621

Odp: turbo doladowanie

Pompy są takie same,tylko ustawienie regulatora jest alchemia.:hmmm:

622

Odp: turbo doladowanie

No właśnie polum! Tak jak piszesz. Na pewno gdzieś widziałem informację że W50 ma 125- 130 KM przy 2300.
Piotrze czy mamy rozumieć że niemieccy inżynierowie  przez wiele lat kombinowali z tym jak to ustawić? I chcesz powiedzieć że Twój magik od pomp ustawi tak moja pompę że spalanie nie zwiększy się, a moc wzrośnie.  Bo z tego co widać na filmach RM to turbo daje taki efekt. Sinik pracuje na tych samych obrotach ale przełożenie jest szybsze no i nie kopci.
jakoś nie mogę tego pojąć . dla mnie logiczne żeby uzyskać większą  moc trzeba dać więcej paliwa. Jak będzie więcej paliwa to wybuch będzie miał więcej energii i tłok zacznie się szybciej cofać i obroty wzrosną....

623 Ostatnio edytowany przez Kamil2610 (2012-02-02 12:50:31)

Odp: turbo doladowanie

No Ok ale chyba nam chodzi o to żeby moc ciągnika podnieś z tych 125 PS do około 140-150 PS było by już górną granicą moim zdaniem . Heh to tak wygląda jakby Poulm był nie zadowolony ze MY chcemy także coś kombinować z sprawie Turbo ale z innymi ustawieniami .

GG 16238418

624

Odp: turbo doladowanie

eeeh wstawiamy turbiny i pompy wysyłamy do grudziądza i po temacie...
Niech mi ktoś powie jak odkręcić przyspieszacz od pompy?

625 Ostatnio edytowany przez Kamil2610 (2012-02-02 13:01:35)

Odp: turbo doladowanie

Zgadzam się jak nie założymy Turbo to nie będziemy wiedzieli czy jest różnica i czy znaczna oraz będziemy mieli już własne doświadczenie Z TURBO IFA  .  Krzysiek Odezwij się do mnie na gg 40406467

GG 16238418

626

Odp: turbo doladowanie

Wszystki mówicie o maximalnej moci silnika,i co to jest, co pod tym myśliće?
Jak pisalem,jest to teoreticzny numer.

Mnie interesuje momen obrotowy, jest ważny do pracy w półu i powiększym go tylko dawka + powietrza(turbo).

Maximalny moment obrotowy jest przy innych obrotkach niz maximalna moc silnika.

Maximalna moc silnika nie jest  dla mnie wazna, z 99% go nikt nie używa.

627

Odp: turbo doladowanie

poulm napisał/a:

...Maximalna moc silnika nie jest  dla mnie wazna, z 99% go nikt nie używa.

Teoretycznie tak, ale zauważ, że w zdecydowanej większości przypadków wzrost max mocy daje również wzrost momentu obrotowego.
Turbo daje wzrost momentu i jego bardziej równomierny rozkład w większym zakresie obrotów.

W silniku diesla doładowanie zmniejsza zapotrzebowanie na paliwo przy jednoczesnym wzroście mocy ( oczywiście w pewnym zakresie...) - warto zobaczyć stary konstrukcyjnie silnik VW 1.9 z golfa II. 1,6D, TD i TDI - moce o ile dobrze pamiętam 60, 80 i 90 KM przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania...

628 Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2012-02-02 14:17:16)

Odp: turbo doladowanie

a to mój nr 40987414 zazwyczaj nie widoczny
1,9 bez doładowania 70KM

z turbo
    * BSU – 75KM przy 4000obr/min, 210Nm przy 1900obr/min
    * BRU, BXF, BXJ – 90KM przy 4000obr/min, 210Nm przy 1800-2500obr/min
    * ANU – 90KM przy 4000obr/min, 240Nm przy 1900obr/min
    * ATD, AXR, BEW, BMT – 101KM przy 4000obr/min, 240Nm przy 1800-2400obr/min
    * AVB, AVQ – 101KM przy 4000obr/min, 250Nm przy 1900obr/min
    * BSW – 105KM przy 4000obr/min, 240Nm przy 1800obr/min
    * BJB, BKC, BLS, BSV, BXE – 105KM przy 4000obr/min, 250Nm przy 1900obr/min
    * BPZ – 116KM przy 4000obr/min, 250Nm przy 1900obr/min
    * AJM – 116KM przy 4000obr/min, 285Nm przy 1900obr/min
    * ATJ, AUY, BVK – 116KM przy 4000obr/min, 310Nm przy 1900obr/min
    * AWX – 131KM przy 4000obr/min, 285Nm przy 1750-2500obr/min
    * ASZ, AVF, BLT – 131KM przy 4000obr/min, 310Nm przy 1900obr/min
    * ARL, BTB – 150KM przy 4000obr/min, 320Nm przy 1900obr/min
    * BPX, BUK – 160KM przy 3750obr/min, 330Nm przy 1900obr/min

629

Odp: turbo doladowanie

poulm ma racje liczy się moment obrotowy a nie max siła bo mało kto jeździ 2400 ob. ale wiadomo jedno z drugim się łączy.Teraz do PiotraK pewnie to tajemnica zawodowa ale jak byś mógł to oświeć nas trochę z tymi ustawieniami chociaż do turbo bo jak się ociepli to zacznę kombinować.

630

Odp: turbo doladowanie

ja będę chaił zrobić tak jeżeli się da zeby przy 2000 obr/min było około 145 kucyków

GG 16238418

631

Odp: turbo doladowanie

Słuchajcie Piotr wam nie zdradzi swoich ustawiń bo jego macher od pomp to senior MaciejK

632

Odp: turbo doladowanie

i co się chłopu dziwić? co moze to powie.  Gdyby nie on to wszyscy bysmy mieli pod maską SW400 ;-)

633 Ostatnio edytowany przez Kamil2610 (2012-02-02 16:06:58)

Odp: turbo doladowanie

http://img543.imageshack.us/img543/438/p1060557n.jpg


http://img641.imageshack.us/img641/2349/p1060563w.jpg

http://img59.imageshack.us/img59/7770/p1060564b.jpg

http://img207.imageshack.us/img207/1402/p1060565o.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Następna foto relacja  za południowej granicy smile

GG 16238418

634

Odp: turbo doladowanie

jeżeli dobrze rozkminiam to turbina jest  wsadzona  w miejsce zbiornika  czyli w strone kabiny na kolektorze od samochodu ...

Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... smile

635

Odp: turbo doladowanie

na to wygląda. a gdzie zbiornik powędrował????

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

636

Odp: turbo doladowanie

Ten silnik siedzi w samochodzie.

Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...;)

smile E-516 na części. smile

637

Odp: turbo doladowanie

dokładnie tak jak pisze ojanusz bo forsz niema takich przegród i widać fragment skrzyni

638

Odp: turbo doladowanie

no faktycznie.... :stu:

Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

639

Odp: turbo doladowanie

Masz poulm rację jeśli chodzi o moc maksymalną silnika, która to faktycznie niewiele mówi o przebiegu momentu i momencie maksymalnym, a jest ulubionym parametrem specjalistów od marketingu. Ale też zwróć uwagę na to, że moc jest proporcjonalna do momentu, a jeżeli mówimy o mocy i momencie dla jakiejś konkretnej prędkości obrotowej silnika, np. 1400obr/min, to ta moc staje się wówczas wprost proporcjonalna do momentu i dokładnie o tyle, o ile wzrośnie moment obrotowy, dokładnie o tyle wzrośnie moc, bo prędkość silnika w tym przypadku jest stała. Można też powiedzieć maksymalna moc chwilowa albo maksymalna moc jaką można osiągnąć w silniku dla danych obrotów. Tak więc, zwiększając moment w danym przedziale prędkości, zwiększasz również i moc silnika w tym przedziale prędkości, i w takim przypadku kompletnie nie ma znaczenie czy powiesz, że zwiększasz moment czy moc, bo to na jedno wychodzi. Najważniejsze żeby dokładnie sprecyzować o czym się mówi.

poulm napisał/a:

Pompy są takie same,tylko ustawienie regulatora jest alchemia.:hmmm:

W zasadzie można powiedzieć, że korpusy pomp są takie same ale tu też niestety, często zdarza się, że są źle założone np. elementy regulacyjne, o stanie elementów tłoczących i zaworków ciśnieniowych nie wspominając. Jeżeli natomiast chodzi o regulatory, to też są ich różne rodzaje, nawet wśród tych wielozakresowych

goldenarts napisał/a:

...warto zobaczyć stary konstrukcyjnie silnik VW 1.9 z golfa II. 1,6D, TD i TDI - moce o ile dobrze pamiętam 60, 80 i 90 KM przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania...

To jest dobry przykład ale na to jak ewoluował ten silnik, a nie na to co daje sama turbosprężarka. Zwróć uwagę, że „D” to diesel z pośrednim wtryskiem, „TD” to diesel z pośrednim wtryskiem i turbosprężarką, a „TDI” to diesel już z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbosprężarką. Tylko tyle mówią te oznaczenia, a po drodze jeszcze doszła zmiana wtryskiwaczy, doszedł intercooler, zmieniły się pompy wtryskowe i regulacja ich dawki, potem pewnie doszło w nich elektroniczne sterowanie przez co dawka i kąt wtrysku uzależnione zostały od wielu innych dodatkowych czynników, zastosowano pewnie turbinę z jakimś układem regulacji ciśnienia doładowania, a później jeszcze zastosowano zmienną geometrię jej kierownicy, potem wprowadzono pompowtryskiwacze, a obecnie stosuje się bardziej skomplikowany system doładowania i montuje się systemem zasilania Common Rail, co już jest zupełnie inną bajką, bo tu już dawka paliwa i kąt wtrysku są całkowicie uniezależnione od obrotów silnika i kąta położenia wału, a i wtrysk jest już wielofazowy. Nie znam się dokładnie na tych silnikach ale tak to pewnie mniej więcej wyglądało. Dopiero to wszystko razem wpłynęło na taki ładny przyrost mocy i momentu, odpowiednie ukształtowanie charakterystyk silnika i zmniejszenie spalania. Ale z tym zmniejszeniem spalania to też jest tak, że ono faktycznie się zmniejsza jeżeli zachowamy styl jazdy analogiczny do stylu jakim dało się jeździć tym samochodem z silnikiem „gorszym”. W rzeczywistości, w zdecydowanej mierze przypadków jest tak, że jeżeli silnik staje się  mocniejszy i żwawszy, to i jazda staję się dużo bardziej dziarska i ku rozczarowaniu użytkowników, spalanie zamiast zmaleć, sporo rośnie….


Krzysiek napisał/a:

...
Niech mi ktoś powie jak odkręcić przyspieszacz od pompy?

Musisz mieć specjalny ściągacz, inaczej będziesz miał trochę gimnastyki smile

www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

640

Odp: turbo doladowanie

PiotrK napisał/a:

... Zwróć uwagę, że „D” to diesel z pośrednim wtryskiem, „TD” to diesel z pośrednim wtryskiem i turbosprężarką, a „TDI” to diesel już z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbosprężarką. ...

W pierwszych oznaczeniach TDI było oznaczeniem turbo diesel intercooler... i w takim znaczeniu to pisałem... silnik i całe zasilanie były takie same... TD od tamtego TDI różniło się tylko chłodnicą powietrza doładowującego...