121

Odp: Ciągnik na gaz.

Jak widać nie ma znaczenia jaki silnik i jakie paliwo byle się opłacało   http://www.youtube.com/watch?v=C3eRru7LfMw&NR=1

122

Odp: Ciągnik na gaz.

http://www.youtube.com/watch?v=Ln17jYbVk
można i czymś takim

123

Odp: Ciągnik na gaz.

Krzysiek napisał/a:

Tomek zawiesił temat  ale myślę że warto podrapać się po głowie cena ON dochodzi do 5 zł.
Cena LPG to około 2,5zł.
Nie myślę o przerobieniu tak by oprócz ropy do cylindra leciał też gaz.
( co myslę to piszę jak na końcu wyjdzie 30 gr zysku na godzine to przynajmniej bedzie napisane)

Po przeczytaniu tego i owego wiem ze można uzyskać z VW 1,9 td 68 KM 125 Nm
10% mocy więcej tj. 75KM
11% momentu czyli + 17Nm
Wszystko przy zmniejszeniu dawki ON o 20 % i dodaniu LPG
VW średnio palił 11 a teraz pali 7+2 oszczędność na dzień dzisiejszy to około 13 zł brutto
To wszystko ktoś wymyślił i sprawdził
No a teraz teoria z naszymi silnikami
Zakładamy że silnik ma pracować przy 1600 obrotach 73 kW 100KM 425Nm (z wykresu)
Silnik utrzymany w dobrym stanie spala około 240g na kW tj około 0,21l/kW  co daje 15,3l / godz
No i robimy tak
wciskamy gaz tak by obrotomierz poszedł 1200 obrotów ( 80%)
a potem puszczamy LPG tak by doszedł do 1600 obrotów
Teoretycznie
1200 obrotów daje nam jakieś 75 KM tj 55kW czyli spalamy jakieś  11 litrów ON
W  VW zamiast 4 litrów  ropy dano 2 gazu u nas analogicznie czyli też 2 litry gazu.
no i to nasza oszczędność około 15 zł na godzinę na dzień 100 zł
Ale jest jeszcze coś 10% mocy i momentu 110KM i 467 Nm  (zamiast 100 i 425)
Mniej dymu z komina
Jak coś pisze żle to poprawcie

A co do samej instalacji to cóż każdy kto miał zagazowaną benzynę i grzebał w instalacji sam wie jak to podpiąć butla od kuchenki i do przodu
Kto to sprawdzi?
Pytam bo wypadało by to zrobić przed sezonem a ja nie mam jak
No a w garażu  tego sie nie da przetestować ciągnik musi pracować  równo obciążony

zagadką jest też to jak na tą zmianę reagują stare silniki. 1,9 td to nowoczesna jednostka przy naszej IFA....  Wynik takiej modyfikacji w naszym silniku moze być znacznie lepszy bądź znacznie gorszy.......

http://www.uwm.edu.pl/egu/news/5/czytaj … a-gaz.html
http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-ga … -ekologia/

Temat wydaje się być ciekawy i całkiem rozwojowy....

- http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-ga … -ekologia/ ,
- http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&am … 0&f=38 ,
- http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/viewtopic.php?t=191 - tu warto zwrócić uwagę na ostatni post,
- http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=2444 ,
- http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=50647 - na tym forum trzeba się zarejestrować, ale tam niejaki wojtek_kom opisuje jak w ten sposób przerobił swojego Nissana Patrola i jak to mu się sprawowało,
- http://www.ac.com.pl/ - a w tej firmie podobno pracują nad takimi instalacjami do systemów Common Rail.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

124

Odp: Ciągnik na gaz.

Mimo wszystko pozostaję przy swoim zdaniu, że gaz jest dobrym paliwem, ale w Junkersie, a ciągnik niech lepiej spala ropę we wszystkich możliwych postaciach (czyt. ON i OO)

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

125

Odp: Ciągnik na gaz.

Koledzy, to powinno was zaintrygować, bo mnie - bardzo.
Obrazki pochodzą z forum naszych południowych sąsiadów:
http://www.poljoprivredni-forum.biz/t46p90-ursus, są własnością użytkownika o nazwie Bećarina pusta


http://img410.imageshack.us/img410/9493/ursus005z.jpg
http://img410.imageshack.us/img410/3647/ursus004.jpg
http://img410.imageshack.us/img410/7606/ursus006.jpg
http://img410.imageshack.us/img410/1333/ursus003.jpg
http://img410.imageshack.us/img410/5070/ursus001.jpg

No i co wy na to?

126

Odp: Ciągnik na gaz.

no cos dziwnego silnik od sześcdziesiątki a rozrusznik jak by od IFY ...

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

127 Ostatnio edytowany przez piotr_czaplinski (2011-02-04 22:22:29)

Odp: Ciągnik na gaz.

No zobacz, na rozrusznik nie zwróciłem uwagi. Poza tym to jest sześciesiątka. Ciekawi mnie jeszcze jak rozwiązał sprawę z przepustnicą.

128

Odp: Ciągnik na gaz.

Mnie ciekawi o ile i jak go odprężył?

129

Odp: Ciągnik na gaz.

przepustnica .. przecież tam jest zwykła najzwklejsza przepustnica maualna(na linkę) od jakiegoś samochodu  bez elektroniki  ....  co do rozrusznika to założony  nie IFY a od Zetora 1212 lub podobnego, (one tez takie bucowate)

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

130 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2011-02-04 22:56:52)

Odp: Ciągnik na gaz.

Bardzo zgrabna przeróbka. mniejsza efekty...
odprężyć hmmm nie wystarczy go przytkać np przepustnicą?

131

Odp: Ciągnik na gaz.

Tomek - masz na myśli jak zmniejszył stopień sprężania? Może taki jak jest mu nie zaszkodzi. Gaz chyba się nie zapali od ciśnienia.

132

Odp: Ciągnik na gaz.

Gaz chyba się nie zapali od ciśnienia

Jeśli to Hel albo CO2 to pewnie nie.

133

Odp: Ciągnik na gaz.

Widziałem ostatnio na złomie wózek widłowy Rak-2 z silnikiem od Ciapka i instalacją LPG. Gazownicy taką przeróbkę robią na biegu.

Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko - Ósmy dzień tygodnia

134

Odp: Ciągnik na gaz.

zlikwidował komorę spalania w tłoku czyli skrócił go o jakieś 2 cm i już sprężanie spadlo

Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

135

Odp: Ciągnik na gaz.

Panowie, diesla zasilać gazem można na trzy sposoby. Pierwszy sposób to zrobić mu zasilanie jednopaliwowe, tak jak na fotkach powyżej, ale to jest dość kłopotliwe i raczej nie ma większego sensu.  Drugi sposób to przerobić go na zasilanie dwupaliwowe i tu mamy również dwie możliwości. Jedna to stworzyć takie warunki, że LPG będzie paliwem dominującym, a ON będzie podawane tylko w bardzo małej dawce (od 5% do 15%) pełniącej rolę dawki inicjującej wybuch, czyli krótko mówiąc zastępującej świecę iskrową z układu pierwszego i tu niestety też z przeróbką wcale nie jest tak kolorowo jakby to się wydawało na pierwszy rzut oka. Kolejny sposób, to taki, że ON będzie paliwem dominującym, a LPG pełni rolę tylko dodatku do niego (od 5% do 20% dawki) czyli taki powiedzmy podtlenek azotu, który bardzo lubią tuningowcy i o tym właśnie sposobie pisze Krzysiek. Z tych wszystkich możliwości sposób ten jest najprostszy w wykonaniu i na świecie stosuje się go równie często, np. w Australii. Metoda ta, przy prawidłowym wykonaniu pozwala zaoszczędzić sporo ON przy jednocześnie niewielkim zużyciu LPG. Taki miks paliwa korzystnie wpływa też na parametry użytkowe silnika takie jak moc i moment, a także pozwala znacznie ograniczyć składniki toksyczne i sadzę która wydostaje się z wydechu. W sumie to same zalety, ciekawe gdzie jest ten haczyk? Ciekawe też jak taki sposób zasilania zniesie komora M? Krzysiek, będziesz pionierem i jakby co to ja jestem z Tobą i służę Ci pomocą.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

136

Odp: Ciągnik na gaz.

no tak tylko powstaje jeszcze problem kłopotliwego tankowania LPG bo jam masz stacje pod nosem to pół biedy ale jak musisz do stacji jechac np 10km  to już pojawia sie problem

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

137

Odp: Ciągnik na gaz.

Eeee tam... Gazu idzie na to bardzo mało więc taki problem, to żaden problem wink

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

138 Ostatnio edytowany przez maxi900 (2011-02-07 01:29:52)

Odp: Ciągnik na gaz.

wojtas to akurat nie problem.

Mój wujek miał taką instalację w widłaku bułgarskim z baniakiem i tokarz mu dorobił przewód który wkręcał w butlę gazową (taką od kuchenki) i do otworu tankowania przy butli, odwracał butlę do góry nogami i ok 80% gazu "przepływało" do zbiornika - trwało to około pół minuty.

Potem go to nudziło to wypieprzył ten zbiornik i zrobił bezpośrednie podłączenie butli gazowej do instalacji..... tyle że dobrze to zlecić jakiemuś fachowcowi od gazu żeby na koniec jeszcze szczelność sprawdził...

139

Odp: Ciągnik na gaz.

Ale czad! Po prostu zaniemówiłem jestem w głębokim szoku że to jest możliwe.

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

140

Odp: Ciągnik na gaz.

podnoszę napięcie będzie eksperyment.... ;-)