Odp: Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Nie, bo tu konkretnie chodzi o silnik chłodzony powietrzem...
www.rajstop.pl - Raj dla stóp
![smile](https://forum-fortschritt.pl/img/smilies/smile.png)
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie, bo tu konkretnie chodzi o silnik chłodzony powietrzem...
Mam pytanie?czo ktoś odkręcał wtryskiwacze od sieczkarni?jest taka nakrętka w pół wtryskiwacza próbowałem ją ruszyć i nie idzie ,boję się aby czegoś nie urwać.
Też mam tego samego problemu.
Chcę wyciągać wtryskiwacze z 6VD i nie wiem jak to najlepiej zrobić.
Widziałem,że są takie same na 8VD w E516.
Być może to będzie opisane w książce warsztat instrukcji obsługi od E516-517.
Jest tu gdzieś?
nie widzę tej głowicy dajcie fotkę.... to może coś wymyślimy razem....
Te wtryskiwacze z 6VD są troche widoczne w tym moim filmie:
Niemcy mieli takie specjalne dźwignię do wyciągania,jest ona podobna do łapki od wyciągania gwoźdz.Pożyczałem ją od znajomego i mówił że przywiózł ją z warsztatu który naprawiał silniki do kombajnów. Popsikałem WD i na drugi dzień wyszły bez problemu.
Ale nie możecie odkręcić tych nakrętek wtryskiwaczy, czy nakrętki odkręciliście i nie możecie wyjąć wtryskiwaczy z głowicy?
8VD ma dokładnie takie same wtryskiwacze. Są ich dwa rodzaje, stary typ i nowy typ. Różnią się o-ringiem i wysokością gwintu w głowicy i na nakrętce wtryskiwacza. W 6VD jeszcze jest jeden, dokładnie taki sam jak w 4VD - bez nakrętki mocującej.
Jak wtryskiwacze nie mają o-ringów zabezpieczających, to niestety często są problemy z ich wyjęciem. Nakrętkę trzeba odkręcić wszelkimi możliwymi sposobami - Coca cola, odrdzewiacze, palnik, dobry klucz, długa breszka i cokolwiek co się może przy tym przydać. Dobry jest też taki specjalny olej do obróbki metalu (można dostać go w sprayu). Przy odkręcaniu można też popukiwać ciężkim młotkiem od góry we wtryskiwacz - to też nieraz pomaga. Czasami niestety jednak nic nie pomaga i niestety głowica nadaje się wtedy na złom. Jak już nakrętka się odkręci, to wtedy jakaś sprytna, długa i mocna dźwignia, tak jak pisał ojanusz i wtryskiwacz powinien elegancko wyjść. Można też spróbować wybić wtryskiwacz od dołu, ale wtedy od razu niszczy się rozpylacz.
jakoś tego nie widzę. na filmiku nie widać jak to jest przykręcone. w czwórce to widać a tu??
Jak to coś pomoże, to tu ładnie widać te wtryskiwacze. W starym typie jest podobnie i nie widać różnicy na pierwszy rzut oka.
To jest właśnie ten stary typ wtryskiwacza. To wykręcić, to czasami naprawdę jest sztuka!
Różnica między wtryskiwaczem z 8VD (z np. E516), a z silnika 6VD (z np. E281) jest tylko w rozpylaczu. Rozpylacze te są inne i też nie można ich zamieniać.
Gdzie ma być ten o-ring?
Pod gwintem czy nad?
O-ring w takich wypadkach zawsze jest nad gwintem, bo on zabezpiecza gwint przed wilgocią.
Na zdjęciach to ładnie widać.
To jest nowy typ wtryskiwacza:
A to stary typ:
A najstarszy typ, jest dokładnie taki sam jak w 4VD.
Najstarszy typ jak jest na 4WD jest idealny:smiley:
Na 6VD nie mam O-ringow. :wow: :hmmm:
Ale ten typ silnika to już rzadko się spotyka.
Na niemieckim forum, w foto poradniku ze wstawiania 6VD do ZT323, Niemcy wkładali właśnie taki stary typ 6VD. Gdzieś tu nawet o nim pisaliśmy. Niżej zdjęcie tego właśnie silnika z nimieckiego forum. Tam są wtryskiwacze dokładnie takie same jak w 4VD. Głowica i jej osprzęt też jest dokładnie taki sam, tylko zawsze jest tam o "jeden" więcej.
P.S. A może by tak te wszystkie posty wrzucić do wątku dotyczącego silnika 6VD? W końcu ten wątek jest o czwórce i to jeszcze chłodzonej powietrzem...
:hmmm: tak to wygląda :hmmm:
zgrabne rozwiązanie
tylko gówniano sie odkęca mówicie .....
wd40 co godzinę przez parę dni porządny klucz nie jakiś po rozginany
Dopisałem to w poście wyżej, ale pamiętajcie, że pomimo iż wtryskiwacze z silnika 8VD (z np E516) są takie same jak z silnika 6VD, to jednak różnią się one rozpylaczami i tu też nie można ich zamieniać. To jest ważne, bo często ludzie tak je zamieniają - chodzi o rozpylacze. Te stare wtryskiwacze z gwintem (bez o-ringa) można podpasować zdaje się od Kamaza, tylko też trzeba zmienić rozpylacz.
Myślę, że kiedy będzie najgorzej, tak nie da wiele pracy dopasować wtryskiwacze z 4WD do 6WD zamiast tych nowszych.:hmmm:
Troch będzie z tym zabawy.
Z reguły dobre wyczyszczenie głowicy, gwintów i samego wtryskiwacza załatwia sprawę. Jakby co, to mam ich trochę, w przyzwoitym stanie. Prędzej pisałem, że pasują wtryskiwacze od Kamaza ale teraz już nie mam pewności, czy to na pewno jest Kamaz? Podobne wtryski miał też Man i Ikarus. Może wie ktoś od jakiego dokładnie silnika jest ten wtryskiwacz?
Mam taki jeden, więc dokładnie to sprawdzę, czy pasuje do IFY.
Kamaz na bank nie ma wkręcanego wtryskiwacza .
Strony Poprzednia 1 … 11 12 13 14 15 … 24 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Silnik 4VD 14,5/12-1 SRL w ZT300
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo