Odp: Ciągnik na gaz.
Jak widać nie ma znaczenia jaki silnik i jakie paliwo byle się opłacało http://www.youtube.com/watch?v=C3eRru7LfMw&NR=1
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » Ciągnik na gaz.
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 … 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jak widać nie ma znaczenia jaki silnik i jakie paliwo byle się opłacało http://www.youtube.com/watch?v=C3eRru7LfMw&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=Ln17jYbVk
można i czymś takim
Tomek zawiesił temat ale myślę że warto podrapać się po głowie cena ON dochodzi do 5 zł.
Cena LPG to około 2,5zł.
Nie myślę o przerobieniu tak by oprócz ropy do cylindra leciał też gaz.
( co myslę to piszę jak na końcu wyjdzie 30 gr zysku na godzine to przynajmniej bedzie napisane)Po przeczytaniu tego i owego wiem ze można uzyskać z VW 1,9 td 68 KM 125 Nm
10% mocy więcej tj. 75KM
11% momentu czyli + 17Nm
Wszystko przy zmniejszeniu dawki ON o 20 % i dodaniu LPG
VW średnio palił 11 a teraz pali 7+2 oszczędność na dzień dzisiejszy to około 13 zł brutto
To wszystko ktoś wymyślił i sprawdził
No a teraz teoria z naszymi silnikami
Zakładamy że silnik ma pracować przy 1600 obrotach 73 kW 100KM 425Nm (z wykresu)
Silnik utrzymany w dobrym stanie spala około 240g na kW tj około 0,21l/kW co daje 15,3l / godz
No i robimy tak
wciskamy gaz tak by obrotomierz poszedł 1200 obrotów ( 80%)
a potem puszczamy LPG tak by doszedł do 1600 obrotów
Teoretycznie
1200 obrotów daje nam jakieś 75 KM tj 55kW czyli spalamy jakieś 11 litrów ON
W VW zamiast 4 litrów ropy dano 2 gazu u nas analogicznie czyli też 2 litry gazu.
no i to nasza oszczędność około 15 zł na godzinę na dzień 100 zł
Ale jest jeszcze coś 10% mocy i momentu 110KM i 467 Nm (zamiast 100 i 425)
Mniej dymu z komina
Jak coś pisze żle to poprawcieA co do samej instalacji to cóż każdy kto miał zagazowaną benzynę i grzebał w instalacji sam wie jak to podpiąć butla od kuchenki i do przodu
Kto to sprawdzi?
Pytam bo wypadało by to zrobić przed sezonem a ja nie mam jak
No a w garażu tego sie nie da przetestować ciągnik musi pracować równo obciążonyzagadką jest też to jak na tą zmianę reagują stare silniki. 1,9 td to nowoczesna jednostka przy naszej IFA.... Wynik takiej modyfikacji w naszym silniku moze być znacznie lepszy bądź znacznie gorszy.......
http://www.uwm.edu.pl/egu/news/5/czytaj … a-gaz.html
http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-ga … -ekologia/
Temat wydaje się być ciekawy i całkiem rozwojowy....
- http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-ga … -ekologia/ ,
- http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&am … 0&f=38 ,
- http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewtopic.php?t=191 - tu warto zwrócić uwagę na ostatni post,
- http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=2444 ,
- http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=50647 - na tym forum trzeba się zarejestrować, ale tam niejaki wojtek_kom opisuje jak w ten sposób przerobił swojego Nissana Patrola i jak to mu się sprawowało,
- http://www.ac.com.pl/ - a w tej firmie podobno pracują nad takimi instalacjami do systemów Common Rail.
Mimo wszystko pozostaję przy swoim zdaniu, że gaz jest dobrym paliwem, ale w Junkersie, a ciągnik niech lepiej spala ropę we wszystkich możliwych postaciach (czyt. ON i OO)
Koledzy, to powinno was zaintrygować, bo mnie - bardzo.
Obrazki pochodzą z forum naszych południowych sąsiadów:
http://www.poljoprivredni-forum.biz/t46p90-ursus, są własnością użytkownika o nazwie Bećarina pusta
No i co wy na to?
no cos dziwnego silnik od sześcdziesiątki a rozrusznik jak by od IFY ...
No zobacz, na rozrusznik nie zwróciłem uwagi. Poza tym to jest sześciesiątka. Ciekawi mnie jeszcze jak rozwiązał sprawę z przepustnicą.
Mnie ciekawi o ile i jak go odprężył?
przepustnica .. przecież tam jest zwykła najzwklejsza przepustnica maualna(na linkę) od jakiegoś samochodu bez elektroniki .... co do rozrusznika to założony nie IFY a od Zetora 1212 lub podobnego, (one tez takie bucowate)
Bardzo zgrabna przeróbka. mniejsza efekty...
odprężyć hmmm nie wystarczy go przytkać np przepustnicą?
Tomek - masz na myśli jak zmniejszył stopień sprężania? Może taki jak jest mu nie zaszkodzi. Gaz chyba się nie zapali od ciśnienia.
Gaz chyba się nie zapali od ciśnienia
Jeśli to Hel albo CO2 to pewnie nie.
Widziałem ostatnio na złomie wózek widłowy Rak-2 z silnikiem od Ciapka i instalacją LPG. Gazownicy taką przeróbkę robią na biegu.
zlikwidował komorę spalania w tłoku czyli skrócił go o jakieś 2 cm i już sprężanie spadlo
Panowie, diesla zasilać gazem można na trzy sposoby. Pierwszy sposób to zrobić mu zasilanie jednopaliwowe, tak jak na fotkach powyżej, ale to jest dość kłopotliwe i raczej nie ma większego sensu. Drugi sposób to przerobić go na zasilanie dwupaliwowe i tu mamy również dwie możliwości. Jedna to stworzyć takie warunki, że LPG będzie paliwem dominującym, a ON będzie podawane tylko w bardzo małej dawce (od 5% do 15%) pełniącej rolę dawki inicjującej wybuch, czyli krótko mówiąc zastępującej świecę iskrową z układu pierwszego i tu niestety też z przeróbką wcale nie jest tak kolorowo jakby to się wydawało na pierwszy rzut oka. Kolejny sposób, to taki, że ON będzie paliwem dominującym, a LPG pełni rolę tylko dodatku do niego (od 5% do 20% dawki) czyli taki powiedzmy podtlenek azotu, który bardzo lubią tuningowcy i o tym właśnie sposobie pisze Krzysiek. Z tych wszystkich możliwości sposób ten jest najprostszy w wykonaniu i na świecie stosuje się go równie często, np. w Australii. Metoda ta, przy prawidłowym wykonaniu pozwala zaoszczędzić sporo ON przy jednocześnie niewielkim zużyciu LPG. Taki miks paliwa korzystnie wpływa też na parametry użytkowe silnika takie jak moc i moment, a także pozwala znacznie ograniczyć składniki toksyczne i sadzę która wydostaje się z wydechu. W sumie to same zalety, ciekawe gdzie jest ten haczyk? Ciekawe też jak taki sposób zasilania zniesie komora M? Krzysiek, będziesz pionierem i jakby co to ja jestem z Tobą i służę Ci pomocą.
no tak tylko powstaje jeszcze problem kłopotliwego tankowania LPG bo jam masz stacje pod nosem to pół biedy ale jak musisz do stacji jechac np 10km to już pojawia sie problem
Eeee tam... Gazu idzie na to bardzo mało więc taki problem, to żaden problem
wojtas to akurat nie problem.
Mój wujek miał taką instalację w widłaku bułgarskim z baniakiem i tokarz mu dorobił przewód który wkręcał w butlę gazową (taką od kuchenki) i do otworu tankowania przy butli, odwracał butlę do góry nogami i ok 80% gazu "przepływało" do zbiornika - trwało to około pół minuty.
Potem go to nudziło to wypieprzył ten zbiornik i zrobił bezpośrednie podłączenie butli gazowej do instalacji..... tyle że dobrze to zlecić jakiemuś fachowcowi od gazu żeby na koniec jeszcze szczelność sprawdził...
Ale czad! Po prostu zaniemówiłem jestem w głębokim szoku że to jest możliwe.
podnoszę napięcie będzie eksperyment.... ;-)
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 … 14 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Zrób to sam » Ciągnik na gaz.
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo