Odp: turbo doladowanie
Pewnie odpowiednie turbo jest od belarusa 2022.4 i wyżej
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 20 21 22 23 24 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Pewnie odpowiednie turbo jest od belarusa 2022.4 i wyżej
ja miałem z autosana niby ta sama pojemność a słabo dawała max 0,4 bara, a z liaza dawała 1 bar silnik był bardzo żwawy i miał moc
miał moc ?? a juz nie ma ??
silnik poszedł, założyłem drugi w sezonie rzepakowym i jeszcze nie przezbroiłem
jak poszedł? nóg dostał?
normalnie kaput ,zdechł , wyzioną ducha, bekną rzodkiewki ,
a tak na poważnie co mu się stało ?? pokazał kolano ?
A turbo od dużego zetka 16145 np. ?
Sebastian nie sraj się tak z tym turbem czesiowi własnie silnik zrobił tabum. poczekajmy az odpisze co się stało. on chyba pierwszy założył turbo......
przyczyna nie turbo tylko zaciął się termostat, brat jechał nie patrzył na zegar i tak go zagrzał ze silnik zahamował a spaliny poszły z pod misy olejowej. Jak ostygł chodził ok ale po rozgrzaniu zaczął stukać wiec poszedł na złom. kupiłem silnik za 1900 zł był on zapasowym do kombajnu, musiałem tylko zmienić osprzęt i misę bo był z ciężarówki po kapitalce. Jak zmieniałem misę patrzyłem na wał jak lustro nominał, obrobiłem całą jesień ani grama oleju ostatnio go odpalałem przy takiej temp 2-3 stopnie bez grzania na 2 obroty i chodzi w orce trzyma ciśnienie na wale 5
Jak miałem 303 to się termostat zapowietrzał po zmianie wody i dosyć długo się odpowietrzał.
ale numer, działaj Czesiu z pewnością zrobisz go na zegarek.
Ja mam v ZT303 termostat od Zetor 7211 i jest OK i z turbem.
Ja nie mam termostatu bo nie było jak go przyprowadziłem i po kłopocie nie ma się co zaciąć No ale muszę jakiś założyć bo temperatury nie ma odpowiedniej albo zegar szwankuję :hmmm:
uf dobrze że przyczyną nie było turbo!!! można dalej się nim podniecać..... ;-)
Krzysiek po prostu lubię ten dźwięk
a powiedzcie mi ile powietrza potrzeba doładować turbiną do silnika żeby zyskać na maco jaki był by to zakres ładowania
na przykład Ifa 4VD (6,5l):
przy 2000obr/min potrzebuje (2000/2)*6,5=6500 litrów powietrza, 1000 litrów jest około 1kg,to jest okolo 6,5kg/min,to jest okolo 0,1kg/s.
przy ladowani jest potrzebne wiecej litrów powietrza, okolo 1,2 - 2 razy, w zależności od obciążenia silnika
Tak dla silnik Ifa 4VD jest potrzeba okolo 1-2kg/s powietrza.
To sa tylko orientacyjne wyliczenie
Błąd, naprawiam:
Tak dla silnik Ifa 4VD jest potrzeba okolo 0,1-0,2kg/s powietrza przy turbo-doladowani przy pełnym obciążeniu silnika.
czyli ile to będzie w barach
czyli ile to będzie w barach
Jak dobrze pamiętam to turbina daje coś ok 1bar ciśnienia, przecież w turbodoładowaniu nie chodzi o ciśnienie tego powietrza tylko o jego ilośc w cylindrze.
Strony Poprzednia 1 … 20 21 22 23 24 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo