie, nie tyle yellow założył turbo co czesio/mazi
w tej chwili wymieniam na to z autosana tylko ze zimno i nie skonczyłem
Mój błąd, dzięki Przypał że mnie poprawiłeś za spostrzegawość masz ode mnie +
niema za co
Strony Poprzednia 1 … 14 15 16 17 18 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo