Odp: turbo doladowanie
Pompy są takie same,tylko ustawienie regulatora jest alchemia.:hmmm:
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Strony Poprzednia 1 … 30 31 32 33 34 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Pompy są takie same,tylko ustawienie regulatora jest alchemia.:hmmm:
No właśnie polum! Tak jak piszesz. Na pewno gdzieś widziałem informację że W50 ma 125- 130 KM przy 2300.
Piotrze czy mamy rozumieć że niemieccy inżynierowie przez wiele lat kombinowali z tym jak to ustawić? I chcesz powiedzieć że Twój magik od pomp ustawi tak moja pompę że spalanie nie zwiększy się, a moc wzrośnie. Bo z tego co widać na filmach RM to turbo daje taki efekt. Sinik pracuje na tych samych obrotach ale przełożenie jest szybsze no i nie kopci.
jakoś nie mogę tego pojąć . dla mnie logiczne żeby uzyskać większą moc trzeba dać więcej paliwa. Jak będzie więcej paliwa to wybuch będzie miał więcej energii i tłok zacznie się szybciej cofać i obroty wzrosną....
No Ok ale chyba nam chodzi o to żeby moc ciągnika podnieś z tych 125 PS do około 140-150 PS było by już górną granicą moim zdaniem . Heh to tak wygląda jakby Poulm był nie zadowolony ze MY chcemy także coś kombinować z sprawie Turbo ale z innymi ustawieniami .
eeeh wstawiamy turbiny i pompy wysyłamy do grudziądza i po temacie...
Niech mi ktoś powie jak odkręcić przyspieszacz od pompy?
Zgadzam się jak nie założymy Turbo to nie będziemy wiedzieli czy jest różnica i czy znaczna oraz będziemy mieli już własne doświadczenie Z TURBO IFA . Krzysiek Odezwij się do mnie na gg 40406467
Wszystki mówicie o maximalnej moci silnika,i co to jest, co pod tym myśliće?
Jak pisalem,jest to teoreticzny numer.
Mnie interesuje momen obrotowy, jest ważny do pracy w półu i powiększym go tylko dawka + powietrza(turbo).
Maximalny moment obrotowy jest przy innych obrotkach niz maximalna moc silnika.
Maximalna moc silnika nie jest dla mnie wazna, z 99% go nikt nie używa.
...Maximalna moc silnika nie jest dla mnie wazna, z 99% go nikt nie używa.
Teoretycznie tak, ale zauważ, że w zdecydowanej większości przypadków wzrost max mocy daje również wzrost momentu obrotowego.
Turbo daje wzrost momentu i jego bardziej równomierny rozkład w większym zakresie obrotów.
W silniku diesla doładowanie zmniejsza zapotrzebowanie na paliwo przy jednoczesnym wzroście mocy ( oczywiście w pewnym zakresie...) - warto zobaczyć stary konstrukcyjnie silnik VW 1.9 z golfa II. 1,6D, TD i TDI - moce o ile dobrze pamiętam 60, 80 i 90 KM przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania...
a to mój nr 40987414 zazwyczaj nie widoczny
1,9 bez doładowania 70KM
z turbo
* BSU – 75KM przy 4000obr/min, 210Nm przy 1900obr/min
* BRU, BXF, BXJ – 90KM przy 4000obr/min, 210Nm przy 1800-2500obr/min
* ANU – 90KM przy 4000obr/min, 240Nm przy 1900obr/min
* ATD, AXR, BEW, BMT – 101KM przy 4000obr/min, 240Nm przy 1800-2400obr/min
* AVB, AVQ – 101KM przy 4000obr/min, 250Nm przy 1900obr/min
* BSW – 105KM przy 4000obr/min, 240Nm przy 1800obr/min
* BJB, BKC, BLS, BSV, BXE – 105KM przy 4000obr/min, 250Nm przy 1900obr/min
* BPZ – 116KM przy 4000obr/min, 250Nm przy 1900obr/min
* AJM – 116KM przy 4000obr/min, 285Nm przy 1900obr/min
* ATJ, AUY, BVK – 116KM przy 4000obr/min, 310Nm przy 1900obr/min
* AWX – 131KM przy 4000obr/min, 285Nm przy 1750-2500obr/min
* ASZ, AVF, BLT – 131KM przy 4000obr/min, 310Nm przy 1900obr/min
* ARL, BTB – 150KM przy 4000obr/min, 320Nm przy 1900obr/min
* BPX, BUK – 160KM przy 3750obr/min, 330Nm przy 1900obr/min
poulm ma racje liczy się moment obrotowy a nie max siła bo mało kto jeździ 2400 ob. ale wiadomo jedno z drugim się łączy.Teraz do PiotraK pewnie to tajemnica zawodowa ale jak byś mógł to oświeć nas trochę z tymi ustawieniami chociaż do turbo bo jak się ociepli to zacznę kombinować.
ja będę chaił zrobić tak jeżeli się da zeby przy 2000 obr/min było około 145 kucyków
Słuchajcie Piotr wam nie zdradzi swoich ustawiń bo jego macher od pomp to senior MaciejK
i co się chłopu dziwić? co moze to powie. Gdyby nie on to wszyscy bysmy mieli pod maską SW400 ;-)
jeżeli dobrze rozkminiam to turbina jest wsadzona w miejsce zbiornika czyli w strone kabiny na kolektorze od samochodu ...
na to wygląda. a gdzie zbiornik powędrował????
Ten silnik siedzi w samochodzie.
dokładnie tak jak pisze ojanusz bo forsz niema takich przegród i widać fragment skrzyni
no faktycznie.... :stu:
Masz poulm rację jeśli chodzi o moc maksymalną silnika, która to faktycznie niewiele mówi o przebiegu momentu i momencie maksymalnym, a jest ulubionym parametrem specjalistów od marketingu. Ale też zwróć uwagę na to, że moc jest proporcjonalna do momentu, a jeżeli mówimy o mocy i momencie dla jakiejś konkretnej prędkości obrotowej silnika, np. 1400obr/min, to ta moc staje się wówczas wprost proporcjonalna do momentu i dokładnie o tyle, o ile wzrośnie moment obrotowy, dokładnie o tyle wzrośnie moc, bo prędkość silnika w tym przypadku jest stała. Można też powiedzieć maksymalna moc chwilowa albo maksymalna moc jaką można osiągnąć w silniku dla danych obrotów. Tak więc, zwiększając moment w danym przedziale prędkości, zwiększasz również i moc silnika w tym przedziale prędkości, i w takim przypadku kompletnie nie ma znaczenie czy powiesz, że zwiększasz moment czy moc, bo to na jedno wychodzi. Najważniejsze żeby dokładnie sprecyzować o czym się mówi.
Pompy są takie same,tylko ustawienie regulatora jest alchemia.:hmmm:
W zasadzie można powiedzieć, że korpusy pomp są takie same ale tu też niestety, często zdarza się, że są źle założone np. elementy regulacyjne, o stanie elementów tłoczących i zaworków ciśnieniowych nie wspominając. Jeżeli natomiast chodzi o regulatory, to też są ich różne rodzaje, nawet wśród tych wielozakresowych
...warto zobaczyć stary konstrukcyjnie silnik VW 1.9 z golfa II. 1,6D, TD i TDI - moce o ile dobrze pamiętam 60, 80 i 90 KM przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania...
To jest dobry przykład ale na to jak ewoluował ten silnik, a nie na to co daje sama turbosprężarka. Zwróć uwagę, że „D” to diesel z pośrednim wtryskiem, „TD” to diesel z pośrednim wtryskiem i turbosprężarką, a „TDI” to diesel już z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbosprężarką. Tylko tyle mówią te oznaczenia, a po drodze jeszcze doszła zmiana wtryskiwaczy, doszedł intercooler, zmieniły się pompy wtryskowe i regulacja ich dawki, potem pewnie doszło w nich elektroniczne sterowanie przez co dawka i kąt wtrysku uzależnione zostały od wielu innych dodatkowych czynników, zastosowano pewnie turbinę z jakimś układem regulacji ciśnienia doładowania, a później jeszcze zastosowano zmienną geometrię jej kierownicy, potem wprowadzono pompowtryskiwacze, a obecnie stosuje się bardziej skomplikowany system doładowania i montuje się systemem zasilania Common Rail, co już jest zupełnie inną bajką, bo tu już dawka paliwa i kąt wtrysku są całkowicie uniezależnione od obrotów silnika i kąta położenia wału, a i wtrysk jest już wielofazowy. Nie znam się dokładnie na tych silnikach ale tak to pewnie mniej więcej wyglądało. Dopiero to wszystko razem wpłynęło na taki ładny przyrost mocy i momentu, odpowiednie ukształtowanie charakterystyk silnika i zmniejszenie spalania. Ale z tym zmniejszeniem spalania to też jest tak, że ono faktycznie się zmniejsza jeżeli zachowamy styl jazdy analogiczny do stylu jakim dało się jeździć tym samochodem z silnikiem „gorszym”. W rzeczywistości, w zdecydowanej mierze przypadków jest tak, że jeżeli silnik staje się mocniejszy i żwawszy, to i jazda staję się dużo bardziej dziarska i ku rozczarowaniu użytkowników, spalanie zamiast zmaleć, sporo rośnie….
...
Niech mi ktoś powie jak odkręcić przyspieszacz od pompy?
Musisz mieć specjalny ściągacz, inaczej będziesz miał trochę gimnastyki
... Zwróć uwagę, że „D” to diesel z pośrednim wtryskiem, „TD” to diesel z pośrednim wtryskiem i turbosprężarką, a „TDI” to diesel już z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbosprężarką. ...
W pierwszych oznaczeniach TDI było oznaczeniem turbo diesel intercooler... i w takim znaczeniu to pisałem... silnik i całe zasilanie były takie same... TD od tamtego TDI różniło się tylko chłodnicą powietrza doładowującego...
Strony Poprzednia 1 … 30 31 32 33 34 … 70 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum Fortschritt i IFA » Silniki » turbo doladowanie
Forum oparte o: PunBB 1.4.4
Configured by: Michal Pukalo