101

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

widze że ty masz MTz 52  daje to rade czy słabe jak pajecze siki ??  wypowiedz sie c o tym MTz ciągniesz jaki pług itp

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

102

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

MTZ 50 czy 52 ten jest z napędem mają 70 koni ,a 50 i 52 to model a nie moc ciągnika. I powinny mieć te konie bo zawsze były silniejsze od polskiej c 360. A MTZ 80 i82 mają 80 koni .

103

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

ten model co mam na oku to jest  Belarus 572

i ma silnik D 242

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

104

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Wojtas na moich piaskach ciągnę czwórkę obrotową Krone i idzie z przyzwoitą prędkością,w żniwa ciągnie dwie przyczepy od stara d-50 na podwójnych bokach pełne pszenżyta i też daje sobie rade.A ten Belarus 572 to ma silnik z wlewem oleju po lewej stronie i z świecami żarowymi na każdy cylinder? Bo jeśli ma głowicę z świecą płomieniową to myślę że ma silnik 80 konny bo widziałem takie wersje sprowadzone z Hiszpanii.

105

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Witam. Czy wie może ktoś jak ustawić zapłon w MTZ- cie 82 bez doładowania. Idea ustawiania jest mi znana czyli blokować kołkiem koło zamachowe i kapilara na pierwszą sekcję pompy. Chodzi mi jak ten zapłon przestawić. Bo pompa ma niesymetryczny wielowypust który wchodzi w piastę napędzającego  koła zębatego. I tu nic nie da się regulować. Natomiast z drugiej strony koła widoczne są (po odkręceniu dekielka) dwie śruby które przykręcone są do koła zębatego i trzymają piastę z wielowypustem. Ale tam nie ma tzw. otworów łezkowych tylko takie zwykłe. Przecież przestawienie o jeden otwór to zdecydowanie za dużo. Zatem jak to zrobić?

106

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Początek wtrysku ustawia się własnie po odkręceniu dekielka . Tam  różne możliwości przykręcenia tych śrób, jak rozkręcisz i umyjesz to będziesz widział wszystkie możliwosci. Można precyzyjnie ustawić zapłon.

107

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Panowie czy za przeproszeniem ruscy inżynierowie muszą być aż tak bardzo głupi. Jak oni rozwiązali problem ustawienia zapłonu w tym modelu, przecież to jest porażka. Jak ustawiam w te otwory na tym pseudo sprzęgle to albo jest za późny albo za wczesny. I niestety nie ma takiej kombinacji żeby był w sam raz. Mam w związku z tym pytaniem czy ktoś to może przerabiał. Chodzi mi o rozpiłowanie tych otworów tak aby powstały tzw. fasolki wtedy problem z ustawieniem zapłonu odszedł by w niepamięć. Bo inaczej nic z tego nie będzie.
Przysłowie sie sprawdza, że ruski sprzęt jest odporny na wiedzę i trudny na zaje*****.

108

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Rolnik a nie pomyślałeś że ruski zrobił to dobrze tylko jakiś mądry polak namieszał. Obracałeś to niby sprzęgiełko o 180 stopni i sprawdzałeś czy nie jest lepiej bo jak znam życie to na pewno nie a na Rosjan narzekasz.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

109

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Tego sprzęgła  nie da się obrócić bowiem posiada ono wewnątrz niesymetrycznie nacięte frezy które współpracują z wałkiem pompy. Niestety ruscy to debile.

110

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

To skoro oni są debilami produkując traktor to kim ty jesteś skoro nie potrafisz kontu wtrysku ustawić !!! ps. zapłon to się w benzyniaku ustawia .

111 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2011-02-04 20:31:43)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

rolnik napisał/a:

Tego sprzęgła  nie da się obrócić bowiem posiada ono wewnątrz niesymetrycznie nacięte frezy które współpracują z wałkiem pompy. Niestety ruscy to debile.

No kolego to się wpakowałeś big_smile ! Ja miałem to samo hmm ! też za hole... nie dawało sie tej pompy ustawić na tych pierniczonych  otworach ! Ojciec kombinował przynajmniej dwa dni z tymi otworami !! W końcu ustawił jakoś na tych otworkach i do tej pory chodzi . A powiedz  czy znasz się trochę  na majsterkowaniu i znasz schemat  działania silnika , jak nie to weś lepiej  mechanika  :hmmm:
ps. nie obrażaj naszych wschodnich braci Słowian !  bo ciągnik ma parę niedociągnięć ale zapier... w polu jak szalony  tongue

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

112 Ostatnio edytowany przez rolnik (2011-02-04 20:34:41)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Jak już kolega Koseś jest tak bardzo uszczypliwy to po pierwsze nie piszemy kontu tylko konta i nie przez "on" tylko przez ą. Tak więc proszę się przeprosić ze słownikiem ortograficznym.
A co do zapłonu to tak moja wina ale wszyscy wiedza że chodzi mi o ustawienie początku wtrysku czyli tzw PW.
Potrafię ustawić tylko że fizycznie jest to niemożliwe. Oni ustawili ale kto powiedział, że dobrze to było zrobione. Ma ktoś jakieś sugestie czy tylko głupie docinki.

Do Sebastian budowę tak prostego silnika mam w jednym paluszku. A ustawianie zapłonu to dla mnie codzienność. Oczywiście, że można ustawić bo ustawiłem ale nie tak jak należy tzn. albo za wczesny albo za późny.
Parę niedociągnięć dobre. Parę rzeczy to jest tam zrobione dobrze. Układ przeniesienia napędu na przód, układ hydrauliki to jedna wielka porażka.

113

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Kolego Rolnik nie jestem uszczypliwy i nie są to głupie docinki w przeciwieństwie do ciebie ! Skoro producent nie przewidział regulacji to jej nie potrzeba i jeśli nie możesz poprawnie ustawić pompy na znaki i rurkę kapilarną to być może masz skręcony wałek w pompie lub od strony napędu .

114

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Rolnik wiesz co nie rozumie Cię po co kupiłeś i trzymasz tego MTZ skoro to taka niedoróbka?? A może konstruktor tej maszyny był bardziej inteligentny od Ciebie i pewnie byś zamiast docinek otrzymał jakąś pomoc gdyby nie te obraźliwe słowa w kierunku Rosjan i tej nieszczęsnej maszyny w Twoich rękach.

Tel.795-243-626
Trudno jest byc ***, ale ktoś to musi robic...
https://web.facebook.com/JanMir-1851091 … page_panel
http://www.janmir.com.pl

115 Ostatnio edytowany przez Sebastian (2011-02-04 20:56:03)

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

rolnik napisał/a:

Do Sebastian budowę tak prostego silnika mam w jednym paluszku. A ustawianie zapłonu to dla mnie codzienność. Oczywiście, że można ustawić bo ustawiłem ale nie tak jak należy tzn. albo za wczesny albo za późny.
Parę niedociągnięć dobre. Parę rzeczy to jest tam zrobione dobrze. Układ przeniesienia napędu na przód, układ hydrauliki to jedna wielka porażka.

Spokojnie nerwy to w konserwy .  Jak taki zły to po co go  kupiłeś specu tongue Jak będziesz wszystkim dogryzał to na pewno ktoś pomoże ?

" Czasem trzeba zrobić krok w tył  by móc zrobić dwa do przodu . "

116

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

To nie jest mój ciągnik, tylko znajomego. A stoi u mnie bo go naprawiam. Nie chciałbym nigdy takiego ciągnika. Fajnie usłyszeć od Kolegi Koseś, że producent nie przewidział regulacji początku wtrysku. Będzie to prawdopodobnie pierwszy silnik bez takiej regulacji.
Ja tylko zadałem pytanie czy komuś udało się wyregulować PW tak jak należy. I proszę o odpowiedź. Wszyscy tu się obrażają jak mówię, że mtz pod względem rozwiązań konstrukcyjnych jest do niczego. Nie ma się co kłócić bo tak jest.
Pomoże ktoś jednym czy dwoma zdaniami czy kłótni będzie cd.

117

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

hmm   z ciekawości  poszukałem w google i nawet tam  nie wiedza jak to ustawic big_smile  czyli jestesmy 100lat za murzynami  .... znowu  pare innych opini znalazłem że  wsadza się pompę i  ma chodzic inaczej jej nie włoży a  lekkie poprawki  ustawienia PW  mozna dokonac poprzez popuszczenie śrub mocujących pompe do bloku i przesunięcie  pompy  w jedną lub drugą ... jaka prawda tego to nie wiem


tak z ciekawości po co żeś wyciągał pompę ??   i może wiesz jak się zwiększa dawkę paliwa big_smile  bo kumpel sie głowi i nie wiemy po co są tam 2 śrubki big_smile

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

118

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

Widzę, że kolega Wojtas poważnie podchodzi do sprawy. Oczywiście można wsadzić pompę bo tam są niesymetrycznie wykonane frezy, ale co z tego jak PW będzie niewłaściwy. A na śrubach mocujących pompę to nić praktycznie się nie ustawi bo tam nie ma luzu, więc odpada. Tylko na sprzęgle ale tam tylko da się to robić skokowo i też nie wychodzi jak należy. Pompa była zawieziona do naprawy, a wtryskiwacze sam wyregulowałem na próbniku. Ciągnik bardzo ciężko zapalał. Stwierdziłem, że układ zasilania załatwiła woda, która nie była spuszczana z odstojnika. Iglice wtryskiwaczów zardzywiały, co do sekcji tłoczących nie wypowiadam się ale podejrzewam, że też były już zużyte. Nie rozkręcałem tej pompy ale dawkę można zwiększyć albo na listwie albo na każdej sekcji osobno obracają nieco tłoczki w odpowiednią stronę.

119

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

rolnik jak możesz to  pstryknij fotkę tego i  pokaż jak to wygląda bo na oczy  tego nie widziałem ...

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

120

Odp: MTZ i wszystko co z nim związane

A na śrubach mocujących pompę to nić praktycznie się nie ustawi bo tam nie ma luzu, więc odpada.     Jak nie ma luzu to można go zrobić .