Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Uno problemo
www.rajstop.pl - Raj dla stóp Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy. Piszę poprawnie po polsku.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Strony Poprzednia 1 … 7 8 9 10 11 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Uno problemo
Tak Się jeszcze zastanawiam ile kucyków jeszcze zostało w tym silniku ???? Bo jeżeli okaże się że nie będzie w stanie wydusić z niego minimum 140 koników to nie bardzo jest sens go kupować ???? Przecież o to nam wszystkim chodzi żeby zwiększyć moc naszych Ciągników .
Sama kultura pracy jest dużo lepsza.
Ale znowu myślę 6ct107 czy taki był by lepszy..
Ja i tak nadal jestem za V8.
Mam do sprzedania silnik 6VD z Sieczkarnie E281. Chciałem zrobić ZT403, ale raczej chcę kupić ZT323.
Sieczkaren z silnikem była w szkole rolniczej tylko do nauki i nic nierobila od produkcji, na nożach jescze byl oryginalny niebieski kolor.
W weekend zrobię zdjęcia i spróbuje go uruchomić.
Pomyślałem o cenę okolo 3500-4000Zl (20 000KÄ).
Miałby ktos zainteresowanie?
Moim zdaniem Silnik chłodzony powietrzem IFA byłby lepszym rozwiązaniem ze względu na małą ilość przeróbek przy montowaniu silnika . Najlepiej jak by PiotrK wypowiedział by się na ten temat co trzeba by było dokładnie przerobić .????
Tutaj jest ten moj silnik 6VD:
o rany on został wycięty z sieczkarni!
a ja w swoją tyle pracy włożyłem aż się w głowie nie mieści...
A nawiasem to nie jest silnik od E 280?, ma innej budowy filtr oleju i korpus sprężarki jest pozbawiony cylindra, brak rozrusznika. Wygląda ok.
he he normalnie wyrżniety palnikiem razem z kawałkiem ramy. on w ogóle to waży chyba 800 kg tak mi się przynajmniej wydaje.
To wszystko jak jest na zdjęciu waży 1240kg.
Chciałem to tak wyrżniet, dobrze stoi i może go testowat:smiley:
Cala sieczkaren jechała do złomu, ten silnik wziąłem w ostatniej chwili,inaczej by skończył w w piecu.:smiley:
Miał byś wielu klientów na taką sieczkarnie pewnie.
Jak przyjechalem do zlomu, tak juz byla cala rozpalana. :wow::wow::wow:
Ten silnik jest czarny od dymu, ponieważ przy wycięcie zaczął się im palić hydrauliczny olej pod silnikem, ktory sie wylewal z rury.:uuuu::uuuu::uuuu:
Mam tam ciekawe wtryskiwacze:
Moim zdaniem Silnik chłodzony powietrzem IFA byłby lepszym rozwiązaniem ze względu na małą ilość przeróbek przy montowaniu silnika . Najlepiej jak by PiotrK wypowiedział by się na ten temat co trzeba by było dokładnie przerobić .????
Dlaczego małą ilość przeróbek przy montowaniu silnika?
Ten silnik chłodzony powietrzem 6VD jest tak samo wielki jak 6VD chłodzonym wodą.
Też musi być przedłużony ram, lub nie?
Wiem,ze już sa o tym rozmawiało, ale jesto to nadal niejasne i niesprawdzone.:nie_wiem:
Silnik chłodzony powietrzem nie wymaga przedłużania ramy ponieważ 2 cylindry więcej wchodzą w miejsce chłodnicy która jak wiadomo jest zbędna.
Silnik chłodzony powietrzem nie wymaga przedłużania ramy ponieważ 2 cylindry więcej wchodzą w miejsce chłodnicy która jak wiadomo jest zbędna.
OK,ale problem nie jest w chłodnicy, ale na przednim mostu, nie jest tam zamiast dla dalsze 2 cylindry.:nie_wiem:
Poulm, fajny ten Twój silnik z sieczkarni (zawsze mówiłem, że złomiarze to barbarzyńcy ) i jeżeli jest tak jak piszesz, to cena bardzo okazyjna. Sprężarkę, często w sieczkarniach tak się robi i zastępuje ona napinacz paska klinowego. Gdyby było bliżej, to sam pewnie podskoczyłbym do Ciebie zobaczyć go dokładniej. Wtryskiwacze są tam już uszczelnione o-ringami czy jeszcze nie? Wydaje mi się, że nie, ale jest ich kilka rodzai i nie mam teraz pewności.
W ZT 320 na pewno nie ma żadnego problemu z przełożeniem silnika 6VD chłodzonego powietrzem, a jeśli chodzi o ZT 323/325, to silnik 6VD chłodzony powietrzem ma trzy rodzaje misek olejowych, podobnie jak chłodzony wodą, i w jego przedniej części są one dużo niższe niż miska od silnika 4VD. Poza tym w silniku chłodzonym powietrzem nie ma pod miską olejową chłodnicy oleju silnikowego, tak jak to jest w silniku chłodzonym wodą - widać to ładnie na jednym zdjęciu poulm'a. W razie czego miski od silnika chłodzonego wodą można zamienić z miską od silnika chłodzonego powietrzem, więc trochę kombinacji przybywa. Raczej nie powinno być problemu z taką przekładką, ale to wszystko dokładnie trzeba pomierzyć. Mam dwa takie silniki chłodzone 6VD powietrzem ale jeszcze nie mieliśmy przyjemności robić takiej przekładki. Jak padnie odpowiednie hasło, a klient będzie konkretny i zdecydowany, to podejmę się takiej przekładki, i wszystko dokładnie udokumentuję. Póki co można tylko poszukać ludzi co mają takie silniki założone i zobaczyć co i jak. Wiem o takich trzech traktorach ZT323 - jeden jest w Bydgoszczy, drugi pracuje w okolicach Inowrocławia, a trzeci w Dobrzyniu nad Wisłą. Jak ktoś jest zainteresowany, to mogę podać bliższe namiary na tych ludzi.
wał korbowy musi silnika musi być w osi z wałkiem sprzęgłowym w moim 323 silnik 6ct ma siedzi niemal na styk po stoczeniu 5mm zębatki od sprzęgła gumowego i niema 2 śrub które trzymają sworzeń przedniego mostu (zamiast śrub jest krótki spaw) zamiast przedłużać ramę wolał bym przesunąć mocowania wspornika przedniego mostu ale czy wtedy wejdą do maski chłodnice + filtry ?
jeszcze pytanie czy ifa6cyl ma chłodnicę oleju silnika ?
Każdy taki silnik ma chłodnicę oleju silnikowego. Silniki chłodzone wodą mają ją pod miską, a silniki chłodzone powietrzem mają ją u góry przy wentylatorze, zaraz przed cylindrami.
Strony Poprzednia 1 … 7 8 9 10 11 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo