101 Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-11-01 17:23:42)

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Ale pamiętaj Piotrze, że ciśnienie jakie widzisz na zegarze, jest tylko ciśnieniem panującym pomiędzy pompą, filtrem (zawór i wirówka), panewkami głównymi i wałkiem rozrządu. Kompletnie natomiast nie wiesz co dzieję się z tym ciśnieniem dalej, zwłaszcza na korbowodach. Zobacz jak wygląda panewka korbowodowa z początku wątku. Może ten co go prędzej robił, zapomniał ją wymienić, w co szczerze wątpię i uważam, że nie wróży to niczego dobrego. W tych silnikach nie można bezkarnie robić samego szlifu wału z wymianą panewek. To lubi się mścić.

Jeśli chodzi o te korki sprężyn z filtrów, to w filtrze z 303 masz dwa zawory. Jeden (poziomy analogiczny do tego z 323), który puszcza olej ma magistralę do silnika, a drugi (pionowy - tego nie masz w 323), który przepuszcza olej do chłodnicy oleju na zewnątrz miski. Tam wszystkie długości są takie same i w obu tych zaworach powinny być te same sprężyny, a ich odpowiedni nacisk na kulkę regulowany jest właśnie innymi korkami. W zaworze na magistralę olejową, gdzie ciśnienie jest wyższe, sprężyna nie chowa się do korka, a na chłodnicę oleju, gdzie ciśnienie jest prawie o połowę niższe, sprężyna musi się schować do korka. Oznaczenia tych ciśnień powinny być wybite na korkach i masz je Piotrze pozamieniane.

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

102

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Panowie mam pytanie  mając pompę olejową od smarowania silnika na wierzchu (w rękach )  jak można sprawdzic czy pompa jest dobra czy już wychełtana ?? Pompa zębata ...   nie od silnika forszajowego ..

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

103

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Sprawdź czy nie ma luzu łożysku ,następnie odkręć dekielek i przyłóż jakiś liniał (może być suwmiarka )do obudowy i sprawdź jaki szczelinomierzem jaka jest szczelina między liniałem a zębatkami jeśli jest pow 0,3 mm to trzeba dać korpus pompy na szlifierkę do płaszczyzn .

104

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Zębatka nie powinna się tak swobodnie kręcić ,musi stawiać jakiś opór.

105

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

witam jestem nowwy i mam 303 i robimy kapitalke i mam pytanie czy przy w wyminniku ciepła ten dekiel co jest  to on ma mieć dziurę z jednej strony

106

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Który dekiel ? Blaszany nad wymiennikiem, czy aluminiowy przykręcany pod miską ?

107

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

blaszany nad wymiennikiem

108

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

W środku.

109

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

takon jest przykręcony na 3 śrubkach

110

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Czekaj, czekaj.... Bierzesz się za kapitalkę i nie wiesz do czego jest ta dziura, i czy w ogóle ona jest potrzebna? A ssak oleju ten silnik ma?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

111

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

:wow:

112

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

tak mi się wydaje że ona powinna być zeby olej wlewał się do środka i się oczyszczał i za razem chłodził

113

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Jest dokładnie na odwrót. Tamtędy olej "wylewa" się z chłodnicy, a dokładnie to tam powinien być uszczelniony ssak oleju, przez który pompa olejowa zasysa olej do filtra. Musisz to dobrze złożyć, bo inaczej ta blacha wytrze dziurę w ssaku i będziesz miał problemy z ciśnieniem.
A co dokładnie robisz przy tym silniku?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

114

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

To tak wał daliśmy do szlifu nowe tłoki oryginalne tuleje do szlifu nowe panewki zawory nowa pompą olejowa już prawie kończymy zostały jeszcze ustawić zawory i robimy jeszcze skrzynie

115

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Nowa pompa olejowa? A jak Ty ją tam założyłeś?
Wał po szlifie, nowe panewki, a co z korbowodami? Robiłeś coś z nimi czy zostawiłeś stare, tak jak były?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

116

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Nie korbowody zostały nie ruszane tylko nowe tulejki i sworznie  a co do tej pompy to zamawialismy te te tulejki i nowa wałek bo nam prawie klina nie było jak byśmy tego nie zauważyli to by pojeździł chwilę i by stanął i silnik do remontu

117

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

A zmierzyłeś dokładnie korbowody? Wyczyściłeś im wszystkie dyszki olejowe? Nie obraź się, że tak się wypytuję, ale często ludzie to pomijają i później są problemy... A te tulejki zakładałeś gładkie bez rowków smarujących czy z rowkami?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

118

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

tulejki były z rowkami a dyszki też są wyczyszczone

119

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

Niestety, tulejki z rowkami nie są odpowiednimi tulejkami do tych korbowodów. Powinny być gładkie i bez żadnych rowków. Jeszcze jest kwestia odpowiedniego włożenia tulejki w główkę. Otwór smarujący dałeś od strony stopy czy od strony tłoka?
No i najważniejsze, czy zmierzyłeś dokładnie stopę i czy nie miała ona owalu?

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

120

Odp: Spadek ciśnienia w silniku

jutro ci powiem od ktorej strony nam sie wydawało ze jest lepsze smarowanie a w czym jest różnica a reszta to była wymierzona