Odp: Spadek ciśnienia w silniku
Ale pamiętaj Piotrze, że ciśnienie jakie widzisz na zegarze, jest tylko ciśnieniem panującym pomiędzy pompą, filtrem (zawór i wirówka), panewkami głównymi i wałkiem rozrządu. Kompletnie natomiast nie wiesz co dzieję się z tym ciśnieniem dalej, zwłaszcza na korbowodach. Zobacz jak wygląda panewka korbowodowa z początku wątku. Może ten co go prędzej robił, zapomniał ją wymienić, w co szczerze wątpię i uważam, że nie wróży to niczego dobrego. W tych silnikach nie można bezkarnie robić samego szlifu wału z wymianą panewek. To lubi się mścić.
Jeśli chodzi o te korki sprężyn z filtrów, to w filtrze z 303 masz dwa zawory. Jeden (poziomy analogiczny do tego z 323), który puszcza olej ma magistralę do silnika, a drugi (pionowy - tego nie masz w 323), który przepuszcza olej do chłodnicy oleju na zewnątrz miski. Tam wszystkie długości są takie same i w obu tych zaworach powinny być te same sprężyny, a ich odpowiedni nacisk na kulkę regulowany jest właśnie innymi korkami. W zaworze na magistralę olejową, gdzie ciśnienie jest wyższe, sprężyna nie chowa się do korka, a na chłodnicę oleju, gdzie ciśnienie jest prawie o połowę niższe, sprężyna musi się schować do korka. Oznaczenia tych ciśnień powinny być wybite na korkach i masz je Piotrze pozamieniane.
www.rajstop.pl - Raj dla stóp Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal
Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy. Piszę poprawnie po polsku.