Odp: sprzęgło gumowe
Moje łożysko nie takie cuda wytrzymało.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » sprzęgło gumowe
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Moje łożysko nie takie cuda wytrzymało.
Jamir masz racje też w żniwa to wymieniałem padło podczas jazdy samym traktorem na pole dojechał i coś chrupneło i było po jeździe i powrót już na holu nowa połow akoła 4 godz. pracy i maszyna sprawna
Pietia jak byś mógł to opisz w miarę co i jak będę wdzięczny.
Jamir szkoda, że nie zrobiłem dokumentacji fotograficznej przydałaby się dla innych, więc tak awaria była w sobotę popołudniu zakup nowej gumy oryginalnej z Niemiec po okazyjnej cenie 120 zł
Zakres prac:
- odkręcić całe oblachowanie silnika
- puścić płyn chłodniczy, odkręcić chłodnicę
- zdemontować cały filtr powietrzny
- chłodnicę olejową odkręcić od dołu i pochylić do przodu (to wystarczyło w moim przypadku)
- zdemontować bak paliwa razem z podstawa (przy wyjęciu silnika nie ma potrzeby, ale podczas montowania jest więcej miejsca)
- przeprowadzić wszystkie potrzebne prace pozwalające na zdemontowanie silnika z ramy(odłączyć wszystkie kable, rozrusznik, alternator, czujniki ciśnienia)
- odkręcić poduchy silnika i ponieść silnik lekko odpychając breszką lub łyżką montażową w moim przypadku był bardzo przydatny tur na rusku, ale z tego, co pamiętam masz fajną kopareczkę bardzo przydatna przy podnoszeniu jak nie miałem tura potrafiłem to zrobić CYKLOPEM
Sprzęgło gumowe od strony sprzęgła jest wsunięte na wieloklinowy wałek około 6 lub 7 centymetrów
- po zdjęciu silnika można przystąpić do rozbierania sprzęgła gumowego po rozkręceniu zewnętrznych śrub 12 mm jest ich chyba jak dobrze pamiętam 6 lub 8 sztuk sprzęgło rozpadnie się na dwie części. Lewa połowa jest przykręcona do koła zamachowego na kilka śrub za pomocą takiej wielkiej okrągłej podkładki po odkręceniu wszystkiego naszym oczom ukazuje się duże koło zębate i zerwane sprzęgło gumowe.
Jamir zakładasz nową gumę i postępujesz na odwrót jak opisałem zaczynasz wszystko skręcać.
- a jeszcze jedno bardzo ważne nie skręcaj całego sprzęgła na silniku tylko jedna część załóż na wałek sprzęgłowy będzie Ci łatwiej zamontować silnik na ramie traktora po ustawieniu silnika w ramie możesz przystąpić do skręcenia tych gum a i nie zapomnij o dużych pierścieniach blaszanych obejmujących gumy przed montażem silnika.
- mam nadzieje, że nie opisałem tego zbyt chaotycznie, ale w miarę przejrzyście
Jak masz jakieś pytania dzwoń 501 29 63 10
Pozdrawia
Dzięki Pietia tylko jest mały problem z tym silnkiem bo niestety nie mam ładowarki tam gdzie stoi forsz i muszę wymyslec inny sposób na rozebranie tego i na dodatek szybko i najlepiej bez rozkręcania, jutro zaczynam to zobaczymy jak to można jeszcze zrobic bo niemiaszki na pewno miały jeszcze jakiś inny sposób na to.
Jamir jak tam wymiana gumy ???????????
Pietia zostało mi jechac do Bendka po gumę zawieśc podnośnik żeby silnik wytargac i zrobione, kurde nie ma chyba innej łatwiejszej możliwości jak wysunąc silnik. Zrobię fotorelację i opiszemy żeby inni mieli łatwiej.
U nas nie było problemu jest tur tak że wystawic silnik to jest chwila tym bardziej jak to się robiło juz kilka razy w życiu.
No ja wpadłem na pomysł że pogadam z kolega co ma HDS i mi go podniesie bo do góry jakieś 40cm i wymienię i wstawi spowrotem.
Koledzy mam pytanie mianowicie podczas gaszenia ciągnika słychać mocne stukanie z tego gumowego sprzęgła. Czy to oznaki kończącej się gumy?
A jak odpalasz też stuka ? Może łożyska na którym zawieszone jest sprzęgło poszły ? A tobie się wydaje że to sprzęgło gumowe ?
to stuka ta zębatka na wieloklinie wałka i przenosi na obudowę sprzęgła ja u siebie wymieniłem na nową i nie wiele pomogło (te typy tak maja)
To dobrze bo już myślałem że się kończy to sprzęgło. Dzięki.
A jak odpalasz też stuka ? Może łożyska na którym zawieszone jest sprzęgło poszły ? A tobie się wydaje że to sprzęgło gumowe ?
A jest jakiś sposób żeby sprawdzić te łożyska bez wyciągania silnika?
Ja niestety nie wiem :nie_wiem: . Za mało czasu go mam. I tak mnie czeka remont przynajmniej skrzyni bo czuje że długo nie pociągnie
to nie lorzysko to wieloklin weż go przyspawaj i przestanie stukać
Skoro tak mówisz to pewnie tak jest. Trzeba się do tego przyzwyczaić.
ja mam pospawane już od paru lat i nie stuka
No może trzeba będzie kiedyś nad tym pomyśleć przy okazji remontu sprzęgła.
ja mam pospawane już od paru lat i nie stuka
nie wierzę ? tą drogą zębatkę na stałe ? a jak przyjdzie wymiana łożyska na tym wieloklinie :hmmm:
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Sprzęgło , WOM , ULS » sprzęgło gumowe
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo