Odp: Woda w Oleju
pewnie korozia kolego. ciśnienie które było w komorze przez otwór chłodzący wytworzyło duże ciśnienie i dlatego korek zsadziło.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Woda w Oleju
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
pewnie korozia kolego. ciśnienie które było w komorze przez otwór chłodzący wytworzyło duże ciśnienie i dlatego korek zsadziło.
Ale już nawet nie chodzi o to że woda poszła w olej ale dlaczego tulej odeszła od kryzy i tłok jest w połowie a tulej na dole?
Przepraszam z góry, ale podepnę się pod ten temat. Nie ma sensu zakładać nowego skoro problem jest podobny. Chodzi o silnik w kombajnie e514 ifa 4. Mam pewien problem, ostatnio jak kosiłem zaczęło ubywać mi płynu w chłodnicy. Płyn ten pojawił się między głowicami. Nie są to duże ilości. Moje pytanie brzmi czy to wina uszczelki pod głowicą, i czy stosować jakieś uszczelniacze do płynu czy po prostu wymienić. Płyn pokazał się dopiero po rozgrzaniu silnika do połowy skali. Drugie pytanie zauważyłem też, że lekko poci się kolektor wydechowy 3 cylindra, co może być przyczyną. Zaznaczam z góry, że silnik chodzi równo, pali na dotyk, i ma dość dobre ciśnieni oleju, aż sam się dziwię.
głowice mają korki zabezpieczające przed pękaniem w skutek zamarznięcia układu zalanego wodą. No i dwa takie koreczki są właśnie tam skąd cieknie ci woda. Zapewne któryś przerdzewiał. Zanim cokolwiek zrobisz sprężarką wydmuchaj brudy zalej płynem i patrz skad to leci. Jak nie zlokalizujesz dziury może się okazać ze odkręcisz nie tą głowicę co trzeba. Aczkolwiek i tak i tak po odkręceniu będziesz miał dostęp do obu ;-)
Jak nie masz teraz czau bo żniwa to możesz tymczasowo zatkać to jakimś klejem - pianką montażową.
Dzięki wielkie kolego. Ja mam zalanego go płynem także miejsce zlokalizuje raczej bez problemów. Cały czas był zalany płynem, dopiero jak złapał połowę skali czujnika temperatury pokazała się ta nieszczelność. A jeśli chodzi o ten kolektor to znasz może odpowiedź ?
Może być tak jak napisał Krzysiek, może też być uszczelka, mogły lekko poluzować się nakrętki szpilek głowicy, może być krzywa głowica, może być krzywy półbloczek i może być nawet ten półbloczek pęknięty. Tak czy inaczej musisz się dokładnie temu przyjrzeć.
Jeśli chodzi o ten kolektor wydechowy, to może to być np. zużyta prowadnica zaworu wydechowego, nieszczelne gniazdo zaworowe lub wypalony zawór wydechowy i do tego jeszcze lekko lejący wtryskiwacz. Tu też bez rozebrania głowicy raczej się nic konkretnego nie dowiesz.
Ok. Dzięki wielkie dzięki kolego. Tak czy siak trzeba będzie rozbierać. Teraz już wiem na co zwrócić uwagę.
To teraz o moim. Woda w oleju i z węża co odpowietrznik wychodzi z pokrywy zaworów dmuchało bardziej jak z komina głowice zdjąłem i na uszczelkach specjalnie nie widać przestrzelenia. Półbloki zdjąłem i wyglądają na całe, tuleje wybiłem i też wyglądają na całe. Jeśli głowica by była pęknięta to widać to jakoś gołym okiem? Jeszcze tylko muszę sprawdzić wymiennik w misce. Dodam, że głowice były planowane i ich gładź jest akurat ok. Na moje to chyba jednak głowica pękła skora tyle wody w oleju i tak mocno dmuchał. Chyba że będzie dużo wymyślać to będzie czekało go spotkanie z palnikiem
A czy dokładnie sprawdziłesz uszczelniacze na tulejach w moim przypadku to bylo przyczyną jeśli chodzi o wymiennik to mialbyś straty na oleju hydraulicznym - sprawdz ? Uszczelki pod główicą nie sa przyczyną . musisz dokladnie przejrzeć głowicę i tuleje i pólbloki.
A co ma olej hydrauliczny do wymiennika ciepła?? Przecież hydraulika ma osobną chłodnice a wymiennik jest do oleju silnikowego. Uszczelki tulei na półblokach wyglądają na ok.
w głowicy zaślep wszystkie dziury od wody ( zamiast uszczelki kawał dętki) w jedną wkomponuj gumkę z kominkiem, sprężarka i już coś wiesz
a palnik to wiesz....
Krzysiek zrobiłem jak pisałeś i głowice szczelne. Masz plusa za dobrą radę Okazało się że wymiennik puszcza jak zalałem miskę wodą. Jeszcze tylko sprawdze pozostałe dwie tuleje i półbloczki czy nie pęknięte żeby we wszystkim mieć pewność że wszystko gra
Laszek, na początku wątku masz sporo o tym opisane - http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php … 061#p32061 . Jak masz wyjęte tuleje, to puknij w każą z nich np. małym młotkiem. Jak będzie grała jak Dzwon Zygmunta, to jest cała Pisałeś też, że dmuchało Ci z odpowietrznika, więc raczej pierścionki będą do wymiany.
pierścionki właśnie są ok, nie są popękane a 3 lata temu miał silnik remont i prawdę mówiąc wtedy kupiłem nowego ruska a forsz już nic nie robił jedynie zaorał może 2 hektary, uprawił może z 10 do siewu i jeździł po kiszonce to wszystko więc pierścienie powinny być dobre. Jeśli by faktycznie głowice były szyk i pierścienie też to wychodziłoby że faktycznie tylko przez uszczelkę tak dmuchał
Jak była kiepska uszczelka, to faktycznie mogła puścić w tym miejscu, ale to raczej rzadko się zdarza. A rozpylacze oleju w korbowodach podczas tego remontu przeczyściłeś? Dla pewności sprawdź dobrze te pierścienie. Sprawdź też czy półbloczki są proste i czy tuleje dobrze stoją.
z tego co pamiętam to korbowody też tam były do regeneracji a z usług tego zakładu to jestem zadowolony, odkąd pamiętam zawsze tam robili szlify wałów, głowice, korbowody przy 330, 360 i bizonie, zawsze byliśmy zadowoleni. Pamiętam jak pojechaliśmy z Ifą V8 to od razu nie chcieli podejmować tego tematu ale przynajmniej uczciwie powiedzieli że się tego nie podejmują
Tylko, że korbowody od Ify znacznie różnią się od korbowodów z Ursusa czy z Bizona. To jest zupełnie inna bajka i firmy, które są w stanie sobie z nimi poradzić, należą niestety do rzadkości. No ale bądźmy dobrej myśli, że to tylko uszczelka.
Witam! Rozpędziłem się wczoraj aby dolać oleju do silnika, odkręcam korek, a tam w tym zagłębieniu co jest śruba trzymająca pokrywe klawiatury stoi woda. Cyk myk odkręciłem pokrywę a tam na środeczku plamka wody fi 30 mm. pokrywa od środka zroszona wodą. Olej na miarce czarny jak noc nie widać żeby w misce była woda. Powycierałem tą wodę skręciłem, dolałem oleju i w pole. Dziś patrzę przez korek wlewu oleju a w zagłębieniu woda stoi... Gdzieś się przesącza...
Ale mówisz o zt? Jak tak to sprawdź broki. U mnie przepuszczał pod podporą wałka z popychaczami, nawet nie było go widać jak pokrywę zdejmiesz.
tak zt 323
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » Woda w Oleju
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo