Odp: turbo doladowanie
Intercoller,hm,ten jeszcze nikt nie zamontowal do Forsza.
Jeden mam z Liaza, spróbuje go dla 6VD:cool: i bedzie zabawa :smiley:
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 25 26 27 28 29 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Intercoller,hm,ten jeszcze nikt nie zamontowal do Forsza.
Jeden mam z Liaza, spróbuje go dla 6VD:cool: i bedzie zabawa :smiley:
Regulatory przy pompach w silnikach niedoładowanych mają korekcję dodatnią dawkowania paliwa, a przy silnikach doładowanych mają korekcję ujemną. Zakładając turbo, należałoby też i o to zadbać...
Polum wyluzuj z tym intercoolerem. Nie podniecaj sie za bardzo. Pamiętaj po co jest komora M w tym silniku, by ładnie paliwo odparowało z tłoka. Schładzając powietrze utrudnisz sprawę.
po co się przepracowywać .....
Piotrze chcesz powiedzieć ze silnik z turbo ma ubogą mieszankę?! tzn że silnik o mocy 125 KM bez doładowania przy mocy Max spali więcej paliwa niż doładowany. Szanowałem Twoje teorie
pt. po co turbo jak można podkręcić na pompie, ale to nie ma sensu ( przyjmując że lekkie doładowanie nie szkodzi naszemu silniczkowi)
Po obejrzeniu ty filmików chyba nie zasnę. wiosną tubo musi być! LPG też! Ropa za droga!
:hmmm: 120KM z pompy + 10 z turbo + 20 z LPG = 150 przy tym samymych nakładach na paliwo co 120kM :dance: nie możliwe :stu:
Piotr chyba robił pompę wtryskową z przyśpieszaczem zapłonu dla Czesia i ten przyśpieszacz miał chyba być dobry do Turba z tego co pamiętam ????
przyspieszacz to chyba inna bajka. ten z filmu ma załozony...
to PiotrK:
Wiem o co chodzi,juz nad tym rozmyslalem.
Taki regulator ma Z10145, Daje dawki dla ciśnienie powietrze w ssanie i silnik nie dymi w niskich obrotach:
Właśnie o to chodzi. A może poulm, można przystosować tą pompę do silnika 4VD IFY?
..
Piotrze chcesz powiedzieć ze silnik z turbo ma ubogą mieszankę?! tzn że silnik o mocy 125 KM bez doładowania przy mocy Max spali więcej paliwa niż doładowany. Szanowałem Twoje teorie
pt. po co turbo jak można podkręcić na pompie, ale to nie ma sensu ( przyjmując że lekkie doładowanie nie szkodzi naszemu silniczkowi)...
Krzysiek, to wcale nie chodzi o zubożenie mieszanki, tylko o odpowiednie jej korygowanie w zależności od ciśnienia doładowania silnika. W silnikach doładowanych wielkość dawkowania paliwa przy pełnym obciążeniu musi być dopasowana do zmieniającego się napełnienia powietrzem cylindrów, zależnego od ciśnienia doładowania. W dolnym zakresie prędkości obrotowych napełnienie jest mniejsze i silnik musi otrzymać odpowiednio mniejszą dawkę paliwa, bo inaczej zacznie mocno kopcić. Do takiego właśnie zmniejszenia tej dawki służy np. pneumatyczny kolektor ujemny, zwany również ciśnieniowym ogranicznikiem dymienia - np. ten, który pokazał poulm. Przy jego pomocy zmniejsza się odpowiednio dawka paliwa podczas spadku ciśnienia doładowania przy np. malejącej prędkości obrotowej silnika.
Czyli coś jak nastawnik indukcyjny i pare elektrozaworków w nowszych pompach?
Tak se siedze i mysle...javascript:insert_text(':hmmm:',%20'');
Samo turbo w starszych silnikach to troche taki środek do odzyskania kompresji czy mocy-jak kto woli .Czyż nie tak??
w zasadzie Ciągnik czy osobówke należało by zmierzyć czy silnik trzyma seryjną moc a potem ingerować w silnik zmieniać ulepszać hamować pojazd i porównywać wykresiki po każdej z modyfikacji .hmm?
Piotrze w fastraku ma na obrotomierzu kropkę przy 1200obr. i do puki silnik pod obciążeniem nie osiągnie tych obr. to trochę dymi i wolno się zbiera ale jak już minie te 1200obr to dymienie znika całkowicie i bardzo szubko nabiera obr. więc to chyba też związane tak jak mówisz z doładowaniem .
Czesc chlopaki na YOU tube mam loging robertmachaj a na forum ,rm, tak mi do dupy wyszlo, te filmiki z zielonym forszajem turbo i orka bez turba są moje .
Mam forszaja 5 lat i czytam o fortschricie od przynajmiej 6 lat ,
Przyklad turbo to taki jak miedzy mulem a koniem który jak dostanie batem to sie rwie do roboty a mula żebys ile lal to i tak padnie ,jak macie pytania piszcie czekam , widze ciekawy temat gaz już dawno o tym myslałem trzeba prubowac !!!!!!!! z turbem też dlugo czekalem az zamontowalem i rewelacja z gazem też tak bedzie . Na razie {pamietajcie o moich loginach ,rm na forum , YouTube robertmachaj }
Robert Powiedz mi Ile to Cię wszystko wyniosło ile kosztował zegar do mierzenia doładowania i ile ładuje turbo na pusto i pod obciążeniem ???
z czego masz ta turbinę?
Trochę pomyślałem i może też założę turbo ale żeby przy pompie nic nie kombinować to na wyższych obrotach dołożyć mu gazu(propan-butan) albo HHO .Teraz powiedzcie jaka turbinka i od czego najtaniej będzie pasować???
Dobra uwaga! Robert pisz po Polsku mamy jednego forumowicza który jest z Czech i korzysta googletranslator który nie tłumaczy błędów..... A gość też ma turbo.....
A co do sprężarki. to chyba ją można podpiąć przed turbiną a gaz dać na turbinę.
No i robi sie bałagan w wątku o turbo ........ :hmmm:
panowie co na temat gazu to wymiatam .. chcecie o gazie to piszczie w wątku o gazie ... Powodzenia reszte śmieci
Moim zdaniem Turbo trzeba dobrać od Silnika o tej samej poje3mności lub podobnej i o tym samym zakresie obrotów . Rozmawiałem o założeniu turbo ze znajomym to powiedział mi ze turbo od Lejlanda może lepiej doładowywać (prawdopodobnie turbo do SW400 jest takie samo jak do SW680 ) niż turbo od zetora 16 .
za błędy przepraszam , turbo jest od 16 nastki ,kupiłem ją używaną za 400 zł kawał rury na komin fi 70 mm ścianka 1,5mm za 40 zł a inne rurki to na złomie kolektor zostawiłem oryginalny bo chciałem schować turbine ,turbo od 16 stki można kupić nowe za około 1200 zl .
jeśli chodzi o ładowanie powietrza to w czasie lekkiego obciążenia daje 0,3 atm- a wiekszego daje 0,4-0,5 to już max więcej nie daje , ale jest różnica ,żeby pompowało więcej trzeba inną turbinę
a z czego trzeba by było zaadaptować większą turbinę tzn zeby mocniej pompowała ??
??
mam znajomego który miał od lejlanda i dawała za mało czyli biła mniej powietrza
mi też sie wydawało że od 16 będzie dobra { ale trzeba wżąć pod uwagę jedną rzecz ,miedzy silnikiem 4 a 6 garów , bo pojemnosć 16 a ify jest taka sama sprawdzie sobie} .
trzeba będzie z innego silnika daf lub man zobaczymy wkrótce jak to będzie
Strony Poprzednia 1 … 25 26 27 28 29 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo