61

Odp: Koniec slinika

na tym silniku przejechałem 5 sezonów a dodatkowo przyjechałem  kombajnem z Czech na własnych kołach (mieszkam w okolicy Poznania) żadnego remontu nie robiłem ale w ostatnim czasie miał coraz większe zapotrzebowanie na olej bo 5 litrów dolewki na dzień już mu nie starczało ale chyba miał gdzieś wyciek bo każdego dnia był bardziej usmarowany dlatego było w planach wyciągnąć w tym roku silnik i sprawdzić to ale on sam wcześniej się skończył

a wracając do samej awarii to było tak że wieczorem w piątek zaczęło coś "psykać" przy głowicy, myślałem że to uszczelka pod głowicą ale następnego dnia rano okazało się że jedna szpilka od wtryskiwacza pękła i "psykał" spod wtryskiwacza, po wymianie szpilki przez jakieś 10 godzin kombajn szedł bez problemów aż nagle coś trzasnęło i silnik zgasł jak się okazało to zrobiła mi się wielka dziura w silniku, w całym nieszczęściu dobrze że stało się to przy końcu pola i miałem już podniesiony heder bo można było ściągnąć kombajn ciagikiem

62

Odp: Koniec slinika

Moi drodzy jestem bardzo zainteresowany kupnem E516B ale chciałbym wysłuchać waszych opinii na temat silnika w tych kombajnach.Jak do tej pory słuchalem takich historii że głowa mała,nawet poparte faktami, patrząc na znajomego ze wsi który przed sezonem non stop coś w nim baboli .Nawet dwa sezony do tyłu miał kopyta na wieżchu, przez co dwie kapitalki,ale dla czego? Drugiemu się zapalił i prawie cały spłonoł...Bardzo was proszę o opinie co kolwiek na ten temat, ceny części itp...

63

Odp: Koniec slinika

ja mam dwie 517 jak coś to pisz  tu albo na GG13429507.
   W każdym razie jestem bardzo zadowolony z tych kombajnów mają wydajność  powiem ci że sa lepsze niż case 1680

64

Odp: Koniec slinika

My swojego E 516 B mamy dopiero pierwszy sezon, silnik oryginalny nigdy nie rozbierany ani wyjmowany (tak mi się wydaje żadnych śladów na śrubach mocujących silnik, wtryskach czy innych elementach nie ma). Kombajn jest z 87 roku ile ma mth tego to ja nie wiem na pewno nie mało. Paliwa też spala nie mało, ten kombajn musi być w pełni sprawny i trzeba nim kosić a nie udawać że się coś robi, bo się po prostu nie opłaca. Oleju dolałem 3 litry na 30 skoszonych hektarów. I co mnie zdziwiło po wprowadzeniu kombajnu do garażu jest z 5mm ponad stan fakt że jak dolewałem to stal lekko z górki a teraz stoi na równym, więc zużycie oleju na bardzo przyzwoitym poziomie. Ale gdy przyjąć że dolane byle te trzy litry to zużycie oleju napędowego do zużycia oleju w silniku wynosi mniej więcej 0,4% !!! Norma bodajże podaje 2% jak ktoś dokładnie wie to niech mnie poprawi. Mieliśmy problem z pompą paliwową ciężko zapalał i bardzo dużo palił. Po wymianie pompy (oczywiście nie nowa ani regenerowana) zapala bez porównania i spalał dużo mniej. Z sieczkarnią w wysokim życie silnik nic nie odczuwa, zresztą wszyscy posiadacze tych kombajnów mówią że mocy to im nie brakuje.   Ma plusy i minusy jak każdy, nowoczesna to już nie jest konstrukcja. Jeszcze co do silników to ponoć tak jest że tłoki im bokiem wychodzą big_smile, ale moim zdanie jest to wynikiem zaniedbania, stan oleju i filtr. Z resztą silniki w 512 czy 514 też mają od czasu do czasu takie wyskoki. Napisałeś że komuś się spalił, no tak a ile razy się słyszy że komuś się spalił Claas, Jonh Deere czy Bizon na to nie ma mocnych zawsze się może jakieś łożysko zatrzeć i pożar gotowy. Bo od silnika to mi się wydaje że jest mało prawdopodobne aby powstał pożar, oczywiście jak jest wszystko sprawnie i szczelne. To tyle z moich skromnych odczuć co do silnika po pierwszym sezonie, a negatywnie to piszą o tym kombajnie tylko ludzie którzy go nigdy nie mieli, tylko coś tam sobie ubzdurali takie jest polskie rozumowanie co nie moje to do du... i beeee. Nie mówię że byś za wszelką cenę kupił sobie ten kombajn i że jest najlepszy na świecie bo nie jest. Ale stosunek ceny do jakości i możliwości jest baaardzo korzystny.

65

Odp: Koniec slinika

a mógłbyś w przybliżeniu podać minimalne i maksymalne spalanie paliwa tego kombajnu na hektar ,motogodzinę ...

66

Odp: Koniec slinika

Jeśli mogę się wtrącić, to te silniki palą ok 20 litrów na godz pracy, wiem to od kolegi, który posiada 516 i jest z niego bardzo zadowolony.

tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

67

Odp: Koniec slinika

palą 20-24 ale to tylko przy gdy pracuje z sieczkarnią clasa bez siećkarni to te 20l na godzine a jeżeli silnik jest w troche gorszym stanie czyli puszcza paliwo świecami  i leje wtryskami to wtedy ponad 30l zrzera

68

Odp: Koniec slinika

A jaka wydajność tych kombajnów jest

69

Odp: Koniec slinika

ja swoimi robie bez kłopotu 3ha/godz  ale do 3,5ha/godz można dojść i to przy niezłej wydajności no i warunek musi być równe i długie pole

70

Odp: Koniec slinika

Ja dokładnie to stwierdzić nie mogę ile pali bo jak napisałem wcześniej mieliśmy sporo problemów z układem paliwowym. Powiem tak można podzielić silniki według spalania na dwa rodzaje pierwsze jakby typ to te co były montowane w E 516 według danych spalają 27 litrów ON na godzinę pracy, drugi typ montowany był w E 516 B i E 517 i on spala około 10% mniej co daje około 24 litrów. Głowna różnica to zmniejszone obroty maksymalne z 2200 na 2000. To jest teoretycznie a praktycznie to każdy penie pali inaczej, dokładnie to mogę napisać po następnych żniwach bo w tym roku to nie było czasu na dokładne sprawdzanie spalania, a nie będę strzelał że palił 10, 20 czy 30 litrów na godzinę bo dokładnie nie wiem. Zresztą w tym roku to była nauka tego kombajnu a nie prawdziwe koszenie, chociaż wcześniej mieliśmy Bizona przez kilkanaście lat to i tak trzeba jeszcze się dużo nauczyć. Jak będzie dobry kombajn to zużycie paliwa w przeliczeniu wyjdzie jak w każdym innym. Co do wydajności koszenia to w podług Bizona bo do tego mogę porównać ze swojego doświadczenia to po prostu nie ma porównania, na pewno ponad dwa razy większa, szeroki heder mniej zawracania a na tym się zyskuje, no i tak gęstych zbóż jak w tym roku to u nas nigdy nie było. A teraz teoria, dla małego porównania E 512 (można powiedzieć że wydajność taka jak Bizon) projektowany był na przerób skoszonej masy w wielkości 5 kg/s, natomiast E 516 był zaprojektowany na 14 kg/s więc różnica w przerobie jest co nie.

71

Odp: Koniec slinika

To ją wiem czy dużo palą a jak spalają to i robią

72

Odp: Koniec slinika

co do silnikow to tylko trzeba na plynie jeździc 516 bo go przegrzejesz i gotowe wystawienie kopyta . ale to nie problem wstawiasz sw-680 i chodzi jeszcze lepiej . koszt silnika nie duzy smile a jak turbinka zagwizda to az miło . dobry duzy i tani kombajn

73

Odp: Koniec slinika

Koledzy pomozcie wtryski po regeneracji i nie pali na jeden gar wtrysk wyjety do gory i rozpyla co jest przyczyna

74

Odp: Koniec slinika

brak kompresji ??

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

75

Odp: Koniec slinika

Czyli wypalone zawory albo bardzo zdarte pierścienie.Jak zdarte pierścienie to powinien brać dużo oleju a jak zawór to powinno być słychać pukanie albo stukot.W ostateczności możesz mieć wypalony tłok.

76 Ostatnio edytowany przez Fenol (2010-08-14 23:10:38)

Odp: Koniec slinika

dziura w tłoku na przeciwko wtrysku, widziałem takie coś w audi smile



powodzenia wuja!

Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

77

Odp: Koniec slinika

Tez podejrzewam wypalony zawor oleju bierze dwa litry na dzien mysle ze przy wypalonym tloku dmuchal by z odmy a nie glowice mam w zapasie dzeeki koledzy

78

Odp: Koniec slinika

mam takie pytanie jeśli ktoś potrafiłby mi odpowiedzieć to chciałbym poznać podstawowe przyczyny tych wystawionych kopyt w ifa 4VD? nie znalazłem lepszego miejsca na ten temat...

79 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2011-07-22 19:30:24)

Odp: Koniec slinika

Główna przyczyna to brak oleju i to w dwóch miejscach. Pierwsze, to głowa tego, co zabiera się za silnik, a drugie to wał i korbowody.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

80

Odp: Koniec slinika

Według mnie to,pierwsza przyczyna -zły filtr który się zgniata i nie dochodzi olej na wał a druga to wtryski bo jeśli 3 wtryski leją a co za tym idzie 3 garki dostają mniej paliwa i są słabsze a jeden ma pełną moc to musi nadrabiać za resztę i wtedy nie wytrzymuję i łapie na panewce albo wywala kopyto.